Çok Önemli Dini Soruların Cevapları

  görünümler 720,629

Diamond Tema

Diamond Tema

Gün önce

Bu videoda, çok önemli bazı dini sorulara cevaplar vermeye çalıştım ve bunu daha önceden paylaşmış olduğum 8 adet podcasti birleştirerek yaptım. İyi dinlemeler...
Diğer Diocast Yayınları: • Diocast #1 - Tanrı'yı ...
Zaman Damgaları:
00:00 Yobazlık Üzerine
26:12 Ya Varsa?
59:52 Kendini Teist Zanneden Deistler
1:20:42 1400 Yıldır Kimse Bilemedi mi?
1:49:42 İslâm'ı Duymadan Ölenler Ne Yapacaklar?
2:17:42 İnanmıyorsan Da Saygı Duy!
2:46:12 Zorunlu Din Dersi Üzerine
3:16:42 Dinsizler Ne Şekilde Konuşmalı?
Kanala Destek Olmak ve Soru-Cevap Videoları + Discord Grubumuza Katılmak İçin Üyelik:
KATIL: / @diamondtema
Discord: bit.ly/3oCxIhT
Yan Kanalımız: / diosamayanchar
Sosyal Medya:
Instagram: / diamondtema
/ diamond_tema
#din #felsefe #podcast

YORUMLAR: 768
@DiamondTema
@DiamondTema Yıl önce
Kitabımı Şu Linkten Satın Alabilirsiniz: www.bkmkitap.com/agnostisizm-ve-ilahi-tragedya?gclid=CjwKCAjwhdWkBhBZEiwA1ibLmIMbp4XgK2Y3S39CDpYDce4B-wXUiXqVUeMHHWRmmmkfQ0YofJktthoCH5AQAvD_BwE
@sukrukacmaz3479
@sukrukacmaz3479 Yıl önce
Ğ
@Uygan
@Uygan 11 aylar önce
Ğ
@FurkanYildirim.
@FurkanYildirim. 9 aylar önce
Ğ
@unnamed7372
@unnamed7372 9 aylar önce
Ğ
@selahattinozgursoy301
@selahattinozgursoy301 Yıl önce
Alışılmışın dışında zengin anlatım tarzınız, akılcı, mantık çerçevesinde yoğun çalışmalarınız fevkalade ve takdire şayan. Teşekkürler ve Tebrikler..!
@gonulefe3433
@gonulefe3433 Yıl önce
Doğruyu söyleyeni dokuz köyden kovarlar mış bizde doğruyu aradığınız için yanacağız .Yine herkesin anlayabileceği, düşünüp sorgulayabilceği bir video olmuş emeğine sağlık Dio.
@Alisevenn13
@Alisevenn13 Yıl önce
@@ibrahimcengiz5755 slksdlkdsjglsdklg
@elif.108
@elif.108 Yıl önce
Eskiden dindardım, Allah peygamber dini şeyler herşeyden önemliydi, Allah'a olan sevgimden ağlıyor ve çokça namaz kılıyorum 7 yaşından 15 yaşına kadar ama 16 yaşımda sorguladım 2021 ilk gününe dinsiz olarak girdim, benlimden hiç bir şey kaybetmedim, hala ahlaklı bir insanım, merhametim var dinden çıkmak benden büyük bir yükten kurtardı
@isk9154
@isk9154 Yıl önce
tebrik ederim sizi
@elif.108
@elif.108 Yıl önce
@@isk9154 sağ olun umarım herkes bir gün sorgular
@ImSaulGoodman0
@ImSaulGoodman0 Yıl önce
@@elif.108 açıkcası ben de aynı şekilde sorguluyorum ancak dinden çıkmak için bir sebep bulamıyorum. Ayrıca inanmayarak, neden olduğundan ya da olmadığından kesinlikle emin olmadığımız bir ahiret hayatını riske atayım ki? Sonuç olarak eğer İslam (haşa) yalan ise bu durumda hepimiz ölürüz ve sadece toprak oluruz. Ancak doğruysa, bu durumda çekeceğimiz ceza hiç iyi olmaz.
@gazelleman4153
@gazelleman4153 Yıl önce
@@ImSaulGoodman0 Dio anlatıyordu bunu bu videoda dalga mı geçiyorsun? Kendini kandıracak kadar yalancısın ama tanrıyı kandıramazsın.
@AHMED_YUSUF
@AHMED_YUSUF Yıl önce
Neyi sorguladın acaba?7 Genelde sorgulayan insanlar dini kendi istekleri doğrultusunda araştırarak yalan yanlış bilgilerle dine düşman kesilir. Sorgulamak iyi birşeydir ama insaflıca, dürüst olarak
@kymet8009
@kymet8009 Yıl önce
Atatürk’ü, Paşamı, çok seven ve sayan biriyim ayrıca da Müslüman’ım. Dini videolarında ve dini sohbet yayınlarında sorgulamamı, eksik bildiklerimi öğrenmemi ve düşünmemi sağlıyorsun. Merakla izliyorum ve takdir ediyorum. Başarılar dilerim. 😊
@ibrahim-ihsan-tansuk
@ibrahim-ihsan-tansuk Yıl önce
Doğu Perinçekin devlet ve din kitabını ücretsiz bulun okuyun. 2. Adımı araştırabılırmısınız?
@Darkangel-dt1ym
@Darkangel-dt1ym Yıl önce
Hala müslümansan bu adamı gerçekten anlamıyosun
@ReverBeats
@ReverBeats Yıl önce
inanmayan bir bireye "Ya Varsa, eğer var ise ben hiçbir şey kaybetmem" sorusunu içtenlikle soranın önce kendi inanma biçimine ve bağlılığını gözden geçirmesi gerek
@kleinerteufel8804
@kleinerteufel8804 Yıl önce
Ayrıca onlara şunu da sormak lazım ya öteki tarafta başka dinlere inanan insanlara daha çok öfke duyan bir tanrı varsa?
@user-lk6gx2zv1p
@user-lk6gx2zv1p Yıl önce
Çok haklısın
@M63064
@M63064 Yıl önce
Çok doğru diyorsun Bir tanrı varsa ve ona inananlar ya varsa diye inanıyorsa muhtemelen o tanrı o kişileri cennetine almaz.
@ygmrdml
@ygmrdml Yıl önce
Amazonda götünde yaprakla dolaşan insanları nereye konduracaksın falan diye de sorulabilir :D
@ygmrdml
@ygmrdml Yıl önce
Neticede imtihan dünyasındayız
@eminsen1844
@eminsen1844 2 aylar önce
Yaklaşım tarzına bayılıyorum. Zihin açıcı, Tebrikler kardeşim. Hele insan egosu konusunda anlattığın herşey harika. Eğitim konusundaki kısım ayrıca cok beğendim. İnşallah milyonlara ulaşırsın. Cok başarılı olmanı temenni ederim. 🙏😀
@ey0622
@ey0622 4 aylar önce
Yaşadığımız bu yüzyılda iyi ki senin gibi sorgulayan bir varlık olduğu için sonsuz teşekkür ederim🍀 tek başına bir devrimcisin
@v8286
@v8286 10 aylar önce
Diamond ile gurur duyuyorum ❤️💯 . Bilgiyi bu kadar güzel aktarabilmek de cok onemli . Hepsini cok basarili yapiyor. Gelecekte de cok onemli birisi olacagina eminim.
