Kardeş katli nedir? (Prof. Dr. İlber Ortaylı)

  görünümler 234,300

Tarihin Arka Odası

Tarihin Arka Odası

Yıl önce

Her hafta yeni videolar için Tarihin Arka Odası TRshow Kanalına Abone Ol ➤ / tarihinarkaodasitv
Murat Bardakçı, Tarihin Arka Odası'nda Pelin Batu, Erhan Afyoncu ve konuğu Prof. Dr. İlber Ortaylı ile birlikte Osmanlı Devleti'nin çöküşü ve o dönemde yaşananları konuştu.
Tarih: 28 Mart 2009
#TarihinArkaOdasi #MuratBardakçı #TarihinArkaOdasiNostalji
/ tarihinarkaodasitv

YORUMLAR: 194
@selahattingunhan6232
@selahattingunhan6232 Yıl önce
İlber Hoca tarihe bilgisel olarak bakar şahsi yorumunu az dile getirir.onun içinde birçok kesim tarafından sevilir.. Tarihcilerin üçlemesi Fuad Köprülü,Halil İnalcık ve İlber Ortaylı...Bir çok tarihçinin hocaların hocası olurlar..İlber Hocanın Venedik ve Avusturya tarih ekolundeki bilgileri,bu bilgiler ışığında dünya tarihi üzerindeki aydınlatıcı bilgileri kayda değer.. Böyle değerli bir Hocamıza Allah'tan uzun ömür diliyorum
@oktayguzel3766
@oktayguzel3766 3 aylar önce
Hakikaten istisna bir zeka ve irfan! İlber hocaya selamlar... İlmi ile, yaşayan bir efsane olmak çok çok az gürülür!!!
@Kertenkele_kral
@Kertenkele_kral Yıl önce
İlber hocanın biliyorsun dediği ve benim hiç birini bilmediğim gerçeği 😃
@MuhammedMeral
@MuhammedMeral Yıl önce
İlber hocanın hızlı konuştuğu yılları😜
@masscomed
@masscomed Yıl önce
Bilgisi arttıkça, ağırlığından konuşması da ağırlaşıyor bir gün hiç konuşmayacak sanıyorum. çok bilen az konuşur ne kadar da ona uyuyor
@kzlotesi4832
@kzlotesi4832 Yıl önce
ben hızlandırdımdamı kaldı die baktım bian sonra aklıma gelirken yazını okudumm😁😊
@janjacrusso
@janjacrusso Yıl önce
@@masscomed yok yaslilik
@maatmagandi
@maatmagandi 10 aylar önce
Buna ragmen yine de 1.25x hizdsn asagisi cekilmiyor😁
@serapozcan9936
@serapozcan9936 Yıl önce
İlber hoca ne kadar seri,akıcı konuşuyor 😊😊😊
@celalettinerikci9385
@celalettinerikci9385 9 aylar önce
İşkencenin ve oldürmenin önünde bir engel mutlaka bulunmalı, olmalı..
@HallacMusic
@HallacMusic Yıl önce
ilbey hoca yine kardeş katliden başka her şeyi anlattı
@akhenaton-1959
@akhenaton-1959 3 aylar önce
Kardeş katilinin savunulacak hiçbir tarafı yoktur; eğer kardeş herhangi bir ihanet içinde değilse
@mustafaaks2737
@mustafaaks2737 8 aylar önce
Vay anasını, bahsedilen maç 1-0 yenildiğimiz ispanya türkiye maçı. Barnebaudaydı, o sene almanyada erasmustaydım, bilet almıştım ama üşenip gitmemiştim. Şimdi gitmek istesem ohooo. Euro 2,1 falandı 🥺
@_naturalgift_778
@_naturalgift_778 Yıl önce
Yemin ederim bilgi olarak uyusturucu gibi bırakamıyorum yıllardır
@mimcim4481
@mimcim4481 Yıl önce
kitap okumasını bilsen bunu söylemezdin.
@hakanhakan91
@hakanhakan91 Yıl önce
@@mimcim4481 Ne alaka şimdi? Kitap yazan adamdan dinliyor. Kahvehane tarihçisinden dinlemiyor ki. Laf ola beri gele.