@ferdaf4663
@ferdaf4663 9 aylar önce
gençliğimde okulda münazaralar olurdu.. çok okuyup araştıranmı çok yaşayanmı bilir konusu vrdı.. onu hatırlattınız bana.. muhteşem birisiniz.. bilgisi olanın siz gibi dogru fikri oluyor.. kutlarım...yeni keşfettim sizi videolarınızı seyrettim hepsi tam bir eser... emeğinize saglık
@bahadrkeskinkale3845
@bahadrkeskinkale3845 Yıl önce
Konusmalarınızdan çıkardığım sonuç; Önce "insan" olalım,bireysel ,bağımsız vicdan ve ahlaki değerlerimizi,sınırlı süreli hayatımızda maksimum faydalı bilgileri edinmeye harcayarak geliştirelim, gerisi ufkumuz genişledikçe şekillenecektir,şeklinde.Verdiğiniz örnekler ve detaylar başarılı.tebrikler ve başarılar.
@gokhansaglam3983
@gokhansaglam3983 Yıl önce
En sevdiğim özelliğin: Acı gerçekleri her zaman olduğu gibi anlatman. Teşekkür ederim. Tengri gerçeğin şerbetini içenlerden eylesin.
@enesbinay8277
@enesbinay8277 10 aylar önce
Bir düşünce yapısını, her yönüyle bu kadar güzel anlatan başka bir video görmedim 👏
@user-qj7fp3lw8l
@user-qj7fp3lw8l 5 aylar önce
Merhaba sizi yeni keşfettim bir kaç gündür videolarınızı izliyorum. Öncelikle emeğinize sağlık. Bu kadar bilgi bu genç yaşta bu donanım ve en önemlisi böylesi bir anlatım herkesin anlayacağı şekilde tebrik ediyorum. 49 yaşındayım 2 yıldır farkındalık yada şu sıralar popüler ifadesi uyanış yaşıyorum. Bir çok spritüel kişileri ezoterik konuları takip ediyorum. Bu kadar net anlaşılır anlatan kimseye rastlamadım. İlgiyle takip ediyorum teşekkür etmek istiyorum
@nurays.8381
@nurays.8381 Yıl önce
Kesinlikle katiliyorum düşüncelerize....Yillardir sorguladigim ve anlatmaya calistigim değerli sözler ne mutlu bu düşunceleri burada duymak..Gercekten tesekkurler🙏🙏
@ozlemozge7806
@ozlemozge7806 Yıl önce
Düşüncelerimin tercümanı olmuşsun. Ağzına yüreğine sağlık.
@Radosworld
@Radosworld Yıl önce
Her dindarın hayatını kökten değiştirecek bir podcast 👌.
@kr1p70ny
@kr1p70ny Yıl önce
Müthiş bir podcast ... Helal olsun Diamond sana En az 20 kere dinlenebilecek türden podcast olmuş
@benberryy
@benberryy 9 aylar önce
Her videonu 10 defa izleyebilirim, çok başarılısın emeklerine sağlık 🙏🏻🙏🏻
@samurai6289
@samurai6289 11 aylar önce
Kendi dinim değilde kendi düşüncem var iyi ve sakin bir insan olmak sevdiğim insanları hiçbir türlü üzmemek benim kuramimdir. Bir insan beni seviyorsa benim için en değerli şey o dur.
@gulgungr227
@gulgungr227 Yıl önce
Ben bir kadınım.Dinden çıktım diye kaybettiğim bir şey yok. Sonuçta ;kadın insan mıdır? diye tartışılan bir dini terkettim.
@mariecurie.
@mariecurie. Yıl önce
@@roketsan4026 dininizde öyle bir soru olup olmaması dininizdeki kişilerin bunu tartıştığı gerçeğini değiştirir mi? Ki böyle olunca zaten o olayı dine getirmiş oluyorsunuz ya da aslında sizde dinden çıkmışsınız ama bunu kendinize bile itiraf edecek cesaretiniz yok. Son cümlenizden bile ne olmadığınız aşikâr gerçi... İki satır önce yazdıklarıyla çelişen birisi, ilginç. Kastımı anlamazsanız diye izah edeyim: Kadının "insan mı?" gibi bir sorgulamanın içine çekilerek aşağılamanın dininizde olmadığını söylüyorsunuz ama sonrasında bir bireyi "kadın" diyerek aşağılamaya çalışıyorsunuz. Sizin dininizde bu yoksa kadının da "insan" olduğunu bilir, cinsiyetinden ötürü aşılamaya çalışmazdınız zannımca. Yani görünen o ki ya dininizden bir habersiniz ya da bahsettiğiniz dinde değilsiniz. Sizce hangisi?
@muhammedaliksa1151
@muhammedaliksa1151 Yıl önce
Şuan ilk defa senden duyuyorum böyle birşeyi ¿
@okaytuncay9662
@okaytuncay9662 Yıl önce
@@roketsan4026 bir insan cevap verirken de kendini bu kadar batırır, arkasına aldığı dinin temsilcisi olarak bu kadar mı yerle bir eder kendini
@semrasahin2817
@semrasahin2817 Yıl önce
Bravo kardeşim, düşüncelerime tercüman oldun 👏👏
@zeynoatasever1403
@zeynoatasever1403 Yıl önce
Şahane bir video olmuş, emekleriniz için teşekkürler 😊
@sefaerturk831
@sefaerturk831 Yıl önce
Osmanlı tarihi serisine ne zaman başlarsınız acaba? Gerçekten merakla bekliyorum. Bilgileriniz çok faydalı.
@velhasl8936
@velhasl8936 Yıl önce
Bir dindar için en önemli şey imtihanı vermektir, güzel ahlaktır, hoş görüdür, sabırdır, barıştır, iyiliktir, insan kazanmaktır, insanları doğayı yaşamayı sevmektir, haksızlıklar ve zulüm ile mücadele etmektir, şükretmektir Soru sormaktan, yanıtını henüz bulamadığı ya da doğru cevabı bulamadığı sorulardan korkmaz. Akla ve bilime uymayan cevaplara da itibar etmez; bilimin bir gelişim süreci olduğunu da bilir.
@mehmetalikrdk3378
@mehmetalikrdk3378 Yıl önce
Ben imam-hatip mezunuyum. Mezun olduktan sonra eski Türk tarihine merak saldım ve önce Araplardan nefret etmeye başladım. Dinimi genel olarak biliyordum en azından sokaktaki dayılardan çok daha iyi biliyorum. Fakat sonralardan dinimin mantıksızlık karı aklımdaki çıkmaz sorular hakkında araştırmalar yapmıştım. Ve son 1-2 aydır da diamondu izliyorum ve bazı düsüncelerime gerçekten iyi bir şekilde tercüman oluyor. Din tarih felsefe bu alanlarda soru işaretleri olanlara gerçekten öneriyorum bu kanalı boş şeyler izlemekten ise en azından insanı derin düşüncelere ve kaynaklı belgeli temiz bilgiye sürükleyen videoları tercih etmenizi de ayriyetten öneririm.