@muslumkaplan2467
@muslumkaplan2467 5 aylar önce
Araştırmak istediğim konuları bakiyorum ilber ve celal hoca ne demiş 😅😅😅😊
@sevketyagc52
@sevketyagc52 3 aylar önce
RABBIM HOCAM SİZİ GUZEL ÖMÜR VERSİN 🎉
@Learn_English-cw2lu
@Learn_English-cw2lu 5 aylar önce
İlber hocanın olayları anlatma şekli çok güzel adam gerçekleri çok medeni anlatıyor digerleri gibi hakaretle nefretle anlatmıyor. Adam kardeş katlini öyle anlattı ki, devlet yönetiminde bu olayın etgisini tasavvur edecesine anladım.
@tengriciturk5358
@tengriciturk5358 2 aylar önce
Kardeş katli sadece canilik vahsilik ve katillikten başka değil ilberin veya başkasının ileri sürdükleri nedenler bu gerçeği değiştirmez.
@Learn_English-cw2lu
@Learn_English-cw2lu 2 aylar önce
@@tengriciturk5358 Zamanında evlet yönetecek kadar zeki insanlar bu kararı vermişler iki kardeşin çekişmesi yüzündün milyonlarca insan bir birine girmesin diye.
@BoxingShorts3520
@BoxingShorts3520 Aylar önce
@@Learn_English-cw2lu Millet birbirine girecek diye kardeşini katlet diye Allah mi söylemiş yoksa peygamber mi hadis soylemis
@TAYFUN1143
@TAYFUN1143 Aylar önce
İlber hocayı dinleyerek uyuyorum çok güzel uykum geliyor seviyorum dinlemeyi
@tugbab.5156
@tugbab.5156 Yıl önce
Almanların Polonya yı küçümseyip Fransa da aşağlık kompleksine girmesini anlatırken ki yüz ifadesi ve ses tonu hahaha çok tatlı😅
@qribovan6012
@qribovan6012 Yıl önce
Kızın ismi kim?
@eymen8188
@eymen8188 Yıl önce
@@qribovan6012 pelin batu
@yldzbayrak7445
@yldzbayrak7445 Yıl önce
@@qribovan6012 ne gerek varsa bu programda ne işi var anlamadım konu mankeni gibi
@cathealt
@cathealt 5 aylar önce
İlber hocanın hızlı olduğu zamanlar
@jewwhovotedfornaziparty
@jewwhovotedfornaziparty Yıl önce
ilber hocayı ölmüş bilme muhabbetine yarıldım ya 😃
@emrekoseoglu1888
@emrekoseoglu1888 Yıl önce
Kardeş katli bütün monarşilerde olmuştur. Sistemli olması çok az bir fark yaratmıştır. Ben şahsen Osmanlı monarşisini Avrupadakilerden çok daha istikrarlı buluyorum.
@fatihfatih7478
@fatihfatih7478 Yıl önce
Aklımdan geçeni yazmışsın kardeşim bende aynı görüşteyim
@tengriciturk5358
@tengriciturk5358 5 aylar önce
Bence Osmanlı monarşisi canı ve katil
@ehtirammikayilov3223
@ehtirammikayilov3223 Aylar önce
BIlgisayar bile bu kadar bilgini depoladikda (excel mesala) bazan kendi kendini restart eder ve ya kapanir calishmaz.bu kadar bilgiyi nasil hafiz ede bilyorsunuz Hocam
@muratdemez2966
@muratdemez2966 Yıl önce
4:24 pelin hanımın güldükten sonra erhan beyle göz göze gelip kusma hissi yasaması
@uguratik5897
@uguratik5897 10 aylar önce
😀😀
@erdalaktas8600
@erdalaktas8600 2 aylar önce
bence erhani degilde ekranda kendini gördü
@murselkaraman4424
@murselkaraman4424 Yıl önce
İlber hocam ın ittahhat çılara ilk defa yalancı dediğini duydum😎
@baldrick1485
@baldrick1485 10 aylar önce
Haklarinda ilk defa konustugu icindir.
@ismailsakarya
@ismailsakarya 3 aylar önce
Hatırata diyor
@alicandan34
@alicandan34 5 aylar önce
bu programlar 1.5x de inanılmaz sarıyor
@volkangoktas9960
@volkangoktas9960 3 aylar önce
neden dolayı olursa olsun. kardeşini öldürmek şerefsizliktir.