@emreturkmen2981
@emreturkmen2981 Yıl önce
İmam hatip ilk kez bir mezun vermiş tebrik ederim
@mehmetalikrdk3378
@mehmetalikrdk3378 Yıl önce
@@ibrahimcengiz5755 Ok
@-Barahir-
@-Barahir- Yıl önce
@@mehmetalikrdk3378hocam şuan nasıl düşüncelerin
@asilkurt5488
@asilkurt5488 11 aylar önce
Reis şuan müslüman mısın
@serifeoncue4712
@serifeoncue4712 Yıl önce
Mühim olan iyi insan olmak ,iyi olmaya çalışmak ,gerisi yalan
@burgaz39
@burgaz39 Yıl önce
Dozunda diyelim, arada bir kötü olabilirsiniz, yerine göre davranabiliyorsanız en iyisi. Dengeyi korumak önemli. Tamamen iyi olmayı seçmek size zarar verir, kaybeden siz olursunuz.
@laleagazade598
@laleagazade598 Yıl önce
iyi nedir?
@PillagerPatrols
@PillagerPatrols Yıl önce
@@laleagazade598 çoğunluğun yararına olan şeydir şey gibi 1000 kişi acı çekmesin diye milyonların sürünmesine izin vermek iyi midir kötü müdür gibi, onu bunu bilmem ama bu örnek daha çok kapitalizm deki birkaç zenginin keyfi için acı çeken milyarları anımsattı
@laleagazade598
@laleagazade598 Yıl önce
@@PillagerPatrols iyinin mutlak bir tanımı yok dostum filizoflar binlerce yıldır bunun tartışıyor zaten
@PillagerPatrols
@PillagerPatrols Yıl önce
@@laleagazade598 biliyorum sadece bildiğim bir tanımı söylüyorum
@gulbaharhatice809
@gulbaharhatice809 10 aylar önce
Helal olsun çocuğum sayende o kadar sene cahil kalmışım gözümü açıyorsun hep seni dinlemeye çalışıyorum inancım çürüdü çok teşekkür ederim seni dinlerken her şeye nokta koyuyorum o kadar önemli seni dünlemek 100yıl yaşa tüm insanları gözünü açmanı dilerim🙏🙏🙏🤲🤲🤲🤲❤️❤️❤️❤️🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🧿🧿🧿🧿
@mehmetoztoprak1174
@mehmetoztoprak1174 Yıl önce
aslında her şey net ama insanlar masalı severler oysa hiç bir şey kendiliğinden oluşamaz çoklamaya çoğaltmaya gerek yok gördüğümüz idrak ettiğimiz aklımızla kavrayabildğimiz bir şek,lde içinde kendimizi buldugumuz bu yaşamın mimarına teşekkür ederim iyilikler ve kötülükler insanın kendi iradesinin eseridir
@geceali1970
@geceali1970 Yıl önce
okadar akıcı ve mantıklı konuşuyosunki bu bile peşinde kalabalık yaratıp sonrada bi inanç ortaya atabilirsin .basarılar Diamond
@fatmatulinozbek9033
@fatmatulinozbek9033 Yıl önce
39 yaşında aydınlandım torun ve çocuklarımıza kendimce aydınlattım harikasın dio
@abdullahozbek5082
@abdullahozbek5082 Yıl önce
Tebrik ederim
@yasinyavuz4374
@yasinyavuz4374 Yıl önce
Darısı diğerlerine
@borsakaplani888
@borsakaplani888 Yıl önce
helal olsun ablam
@homalendar4238
@homalendar4238 Yıl önce
Hey maşallah
@cenapnumanoglu7296
@cenapnumanoglu7296 Yıl önce
39 yaşında ne torunu Fatma hanım
@mulazimogli5723
@mulazimogli5723 Yıl önce
Her inanış bir dogma. Genelde insanlar bir şekilde buna ihtiyaç duyuyorlar. Sankiiçsel birşey gibi. Genelde insanların böyle bir eğilimi var. Bence bu noktada her inanç her inanış saygındır. Nasıl olursa olsun. Bir şartla her daim insana ve doğaya saygılı olmak şartıyla.
@stephanborn2648
@stephanborn2648 Yıl önce
Arkadaşım bu içsel dediğin olay taa insanın evriminden beri var. Yani iç ses insanın evrimi ile beraber dine dönüştü. İlkel insanın korkuları da çoktu, bir tehlike anında ölümden döndüğü an kendisini koruyan gizli bir gücün var olduğuna inanmaya başladı, ona ritüeller geliştirdi. Çok daha ilkel olduğu dönemlerde bakire kızlar ve insanları kurban ediyorlardı, bu gün ise hayvan kurban ediyor. Sonuçta din gerçekten kitlelerin afyonudur.
@_BlackCat_91
@_BlackCat_91 Yıl önce
Çok Kalitelisin ya iyi ki varsın Hocam.
@CalsMD
@CalsMD Yıl önce
Yemek hazırlarken dinledim, çoğu basılmış kitaptan kaliteli tartışmalar 👌🏼
@popparti3440
@popparti3440 Yıl önce
kitap demişken 🤔 sonunda çıktı
@abdulkadirtel2722
@abdulkadirtel2722 Yıl önce
Emeğinize yüreğinize sağlık başarılar dilerim.
@berrinkzlhan5318
@berrinkzlhan5318 7 aylar önce
Her şeyi net anlatmış çok başarılı ..teşekkür ederim 😊
@koksalcitak
@koksalcitak Yıl önce
🙋‍♂️Genç arkadaşım emeğinize yüreğinize sağlık 🙏
@ceyhanparal101
@ceyhanparal101 Yıl önce
Tebrikler çok güzel bir çalışma olmuş. Emeğine sağlık 👏👏👏
@user-lx1ee6qm4d
@user-lx1ee6qm4d 3 aylar önce
Çok zeki ve akıllı birisin, anlattığın tüm konuyu biliyorum iyiki senin gibi aydın insanlar var iyiki kardeşim..
@oznurarikan8379
@oznurarikan8379 11 aylar önce
24 aralik 2022 de rastladim bu videoya ve cok tesekkur ederim. Tam da kafamdaki sorulara cevap vermis oldunuz. Ben de tam Enam 159 ayet hakkında düşünüyordum. Tesekkürler.
@ozi4179
@ozi4179 Yıl önce
Benim gözümde bir kitabın kutsal olması için hiç okuma yazma bilmeyen bir insanın açıp onu takır takır okuması gerekir.. Eğer böyle kitap varsa ve her lisanda ana dili gibi okuna biliyorsa, biraz daha ileri gidersem insanlığa okumayı yazmayı o kitap sağlamış ise ona kutsal derim bu bir mucize olur.. Anlam veremeyiz sırrını çözemeyiz sahip olduğumuz şuanki mantık ile..