@niteliksizdegilmetaliksizg1866
@niteliksizdegilmetaliksizg1866 Yıl önce
Kardeş katli elbette günahtır lakin devletin geleceği ve boşu boşuna insanların ölmemesi için mantıklı ve doğrudur. Bu güç öyle ben şehzadelikten vazgeçtim diyip köşeye atacağın bi güç değil.
@erdalcelik3288
@erdalcelik3288 6 aylar önce
O zaman herşey mubah yani, çoluk çocuk kardeş anne baba akraba birbirini boğazlasın, bu nasıl bir iğrenç anlayış.
@cagrsen8472
@cagrsen8472 3 aylar önce
Erhan Afyoncu, gerçekten çok saygılı bir adam.
@elifyalcin7450
@elifyalcin7450 7 aylar önce
kardeş katli hariç herşey konuşuldu 😂
@ozgulsanl4616
@ozgulsanl4616 Yıl önce
Âlâ..👌👏🌷
@canantunay2904
@canantunay2904 Yıl önce
Osmanlı İmparatorluğunda kardeş katlini sistemsizlik olarak tanımlamak ne kadar doğrudur bilmiyorum ama,bence bu da bir sistemdir.Hani "sistemsizlik bile, bir sistemdir" denir ya?... Kaldı ki, nedense,Osmanlı Devlet Sistemi konuşulurken, sanki sadece Osmanlı İmparatorluğunda, Müslüman Türk Devletlerde kardeş katli varmış gibi bir havada anlatılır.Oysa ki, devletleri, sistemleri,gelenekleri , ait oldukları çağın siyasal ve sosyal ortamına göre değerlendirmek gerekir. Aksi halde, anakronik lafazanlıktan, ah vah etmekten, kavramları istediğimiz duruma kılıf yapmaktan öte bir anlamı yoktur. Mesela V.Henry de kardeşini öldürtmüştür. Rus Çarı İvan,oğlunu işkenceyle öldürtmüştür. Britanya tek bir krallık haline geldiğinde de ,derebeylikler halindeyken de kardeş katli vardır. Daha gerilere,antik çağlara gidersek, saltanatta olan hükümdarların oğullarını, kardeşlerini, eşlerini öldürttüğünü de görürüz. Dar alanda topla oynamak gibi ; kardeş katli sadece Osmanlı İmparatorluğunda uygulanan bir sistemmiş gibi konuşmak yerine ,neden böyle bir uygulamaya gerek duyulduğunu anlamaya çalışmak daha doğru olur bence...
@alipcakc60
@alipcakc60 Yıl önce
he sensin he, kardeş katli neden olacak mantık olarak düşündüğün zaman zaten olayı çocuk bile çözer , kendini göstermek için bu kadar yırtınama gerek yok karde, koca hükümdarsan bir yere gidecek olsan tahtın tehlikeye giriyorsa tehlike yaratacak şahısları ortadan kaldırırsın hepsi bu.
@tengriciturk5358
@tengriciturk5358 5 aylar önce
KARDEŞ KATLİ CANİLİK VE KATİLLİKTEN BAŞKA BİR SEY DEĞİL.
@muhammedali4752
@muhammedali4752 3 aylar önce
Heee
@eminesozudogruyucedag7065
@eminesozudogruyucedag7065 2 aylar önce
Aynen katılıyorum. İlber hocayı severim ama onu dahi ilahlaştırmamak gerekir. Yani her dediği doğru olmak zorunda değil ve eleştiriye açıktır. İslam kitap (Kur'ân) ile gelmiştir. (Biraz Kur'an ve hattâ Meal dahi okuyan bilir). "Ekser ulema" derken, kaç ulema var ve bunların kaçı çoğu olarak geçerli? Sayı ve belge olmadan, karşı tarafı susturmak amaçlı kullanılan bir retoriktir bu. Allâh tarafından yıkılması istenilen "din adamlığı" hegemonyasının kendimi savunmasından başka bir şey değildir. 1) çoğunluk islamî bir ölçü değildir 12:101-103 2) islâm'da din adamlığı yoktur 9:31-34 3) haksız yere insan öldürmek yasaktır! 5:32 ve 17:33 4) Esas olan saltanat değildir, istişaredir, danışmadır. İllâ babadan oğula geçmek zorunda değildir. Olsa bile yine danışarak iş yapılmalı İslâm'da 3:159 ve 42:38
@baldrick1485
@baldrick1485 10 aylar önce
Ilber Ortayli: "Bizim Topkapi Sarayi'ndaki kayitlar Versailles ve Louvre'da bile yoktur." Evet, o yuzden padisahlarin dogum tarihleri bile dogru durust bilinmez, nasil olduler bilinmez, anneleri kim o bile bilinmez. Hepsi soylentidir. Birden fazla 'kaynak' soylemisse o dogru kabul edilir. Osmanli tarihi genellikle bir guzellemedir ve lanetlemedir; duruma gore. Aslinda tarih basli basina boyledir.