@Merdo82
@Merdo82 Yıl önce
Tekrar videoları iman tazeletiyor sağol 😁
@user-nk8mx2jv4h
@user-nk8mx2jv4h 3 aylar önce
Sen niye bukadar iyi chatte gördümkadar ,bilgili ,yumuşak, ilerigörüslü ,karizmali , sana hayranım..... 97 doğumlu oğlum var . 2006 dan beri görmedim umarım senin gibi bir insan olmuştur.... ❤❤❤ Devam Aslanım....
@my-um3cy
@my-um3cy Yıl önce
Bazı işaretler gördüğüm ve duyduğum için Allah a inanıyorum. Saygılar.
@gocebecadr2912
@gocebecadr2912 Yıl önce
Çok güzel bir yayın gönlüne diline sağlık kardesim.
@hakimeozkurt9393
@hakimeozkurt9393 9 aylar önce
Diamond Kardes, Ben bir müslüman oldugum Halde ve seninle coguzaman ayni fikirde olmadigim halde Senin videolarini cogu dini videolara tercih ediyorum Cünkü benim kanatimce anlatirken kivirmiyorsun dürüstce aktariyorsun Kolay gelsin Bu videonun sonuda kendimi gülmekten tutamadim Gercekten de Öyle müslüman kardeslerim böyle sacmaliklar yapiyor cok üzücü ama maalesef Öyle .
@34erkan
@34erkan 4 aylar önce
Ağzına sağlık gerçekler açıdır.😊
@betulakyuz932
@betulakyuz932 8 aylar önce
"Yani millet mal" hahshasbaj Birbirimizin hayatlarına dahil olmaya başladığımızda, neye inandığımız ya da nasıl yaşadığımız değil birbirimize karşı nasıl davrandığımız önemlidir.
@muzaffercelik3987
@muzaffercelik3987 28 gün önce
Her iki inanış şeklinin de bakış açıları ve güdüleri gayet güzel özetlenmiş. Bir yaratan varsa ve yaratılışla birlikte ilk rızası/emri kullarının özgür iradeye sahip olması ise; inanan biri için özgür iradeyi baskı altına alma çabası yaratıcının rızasını sorgulamak ve hatta çiğnemek olacaktır. Bir yaratıcıya inanmasa da özgür irade referansı ile kendi kararları doğrultusunda yaşayanlar da benzeri bir davranış halinde kendi kararlarını sorgulamış ve hatta çiğnemiş olacaklardır. Ortadaki tek sorun "eğer olmak zorunda ise" kurulan iletişimin bencil, taraflı ve kalitesiz (saldırgan ve buyurucu) olmasından başka bir şey değildir. Doğru ve güzel olan her şeyi modifiye ederek değersiz hale getiren tek etken insan doğasıdır. Sunumda özellikle vurgulanan inancı ve hayat tarzı için çevre/ortam ile birlikte içinde yaşayanları da kendine uydurma veya çoğunluğa sahip olarak güvende kalma dürtüsü/güdüsü; ortamı istediği gibi şekillendirmek isteyenler için en kuvvetli "davranışçılık modelli soğuk savaş silahı" olmuştur. Çoğunluk bunun farkındalığına sahip olup nezaket, anlayış ve kabullenmeyi başaracak olgunluğa kavuşmadıkça elde edilecek tek sonuç; bir tarafın kural tanımadan ve kendi değerlerini çiğnemek pahasına galip gelmesi olacaktır. Irksal ve kültürel zenginliği ile asırlardır varlığını sürdürmeyi başarmış olan toplumumuz böyle yıkıcı bir sonucu hakketmiyor bence.
@mbcrdestere1732
@mbcrdestere1732 Yıl önce
Süper açıklamalar emeğine yüreğine sağlık 👍👋♥️
@toprakgogem3946
@toprakgogem3946 Yıl önce
Meçhul bir olay karşısında bir karara varmak veya bir fikir edinebilmek için farklı argümanları dinlersiniz. Örneğin, ali a diyor, mehmet b diyor, ayşe c diyor. Siz üçünü de dinler kendinizce mantıklı gelene inanır ve buna göre bir yargıya varırsınız. Fakat ayşe ve mehmeti dinlemeden sadece ali'nin argümanlarını dinleyip ona inanıp diğer ikisini yok sayarsanız bu yargısız infaz olur. Ve bence bu inançtan çok bağnazlığa girer. Yani sırf Türkiye'de doğduk diye, Müslüman çevrede yetiştik diye diğer dinleri de okuyup dinlemeden dosdoğru İslamı seçip, kuranı bile okumadan ben inanıyorum kardeşim Müslümanım ben demenin Allah katında ne gibi bir yeri olabilir sizce? Kuran diye bir kitaba inanıyorsun fakat; 1-diğer kitapları incelemeden onlara bir şans vermeden sırf doğduğun coğrafyada çoğunluk bu kitabı seçmiş diye bir kitabı seçiyorsun. 2-seçtiğin bu kitabı açıp okuma zahmetine bile girmiyorsun, güya bir şeye inanıyorsun, elhamdülillah inançlısın fakat kitabın içinde neler yazdığı konusunda hiç bir bilgin yok, bir şeye inanıyorsun ama neye inandığını kendin bile bilmiyorsun, ama sorana ben Müslümanım kardeşim ibadetim zayıf olsa da kalbim temiz diyorsun. İnandığın Allah sence bunu yer mi? Yoksa sen sadece kendini mi kandırıyorsun bunu bir düşün bence. Ha ibadet demişken de şunu söyleyeyim, vızır vızır akan yoğun bir trafikte neden bir yaya olarak kendimizi arabaların önüne atmıyoruz? Çünkü atlarsak ölebiliriz veya sakat kalabiliriz, hepimiz bunu biliyoruz ve buna inanıyoruz ve bu yüzden can korkumuzdan dolayı böyle saçmalıklar yapmıyoruz. E peki inandığın tanrı sana bir din gönderiyor, sen bu dine inanıyorsun, dinin içerisinde tanrının kesin olarak emrettiği şeyler var, şunları şunları yaparsan sevap kazanır cennete gitme şansını artırırsın, bunları yaparsan da günaha girer cehenneme gitme şansını artırırsın demiş. Sen de buna inandığını söylüyorsun fakat 5 farzın hangisini günü gününe dakikası dakikasına eksiksiz yerine getirip, günah olan şeylerden kaçınıyorsun? Fani dünyada Öleceğine inandığın için kendini arabaların önüne atmazken, sonsuz bir ahiret hayatındaki cehennem azabına inandığını söylemene rağmen neden günahlardan kaçınmıyorsun? Ben bir deistim, inanç konusunda kaynağı insan olan hiç bir şeye inanmıyorum. Sadece evrenin bir tesadüf olmadığını düşündüğüm için yaratıcı bir kaynak olduğuna inanıyorum. Ama bu kaynak tanrı mıdır yoksa başka bir şey midir orasını bilemem, ortada yaratmış olduğu evren dışında kendisine dair somut bir kanıt yok sonuçta. Ama şunu biliyorum ki, eğer bir dini inancım olsaydı ve o din bana bir takım şeyleri farz kılıp, bir takım şeyleri haram kılsaydı hayatımın her anında buna özen göstermeye çalışırdım. Fakat insanlar karşıdan karşıya geçerken gösterdikleri hassasiyetin yarısını bile sonsuz ahirette çekecekleri acı (kendi inançlarına göre) için göstermiyorlar. Cuma günü geliyor öğlen cumaya gidiyor konu komşu esnaf herkes gidiyor ben de gideyim cuma da görüneyim diye gidiyor, akşam olunca da oohh bir haftayı daha geride bıraktık yarın haftasonu, tatil zaten, vur patlasın çal oynasın, gelsin rakılar gitsin biralar. Böyle bir kafa olabilir mi ya? Tanrı olsam böylelerini ateistlerden bile daha fazla yakardım cidden.