@shukurturk5096
@shukurturk5096 8 aylar önce
O sandıkların neredeyse hepsi var, TRshow de yok, yani senin aradigin yerde yok.
@muratguner1421
@muratguner1421 4 aylar önce
İlber hocam programda hanımefendi olunca döktürmüş saolsun
@eminesozudogruyucedag7065
@eminesozudogruyucedag7065 2 aylar önce
İlber hocayı severim ama onu dahi ilahlaştırmamak gerekir. Yani her dediği doğru olmak zorunda değil ve eleştiriye açıktır. İslam kitap (Kur'ân) ile gelmiştir. (Biraz Kur'an ve hattâ Meal dahi okuyan bilir). "Ekser ulema" derken, kaç ulema var ve bunların kaçı çoğu olarak geçerli? Sayı ve belge olmadan, karşı tarafı susturmak amaçlı kullanılan bir retoriktir bu. Allâh tarafından yıkılması istenilen "din adamlığı" hegemonyasının kendimi savunmasından başka bir şey değildir. 1) çoğunluk islamî bir ölçü değildir 12:101-103 2) islâm'da din adamlığı yoktur 9:31-34 3) haksız yere insan öldürmek yasaktır! 5:32 ve 17:33 4) Esas olan saltanat değildir, istişaredir, danışmadır. İllâ babadan oğula geçmek zorunda değildir. Olsa bile yine danışarak iş yapılmalı İslâm'da 3:159 ve 42:38
@tuncbayur6804
@tuncbayur6804 3 aylar önce
Murat gene lafa daldi
@merto95
@merto95 Yıl önce
Prime İlber Ortaylı
@omertoktas5634
@omertoktas5634 10 aylar önce
Adam hipnoz ediyor
@yaseminozturk4984
@yaseminozturk4984 5 aylar önce
Kafes sistemi getirilmiş
@tugceylmaz3816
@tugceylmaz3816 Yıl önce
Arkadan Gülen neye gülüyor programı saçma yapmış
@hasansabuncu6625
@hasansabuncu6625 3 aylar önce
Kardeş katlını caiz kılan ulemanın ne dini ne de imanı vardır
@eminesozudogruyucedag7065
@eminesozudogruyucedag7065 2 aylar önce
Aynen katılıyorum. İlber hocayı severim ama onu dahi ilahlaştırmamak gerekir. Yani her dediği doğru olmak zorunda değil ve eleştiriye açıktır. İslam kitap (Kur'ân) ile gelmiştir. (Biraz Kur'an ve hattâ Meal dahi okuyan bilir). "Ekser ulema" derken, kaç ulema var ve bunların kaçı çoğu olarak geçerli? Sayı ve belge olmadan, karşı tarafı susturmak amaçlı kullanılan bir retoriktir bu. Allâh tarafından yıkılması istenilen "din adamlığı" hegemonyasının kendimi savunmasından başka bir şey değildir. 1) çoğunluk islamî bir ölçü değildir 12:101-103 2) islâm'da din adamlığı yoktur 9:31-34 3) haksız yere insan öldürmek yasaktır! 5:32 ve 17:33 4) Esas olan saltanat değildir, istişaredir, danışmadır. İllâ babadan oğula geçmek zorunda değildir. Olsa bile yine danışarak iş yapılmalı İslâm'da 3:159 ve 42:38
@hsnftlizad1786
@hsnftlizad1786 Yıl önce
Günahsız birini öldürmek həramdi.hələdəki iki üç yaşındayken
@denizcantoprak8054
@denizcantoprak8054 Yıl önce
ozllikle 3.mehmet 19 kardeşi öldürmesi ve çoğu kundakta
@janjacrusso
@janjacrusso Yıl önce
@@denizcantoprak8054 o kundakta buyuyecek onun anasi benim cocugum padisah olsun diyecek her kafadan bir ses cikacak
@denizcantoprak8054
@denizcantoprak8054 Yıl önce
@@janjacrusso ondan dolayı oglu 1.ahmet veraset sistemini değiştirip kafes sistemini getirmiş peki 3.mehmet oğlunu niye öldürmüş ŞEHZADE kasimi
@janjacrusso
@janjacrusso Yıl önce
@@denizcantoprak8054 iste sorun kafes sistemi zaten sunu anlamayacak kadar ne var acaba
@mustafagokhanakdemir1356
@mustafagokhanakdemir1356 Yıl önce
3:00 - Kardeş Katli
@idenovagayrimenkul
@idenovagayrimenkul 8 aylar önce
İlber hoca 1,75x ile süper akıyor 😊
@rainman4132
@rainman4132 Yıl önce
Kardeş katli konusunu Halil İnalcık hocadan okuyun derim.Burada asıl detayları anlatmadıkları gibi başlıkla alakasız konular konuşulmuş !!!
@Dogancanwallace
@Dogancanwallace Yıl önce
Minimum 5 saatlik program zaten kabaca bir başlık atılıyor , sistemsizlikten olduğu açık ama gayet güzel çalışmış olduğunu herkes kabuk eder. Fikir ayrımı yok Halil hoca ile.
@rainman4132
@rainman4132 Yıl önce
@@Dogancanwallace Ben fikir ayrımı var demedim ki başlık konusuna yeterli açıklık getirilmemiş dedim.Halil hoca bu konuyu çok daha net anlatıyor.
@oguzyabgu7617
@oguzyabgu7617 Yıl önce
@@rainman4132 hangi kitabi kanka ?
@turkevladi5710
@turkevladi5710 Yıl önce
@@oguzyabgu7617 osmanlı klasik çağ 1300-1600 kitabında var bu konu ama baska kitaplarında var mı bilemem bende 7, 8 kitabı filan var ama bilmihroum. Ama dedigim kitapta bu konu yer alıyor
@oguzyabgu7617
@oguzyabgu7617 Yıl önce
@@turkevladi5710 sagolasin kanka adamsin
@suleymanalparslan3647
@suleymanalparslan3647 Yıl önce
Soyla ırk arasındaki fark nedir
@-Gasimoov____
@-Gasimoov____ Yıl önce
ilk fark Kardesh , her birinin ayri ayrilikta kendi ismi olmasidir .. soy ve irk .. Farkli kelimeler....😐
@ilgincadam7985
@ilgincadam7985 3 aylar önce
şimşek çaktıktan 3 saniye sonra sizde aynı şeyi isterseniz aynı cevabı alabilirsiniz
@ibrahimyldzoglu9087
@ibrahimyldzoglu9087 2 aylar önce
Babazın oğlu sanki ilber
@savassengul
@savassengul 3 aylar önce
2* izlemek sorunda kalıyorum
@kardolapfuat
@kardolapfuat Yıl önce
Osmanlı törede olmayan kardeş katlinden dolayı Timur'dan güzel bir tokat yedi Ankara Savaşı'nda.
@safapasazade8442
@safapasazade8442 Yıl önce
Salama.
@kardolapfuat
@kardolapfuat Yıl önce
Ankara Savaşı'nda Bayezid'in ordusu neden taraf değiştirdi bir oku.
@esrefatak
@esrefatak 2 aylar önce
Herşeyi anlıyorum da o konu mankeni ne alaka
@osmanltorunu.7227
@osmanltorunu.7227 Yıl önce
murat bardakci nin bunlar in arasında ne işi var.