@mer969
@mer969 Yıl önce
Düşüncelerimi yazmışsın. Çoğu kişi yazı uzun olduğu için okumayacaktır ama oldukça mantıklı bir yazı.
@serhatkaratas6395
@serhatkaratas6395 6 aylar önce
işin trajikomik tarafı.. çok açıklayıcı ve ayrıntılı anlatıyorsunuz tane tane.. ufak bir çocuğun bile anlayacağı dilde anlatıyorsunuz ama yine de bir gram anlamayanlar alakasız cevap verenler var gerçekten trajikomik :)
@yamanaksoy198
@yamanaksoy198 7 gün önce
Hocam "irobot' filminde Will Smith robota "9. Senfoniyi besteleyebiliyor musun?" diye sorduğunda "Sen besteleyebiliyor musun?" diye cevap veriyordu. O aklıma geldi. Element bile ürettiğimizden bahsediyorsunuz. Hepimiz üretebiliyor muyuz? Neden şempanzeleri aç bırakıp alet yapmalarını bekliyoruz? Şempanzelerin Da Vincisi o maymunların içinde olmayabilir.
@gulyanaiva1462
@gulyanaiva1462 Yıl önce
İlgi duyduğumuz bizi kendine çeken herşey araçtır Para , seks , yemek , ev , iş ve s. Bizi aslolan amaca götüren araçlar İnsan şaşırıp aracı amaç gibi gördüğünde sistemi bozulur Bu ibadet olsa bile Aziz olduğunu gelip sana söyleyene kadar normal insan gibi davranmalısın ve insanı içinde olan her şeyile kabul etmelisin Yaşamı hem kendine hem de başkalarına zorlaştırmanın bir anlamı yok 🤨😑
@azad3820
@azad3820 10 aylar önce
✌✌
@teknomx
@teknomx 11 aylar önce
en önemli dini problem, siyaset ve spor'da da olduğu gibi, din konusunda da, her ağızı olanın kendi'ndeki malumat ve çıkarımlarını mutlak ve tek doğru gibi insanlara , ( bu video da olduğu gibi) adeta dikte ile söylemesidir.. bilmeyenler, bilmişlik yapıp konuşmak yerine sussa idi , ihtilaflar bu denli ateşli olmazdı.
@ugurizci7653
@ugurizci7653 Yıl önce
Çok güzel anlatıyon kardeşim ağzına sağlık.
@gezermetin
@gezermetin 15 gün önce
Çok kısaca duygularımın sömürülmesine son dedin...tebrikler...hoş geldin gerçeğe ..
@bulentirmak8304
@bulentirmak8304 8 aylar önce
Selam Diamond Öncelikle çok bilgili akıllı ve oldukca kendini yetiştirmiş birisin.Tebrik ederim. Ben müslümanım ancak dogdugum aile ülkem toplum vs müslüman olmamda hicbir etkisi olmadıgını belirteyim.Başlangıçta deisttim son Teist oldum.Ancak bu kolay olmadı.Deistlikten teistlige git gel oldu. Başlangıcta deist olmamın sebebi bilgiden degil ic gudusel olarak hicbirseyin kendi kendine var olamayacagına olan inancımdan dolayıydı.Ve evren kaos üzerine kuruludur.Yani düzenden düzensizlige dogru bir egilim var.bu doganın yapısında var.Düzensizlikten düzen oluşmaz.ve hicbir sey kendi kendine var olamaz dusunceside deist olmamda önemli bir faktördu. Daha sonra düger tüm dinlerle beraber islamıda inceledim yetmedi kuran okumayıda ögrendim. arapcayıda cok iyi biliyorum anadil.Neyse uzatmayayım. Söylediklerin cok seyde sana katılıyorum ancak din ve inan konusunda aynı fikirde degilim.45 yasındayım ve inan 15 yasımdan beri evreni yaratılısı galaksileri yıldızları vs hep dusunuyorum bilgisayar muhendisiyim 4 dil biliyorum bir cok ulke gezdim suan isadamıyım ve kendi isimle ugrasıyorum. hic dusundun mu? insanlarla hayvanlar arasındaki en belirgin farkı? cogu kisi akıl diyecek tüm hayvanlarda da akıl ve mantık vardır zaten.Olmaması mumkun degil zaten. Ben sana söyliyeyim.tüm hayvanlar atalarından gelen bilgilerle dogustan gelen bircok bilgi ve ic guduyle dogar.Ancak insan icin bunu hickimse soyleyemez. Bir örnek vermek gerekirse bir at hayatında hic yılan gormemis olsa bile yılanın tehlikeli öldurucu oldugunu bilir ve korkar.Ancak insan cevreden bu bilgiyi edinmezse bilemez.Cunku insan dogarken atalarından veya dogustan gelen bir bilgiye sahip degil. bir bebek hic kimse ona yılanın akrebin zehirli tehlikeli oldugunu soylemezse ve boylece buyurse yası ne olursa olsun onlardan korkmaz ve kendini tehlikeye atar. oysa enteresandır en akıllı varlık insandır. iste bu fark insanklarla diger canlılar arasındaki en önemli fark olup iradeyi en özgür hale getirende budur. öncelikle Allahın var oldugunu iddia etmek, olmadıgını iddia etmekten daha mantıklı ve akılcıdır.Cunku bir seyin var olmadıgını iddia etmek kanıtlanmansı imkansız birseydir.Olmayan bir seyi kanıtlayamazsın.Ancak Allahın var oldugunu iddia etmek ve ispat etmek daha akılcı ve mantıklıdır.zira ben vardır şu şu sebeplerden dolayı diye sana delil göstersem aksini ispat etmedigin müddetce var olmadıgını iddia edemezsin.cunku yoklugu ispat edemezsin.Benim iddiam teoride kalsa bile senin öne sürecegin hicbirsey teorimi curutemez cunku yoklugu ispat mumkun degildir. Eger yaratıcı yoksa evrendeki ilk düzensizlikten nasıl düzen olustu? oysaki bilim insanlarıda tabiatın düzenden düzensizlige dogru hareket ettigini ispat etmis bulunuyor.Oysaki big bang olustugunda evren duzensizlikten düzene dogru hareket etti.Bu oldukca garip degilmi? ilk düzensizlikten düzene dogru gecis. Sen yasadıgın evi temizleyip duzenlemesen asla dokunmasan bir ay sonra evin durumu nasıl olur.duzenli mi duzensiz mi? Cok yazılacak konusulacak sey var fakat nasıl yazayım anlatayım.Amacım fikrini degistirmek degil. Fakat sunu iyi bilki quantum mekanigine gore ve fizik kanunlarına görede hicbir sey yok olmaz form degistirebilir.biz ölebiliriz ancak yok olmayacagız bu kesindir. Bilim insanlarını en cok sasırtan konuların basında tüm organları canlı oldugu halde ve hicbir sorun yokkken insanın ölebilmesidir.Eksik olan nedir ki o insan ölüyor? oysa tüm hicreler canlı ve organlar kusursuz fakat yinede ölüm kacınılmaz oluyor.hatta 1700 1800 1900 lu yıllarda ruh uzerinedeneyler yapan arastırmalar yapan bircok bilim insanı var.hatta ölüm anında vucut ustunde vucut agurlıgında acaba kac gram veya mg eksilme oluyor ruh cıkınca diye merak edilim ölüm oncesi ve ölüm anında deney yapan cok bilim adamıda var gecmiste. konu dagınık gidiyorum ancak tum kutsal kitapların soyledigi ortak bir nokta var.Kim Allaha ve ahiret gününe iman eder ve güzel ameller işlerse iste onlar kurtulusa erenlerdir. Allah basıtlestırıyor.daha onceki ayetlerde kim Allaha meleklerine kitaplarına peygamberlerine din gunune(hesap gününe yeniden dirilise) ve kadere iman ederse iste onlar kurtulusa erenlerdir.diyor. dikkat edersen bu daha da kısalarak kim Allaha ve ahirete iman ederse ve guzel seyler yaparsa diyor. ayrıca bitkilerinde dusunebildigine inanılıyor.hatta meşe agacının dusunebildigi kanıtlandı bile.Peki her agac ve her bitki ana babası olmadan yeniden ilk defa ve kendi kendine yetisebiliyorsa nasıl oluyorda bu bilgiye sahip olabiliyorlar? evrim teorisi hayatımda duydugum en sacma en mantıksız en aptal teoridir. Ne yani sen insan olmayı sectin domuz olan domuz olmayı inan olmayan primatlarda oyle kalmayı mı secti? ister dinlere inan ister inanma ancak kozmik evrende adına ister Allah de ister God veya yaratıcı de ne dersen de bir düzenleyici guc kontrol edici guc ve sürsüren bir guc var.Ad önemli degil önemli olan fizige kimyaya biyolojiye ve evrene baktıgında incelediginde ve dusundugunde bunun ardında bir guc kuvvet olmadıgına inanmak akıldısı ve mantık dısıdır. tıp ve teknoloji bu kadar gelismisken ve gelisiyorken hicbir insan cıkıp ya durun ölüme care arıyoruz diyormu? arastırma yapıyormı? hic kimse hicbir zaman ölümden kacamaz.yıldızlar galaxiler kacamıyorsa... Allah eger haklıysanız ölümünüzü dürdürün diyor? meydan okuyor. Allah kurandan ben yahudilik hristiyanlık sabilik vs baska bir din gondermedim diyor.Hepsi islam dinidir diyor ve beni israil ogulları bizim dinimiz yahudiliktir diyor ve digerleri de biz hristiyanız diyor.oysa ben Allahım ve kanunlarımda degisim olmaz ve tek bir din gonderdim diyor.onlar isim degistirdi diyor. ve geneli incelerse hatta kuranda Allah simdi ben butun insanları affedersem bu seni ilgilendirmez diyor peygamberlere.yani dilersem affederim ve herkesi de cennete koyarım diyor. Ancak elbette kilit bir şart var.Allah sizi akıllı yarattım ve bana iman edeceksiniz ayrıca yeniden dirileceginize de ve iyi insan olacaksınız diyor.Bak şartlar kanunlar bir cok sey soyluyor ve diyorki sonunda bari varlıgıma ve yaratılacagınıza iman edin ve iyi insan olun ki kurtulusa erin. kuran da dikkat edersen seytan Allaha beni sen azdırdın diyor ancak Allah hayır ben azdırmadım sen azdın demiyor.evet seytanın kendisi azıyor ve Allah musade ediyor.Sonra Allah diyorki iste olmasını istedigim seyde buydu... Yani azmana isyan etmene izin verdim ve planımda buydu.istedigim sey insanın aklını kullanarak kurtulusa ermesidir.yani bu planlanan birseydi.insanı denemek icin planlanan birsey. simdi Allah gelecegi bilmiyormu ki insanın ne yapacagını bilmiyormuki insanı deniyor diyeceksin.Bilir fakat tercihi sana bırakıyor.ve o herseyi yaratmıssa ona neden beni yarattın deniyorsun vs diyemez insan cunku o bilir ve o istedigini yapmakta özgürdür. özgür irade onda var.Sence bizde tam olarak özgür irade varmıdır? özgür irade nedir? özgür iradenin limitleri varmıdır? gercekten gercek bir özgür iradeye sahip olsaydık herbirimiz suan yasadıgımız hayatı mı yasıyor olacaktık.yani sen yasadıgın hayatı bende yasadıgım hayatı bizmi sectik? vs. Diamond arastırmaların ve hayatını bos seylerle gecirmemis olmandan dolayı seni kutlarım.keske toplumun cogu senin gibi okusa arastırsa ve dusunse. Fakat sunu unutma biz insan oglu asla tam olarak gercekligi ogrenemeyiz.Bugun bilimsel olarak bildigimiz bazı gercekler 300 500 sene sonra cope atılabilir.tıpkı Ainstain ve newton meselesi gibi. Bana sorarsan Teizimden sonra en mantıklı gelen deizimdir. Emin ol inanc konusunda cok gelgit yasadım cok cok fazla.cok fazla dusundum okudum arastırdım.Fakat yaratıcı olmak zorundadır.Tıpkı senin ve benim varoldugumuz gibi... dagınık anlattım konudan konuya gecis yaptım ancak oyle yazmakla anlatılmaz bunlar.Bazı gercekler vardırki hic kimse bu gerceklerin aksini iddia edemez.edecekse kanıt getirmek zorundadır...Bilimde öyle demiyormu zaten? Saygılarımla Diamond...
@barbarosbzt3341
@barbarosbzt3341 8 aylar önce
Ağabey baya bir yazmıssın ama adamın bi bideolarını izleseydin... ve zaten olmayan birseyi nasıl ispatlayalım?
@bulentirmak8304
@bulentirmak8304 8 aylar önce
@@metekursat4448
@sefeqazizova8984
@sefeqazizova8984 Yıl önce
Sizinle aydinlanmaq cox guzel.Tessekkur ederim💐
@vedatbesiroglu1982
@vedatbesiroglu1982 Yıl önce
Diamond kardeşim böyle devam edersen, yani, bu duruşunu bozmazsan çok yükseleceksin.