@erolkarabay6803
@erolkarabay6803 Yıl önce
Peliiiinnnnn 😅
@ayse7440
@ayse7440 Aylar önce
Hoca bişey anlatıyo çok bölüyorlar hocadan konudan çıkıyo
@orhanbilgili9736
@orhanbilgili9736 Yıl önce
Çok yanlış konuşmuş kardeş katli hakkında. Ekser ulemanın verdiği fetva mühim değildir. İslami olarak sıkıntıdadır bu mesele. Keşke doğru konuşsaydı.
@niteliksizdegilmetaliksizg1866
@niteliksizdegilmetaliksizg1866 Yıl önce
Doğrusu nasıl olmalı sence
@orhanbilgili9736
@orhanbilgili9736 Yıl önce
@@niteliksizdegilmetaliksizg1866 İslami olarak bu durum kesinlikle caiz değildir deseydi keşke. Kundakta olan bebeğin katledilmesinin İslamda bir yeri var mıdır sizce?
@aliaydin6276
@aliaydin6276 3 aylar önce
Kardeş katilligi, evlat katilligi. Onu kabul eden ona cevaz veren bir din.... Ulemaa... Ben buna inanmıyorum. O katiller o masum insanları nasıl öldurtuyorlar, uyuyabiliyorlar mı? Bunu kim söylerse söylesin asla iman edemem.
@MyWorld-bi5ru
@MyWorld-bi5ru 10 aylar önce
Erhan i görünce kapattım videoyu. Herif şampiyonlar liginde 5. Lig topçusu gibi kalıyor
@hakantas4820
@hakantas4820 Yıl önce
İlber Ortaylı bilgili biri evet. Ama sadece Tarih konusunda. Din konusunda bu kadar keskin ifadeyle kardeş katline günah değil demesi yanlıştır. Neymiş Ulemalar böyle buyurmuş. İyi de Ulemalar bu konuda ortak anlaşmamışlardır. Bazıları vaciptir demiş bazıları günah demiş. Durum böyleyken keskin konuşmak doğru değildir.
@lebronjamestr7828
@lebronjamestr7828 9 aylar önce
Yorumun boş
@hakantas4820
@hakantas4820 9 aylar önce
@@lebronjamestr7828 senin kadar değil emin ol
@lebronjamestr7828
@lebronjamestr7828 9 aylar önce
@@hakantas4820 🤣🤣
@painitself8597
@painitself8597 6 aylar önce
boş yapma
@mehmetdogru5541
@mehmetdogru5541 2 aylar önce
ilber hocanin joleli saçlari ve agzinda bie gülle pelinin yatak odasina girdiği aklima geldi nedense...😂😂😂
@naam9484
@naam9484 Yıl önce
Kiyamam ya pelin ne dese curutuyolar 😅
@basgan1947
@basgan1947 11 aylar önce
Çin çin en kıyak :DD
@badegulcetiner690
@badegulcetiner690 10 aylar önce
Evet odaki bayan saçma sapan gülüyor şuu bir gülüş çok booş
Asya ve Orta Asya nasıl oluştu? (Prof. Dr. Celal Şengör)
35:54
araba markası bilemezsen kafana yastık 🚗
00:26
Pınar & Burak
görünümler 2,8 Mn
Kuruluş Osman 138. Bölüm @atvturkiye
2:14:11
Kuruluş Osman
görünümler 3 Mn
Cem Sultan kimdir? (Tarihin Arka Odası)
38:55
Tarihin Arka Odası
görünümler 138 B
Türk bayrağının önemi Prof. Dr. İlber Ortaylı
50:38
Tarihin Arka Odası
görünümler 61 B
Kanuni Sultan Süleyman ile ilgili az bilinenler
34:24
Tarihin Arka Odası
görünümler 55 B
Osmanlı Sarayının Bilinmeyenleri  | İlber Ortaylı
2:34:42
Yavuz Sultan Selim'in meşhur küpesi
51:40
Tarihin Arka Odası
görünümler 55 B
Atatürk'ü Vahdettin mi gönderdi? | Teke Tek
1:48:33
Habertürk TV
görünümler 658 B
Osmanlı Devleti'nin Çöküşü (Prof. Dr. İlber Ortaylı)
32:34
نوع الايفون ٢
1:01
Akram Khaled
görünümler 1,5 Mn
İKİ İŞLEMCİLİ RENDER PC TOPLAMA
1:00
Donanım Arşivi
görünümler 171 B