@selahattinozgursoy301
@selahattinozgursoy301 Yıl önce
Bence, Kader = Karakter Dolayısıyle kaderi etkilemek, karakteri eğitmek ve kontrol kapasitesi kazanmakla mümkün olabilir..? Sizin görüşünüz nedir?
@aslerol-ng6qt
@aslerol-ng6qt 6 aylar önce
Ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi 🤌👏💯
@tolgaersokul2549
@tolgaersokul2549 3 aylar önce
Ben Fransa'da felsefe uzerine yüksek lisans yapiyorum.calisma posthumanizm ayni zamanda tarih uzerine 19.yuzyil Fransa çalışmalarıni yapmaktayim.
@omerkutaypolat7482
@omerkutaypolat7482 Yıl önce
"Yani millet mal , özetle böyle..."12 13 sene önceki lise dil anlatım derslerinde paragraf sorularında paragrafın ana temasinin soruldugu veya başlığı ne olsa daha dogru olur gibi soruların çözümlerinde hocalarımız genelde bu soruların cevaplarını paragrafın sonlarında aramamız gerektiğini söylerlerdi cunku bu uzun sorular tamamen zamani nasil kullandığımız ve okuduğumuzu anlama açısından bizleri ayırırdı. Cogumuz paragrafı okumaz o sonlarda bulunan cümleyi arardik ve paragrafı okumadık dahi lakin burda Diamond oyle bir paragraf yazmış ve seslendirmiski asil anlatilmak isteneni hic beklemediğim yerde hic beklemediğim anda işitmeme rağmen ve benim başlığım çoktan oluşmuş olmasına rağmen bu paragrafı dinlemeye devam ediyorum çünkü buna fazlasi ile değer hatta uyumadan önce birseyleri akıl muakemesinden geçirirken uyuya kalmayı planlamisken, uykumu karşıma almış hava aydınlığına ulaşana kadar dinlemeye bile değecek kadar değerli bir paragraf...
@wendasenacelik
@wendasenacelik 6 aylar önce
Ben deistim. Bana göre Allah/Tanrı/Yaratıcı vicdanımızdır. Yanlışı doğruyu tartabilecek akla sahip isek yaptığımız her şeyi bilinçli yapıyoruz. Yanlış bir şey yaptığımız da ne kadar kaçsakta önünde sonunda kendimizle yüzleşince canımız acıyo bu durumda cehennemi yaşarız. Aynı şekilde doğru bir şey yaptığımızda içimiz çok rahat ve tek bir soru işareti yoktur aklımızda bu durumda cennetteyizdir. Tam toparlayamasam da senelerdir arayışım sorgulayışım beni böyle bir noktaya getirdi. Benim tanrım vicdanımdır cehennemi de ben seçiyorum cenneti de.
@azad3820
@azad3820 10 aylar önce
Çok güzel emeğinize sağlık bi kitabınızı alabilseydim çok mutlu olurdum
@seneltasozu3851
@seneltasozu3851 Yıl önce
Çok sevdiğim bir söz vardır. " Vicdan insanın içindeki Tanrı dır. "
@okncng4251
@okncng4251 10 aylar önce
Inanç alemlerin bir yaratıcısı olduğu bilincine ulaşmaktır.sadece yaratıcıya yönelip başkaca bir menfeat gözetmemektir
@hakimeozkurt9393
@hakimeozkurt9393 9 aylar önce
Çok dogru insan verecegi kararlardan önce kendini bilgilendirmesi lazim gerek maalesef bizim toplummumuz pek arastirma veya kitap okumak gibi bir aliskanlimiz yok Çok ilgisiziz, isimiz gücümüz dalaveralik Allah bizi cahillikten koru
@egetas287
@egetas287 Yıl önce
Dindarlığınızı tanrıya gösterin, bana insanlığınız lazım ; Nietzsche.
@huseyinnuritoprak7576
@huseyinnuritoprak7576 Yıl önce
Her şeye gücü yetenin zıddı her şeye gücü yetmeyen değildir. Biri ötekinin olumsuzudur.
@kurdteam2808
@kurdteam2808 8 aylar önce
22:50 çok doğru bir söz +inancım yerinde kendimce veya gerçekten doğru olan şeyler var aklıma gelen her şeyi araştırıyorum 1 kişi den değil 10 kişiden + inancı olmayan direkt zaten şu böyle değil diyene inanıp onu aracı gösterir + seninki de öyle
@eminnavir5222
@eminnavir5222 Yıl önce
Aynen insan oğlu korkuyu yaşamak için korku ile karşılaşması lazım. yaşamı sonsuz gibi yaşamak insana cesaret veriyor. Oysa üç günlük dünya, doğum yaşam ölüm, herkes yanlız kalacak dikkat edelim.
@Radosworld
@Radosworld Yıl önce
Bu podcast'ı kitap olarak basmak lazım. Çok ses getirir.
@Yaaro888
@Yaaro888 11 aylar önce
Bence de
@sinemozmert1203
@sinemozmert1203 11 aylar önce
Aynen katılıyorum
@konulmikayilova3351
@konulmikayilova3351 Yıl önce
Vallahi halal olsun Diamond. 3 saatdan fazla ya anlatmişsin. Çok sagol😇😇
@filiz6352
@filiz6352 9 aylar önce
Emeğinize sağlık teşekkürler
@zoetrug3988
@zoetrug3988 Yıl önce
Diamond merhaba ben inançlı bir insanım ama herkesin inancı kendine diye düşünüyorum. Kimseyi inaniyor veya inanmiyor diye elestirmem. Yalniz anlam veremedigim bir durum bazı tanidigim ateistlerin ramazanda bizimle birlikte oruç tutmasi. Oruc tutmasi derken bize olan saygilarindan değil oruc tutmayi seviyorum diyerek tutuyorlar. Böyle bir durum nasıl kategorize edilebilir sence?
@dna5290
@dna5290 Yıl önce
3 saat 25 dakikalık bir videoyu 234 bin kişi izlemiş bence bu rekor olmalı
@KURGUEVRENLER
@KURGUEVRENLER Yıl önce
Çok iyi nerdeyse tüm argümanların cevap var tam karşı tarafa atılmalık video
@KeremC041
@KeremC041 7 aylar önce
Reyis ben Müslüman'ım. Ben insanları dinine göre yargılamam "Herkesin dini kendine " şeklinde düşünürüm. Bence herkes nöyle düşünmeli. Ateist aşağılanmamalı veyahut tam tersi Müslümanlara da yobaz denmemeli. Bu şekilde huzurlu bir toplum olabiliriz -bence-.
@denizcosut7476
@denizcosut7476 Yıl önce
iyi insan olmalı, bir garipi giydirilip,doyurulmalı en güzel din budur gerisi sadece masal...
@muhammedeminhekimhan524
@muhammedeminhekimhan524 7 aylar önce
3:25:46 Her türlü inanca ve felsefi görüşe saygılıyım isteyen istediği gibi inanır kimseyi inançta zorlamak doğru değildir helal olsun size saygılar sunarım...
@sefatumkaya7646
@sefatumkaya7646 Yıl önce
Kimseye karışmamak lazım, lafı çok ortada bir laf. Kişilerin eylemlerini pek çok zaman fikirleri belirler ki fikirlerin pek çoğu da inançlardan etkilenir. Bu durumda yanlış bir inanç yanlış bir fikre, yanlış bir fikirse yanlış bir eyleme ve en sonunda da yanlış bir eylem(mesela karşıt inançlara kapalı olma ve bu inançlara sahip olanları küçümseme) de kötü bir topluma sebep olur. Yani inançlar öyle kolay şeyler değil. Ciddi anlamda inanan insanlar, inandıkları şeylerin gerekliliklerini yerine getiren insanlardır. Yani yukarıda söylediğim şey, bu türden sağlam inançlara sahip olan her insan için geçerli olacaktır. O halde kimsenin kimseye karışmadığı bir ortamın iyi olması için inancını samimi olarak yaşamayan insanların mevcut olması gerekir. Nitekim inançların her türlüsüne izin verildiğinde, inancı kendisine başkasını öldürme hürriyeti verenin de bunu yapmasına izin verilmiş olur. Yok bu şiddete girer, bu inançlara izin verilmez, denirse de inançların her türlüsüne saygı gösterilmemiş olur. Yani doğruluk ve yanlışlığı belirsiz diye tarif ederseniz, sizin açık bir yanlış olarak nitelediğiniz "insan öldürme" eylemi de bu kesinliğini yitirecek ve kimileri tarafından belli başlı koşullar sağlandığında doğru kabul edilecektir. Senin de dediğin gibi Diamond, bir şeyi kabul edeceksek bir tarafını alıp öbür tarafını bırakmak olmaz. "Doğruluk ortadadır, ortak bir doğru yoktur" dedikten sonra "kimse kimsenin inancına karışmasın" gibisinden bir "doğru" oluşturmak da tutarsızlık olacaktır. Doğruluk bir noktada mutlaka açık bir şekilde belirlenmelidir, aksi takdirde her türlü inanç geçerlilik kazanır. Bu konu üzerine gayet basit açıklamalar yapıp doğruluğun öyle çok da ortada olmadığını açıklayabilirim ama bu başka konu, ben sadece buradaki tutarsızlığı dile getirmek istedim, saygılar!
@emraayun4704
@emraayun4704 Yıl önce
Evliliğin sırrı aynı düşüncede bir olmak dır. Gerisi katlanmak
@ardagokdag1196
@ardagokdag1196 Yıl önce
işte bu yüzden Bekarlık sultanlıktır
@emraayun4704
@emraayun4704 Yıl önce
@@ardagokdag1196 aynen öyle
@ardagokdag1196
@ardagokdag1196 Yıl önce
@@emraayun4704 🙂👍
@Tengribizmenen220
@Tengribizmenen220 Yıl önce
Destek yorumudur, kolay gelsin, iyi yayınlar. Videolarınızın ve başarılarınızın devamını dilerim.
@hande1024
@hande1024 10 aylar önce
Yok her çocuk doğduğunda müslüman doğarmış bilmem ne. Asıl her çocuk dinsiz doğar ,,sonradan anne babasının ,çevresinin dinine sorgulamadan inanır.bende öyleydim, kafamda hep sorular vardı ,hep sorgulardım. Ama sorunca onu düşünme günah ,bunu sorma Allah öyle istemiş ... elle tutulur bi cevap yok.Kur 'an evrensel, kutsal.Şimdi iyiki senin kanalların gibi kanallar var da ,araştırıp gerçekleri buldum.emeğine sağlık. Esenlikler
@AhmetBerkTugrul
@AhmetBerkTugrul Yıl önce
Bu video için çok teşekkür ederim!
@alaattinatas9067
@alaattinatas9067 14 gün önce
Helal olsun sana kardeşim esenlikler
@milkway9838
@milkway9838 10 aylar önce
Diamond sen bir mantık tanrısısın. Çok objektif yaklaşımların var. Senin gibi insanlar çok ama çok az. Boyle devam edersen en dindar insan bile sorgulamaya başlar:)
@aliacar3264
@aliacar3264 Yıl önce
Biz seni görmeden de seviyoruz Diamond kitabın ne zaman çıkacak dostum
@sadettinkazin
@sadettinkazin Yıl önce
Kardeşim bir süredir vidyolarini izliyorum diğer vidyoların iyiydi ama en iyisi bu tebrik ederim ağzına emeğine sağlık
@elifgocmen7853
@elifgocmen7853 3 aylar önce
diamond ın hayranı oldum sade anlatış son sürat haklı oluşu müthiş
@alicnar4241
@alicnar4241 Yıl önce
Reis geçenlerde lalegül tv de seni konuşuyolardı. Adam diyoki, "nerde bu devletin polisi, nerde bu devletin istihbarat ı"
@laleagazade598
@laleagazade598 Yıl önce
oha en sevdiğim tarz video gelmiş... özlemişşizz
@weykakomarovsky4404
@weykakomarovsky4404 3 aylar önce
Merhaba diamond gurcistandan katiliyorum kanalina. cok iyi izah ediyorsun. Tanriyla pazarlik yapanlarida gorduk 😂
@Efsunger
@Efsunger Yıl önce
Çok güzel video, teşekkürler...
@canyldrm6281
@canyldrm6281 Yıl önce
Çok güzel ❤
@ebruc3869
@ebruc3869 Yıl önce
1400 yildir bilenler tabii ki cikiyordu da korkudan sesini cikaramiyordu, oldurulen ornek cok,Turan Dursun en yakin ornek aklima gelen.,
@taneryucel2157
@taneryucel2157 Yıl önce
Emeğine yüreğine sağlık
@ilkaysinanfigen
@ilkaysinanfigen 8 aylar önce
Ben sana inaniyorum Benim için Peygamber sensin 😅❤
"Kutsal Kitaplar" Gerçekten de Kutsal mı?
49:20
Diamond Tema
görünümler 482 B
Pazar Sohbeti 202 - 10 Aralık 2023 Copy
1:26:46
Sevan Nisanyan
görünümler 449
Did the kids save his life?😱
01:01
Filaretiki
görünümler 13 Mn
ARABADA GTA 6 OYNADI #shorts
00:29
Osman Kalyoncu
görünümler 2,4 Mn
Tevrat Ayetleriyle "Evrenin ve İnsanlığın Tarihi!"
58:56
Diamondullah Hocaefendi ile Pilavlı Sohbetler
1:58:37
Diamond Tema
görünümler 201 B
Hasan Sabbah ve Haşhaşiler Hakkında Her Şey!
1:31:43
"Kuran Mucizeleri" Gerçek Mi?
1:35:27
Diamond Tema
görünümler 2,1 Mn
İsrail - Filistin Savaşı'nın Arka Planı
2:10:14
Diamond Tema
görünümler 417 B
Hadisler Gerçekten de Kaynak Sayılabilir mi?
1:07:24
Diamond Tema
görünümler 179 B
Hz. Muhammed'e Vahiy Hangi Şekillerde Geliyordu?
25:48