Işık Hızı Neden Aşılamaz? - Olmaz Öyle Saçma Bilim - Prof. Erkcan Özcan - S01B13

  görünümler 1,045,022

Flu TV

Flu TV

Yıl önce

Fizik profesörü Erkcan Özcan ile İlker Canikligil ve Serpil Özcan bu kez stres yayından yola çıkarak (slinky) ışık hızını anlamaya çalışıyor.
Işık hızı nedir? Işık hızı neden aşılamıyor? Stres yayı için hangi fizik kuralı geçerlidir? Maddeler arasında etkileşim nasıl gerçekleşir? İnsanlık ışık hızını aşabilecek mi? Uzaya gönderilen araçların hızı ışık hızından fazla mı?
Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın:
trshow.info/on/-xT.html...
FluTV Discord kanalı: discord.gg/flutv
Olmaz Öyle Saçma Bilim serimizin diğer videolarını izlemek için:
➡ bilim.flutv.online
FluTV "Dünyanın En Otantik İçeriklerini Sunan" yepyeni bir dijital platformdur.
Videolardan haberdar olmak için lütfen abone olun:
➡ bit.ly/FluTv
Olmaz Öyle Saçma Bilim serimizin diğer videolarını izlemek için:
➡ bilim.flutv.online
videomuzu beğendiyseniz en güncel diğer içeriklerimize göz atabilirsiniz.
Işık Hızı Neden Aşılamaz? Olmaz Öyle Saçma Bilim - S01B13 videomuzu beğendiyseniz en güncel diğer içeriklerimize göz atabilirsiniz.
➡Afganistan Ne Olur? - Amerika Günlükleri - Razi Canikligil - B07
trshow.info/watch/63BwBCWTUe0/video.html
➡Breaking Bad mi Çukur mu? - Olmaz Öyle Saçma Şey Z - İlker Canikligil - S04B25
trshow.info/watch/5AC0j3ayPyE/video.html
➡Bir Allahın Cezası Çıkar! - Böyle Buyurdu Kültür - Prof. Nevzat Kaya - B14
trshow.info/watch/BFU6zOFEfok/video.html
➡BORSA - Olmaz Öyle Saçma Ekonomi - Dr. Hakan Özerol - B12
trshow.info/watch/mPFUEf5TlgM/video.html
➡Ormanlarımız Neden Yanıyor? - Aydaki Adam - Orman Mühendisi Doç. Cihan Erdönmez & İlker Canikligil B30
trshow.info/watch/oW1m34YrbVQ/video.html
Kanalımıza katılın: uye.flutv.me
Patreon destek sayfamız: flutv.me
Kanal: flutv.online
Twitter: flutivi
Instagram: flutv.online .
. . . .
FluTV Discord: discord.flutv.me -- Kripto Destekleri için: 0x87a9538Af8f5f80371233951438b7faf9570B82C

YORUMLAR: 2 806
ErkcanOzcan
ErkcanOzcan Yıl önce
Bu sefer normalden daha uzun bir şekilde, nispeten az kesilmiş bir bölüm yaptık. Çok mu uzun oldu bilemedik, bölsek mi ve ardı ardına iki parça olarak mı yayına girse bilemedik. Eleştiri ve önerilerinizi yazarsanız çok sevinirim.
Modern Fizikolik
Modern Fizikolik Yıl önce
30 yıllık fizik öğretmeni olarak ve popüler bilim kitaplarını da okuyan biri olarak çok istifade ettim. Teşekkürler. Hocamız Harika. Saygılar
Lethe665
Lethe665 Yıl önce
Fiziği bu şekilde Türkçe dinlemek harika bir şey. Teşekkürler Erkcan hocamız.
Ömer Yıldızhan
Ömer Yıldızhan Yıl önce
Erkcan Hocam kariyerine yurtdışında da devam edebilirdi. Fakat o burayı seçti. O yüzden böyle kaliteli videolarını türkçe dinleyebiliyoruz. Minnettarız hocam size...
Sait Akdemir
Sait Akdemir Yıl önce
Bu kadar bilgiye rağmen izlemekten kendimi alamıyorum. Bazen devreler yansa da bu seri hiç bitmesin istiyorum. Elinize ve yüreğinize sağlık. Erkcan hocam gibi bir hocam olsa kesinlikle tahsil hayatım daha renkli olurdu.
iLhaN SeN
iLhaN SeN
Erkcan Özcan hocamızı dinlemek inanılmaz keyifli, harika anlatım ve betimlemelerle böylesi karmaşık konuları anlaşılır yapabilmek müthiş bir beceri, ve aynı zamanda ne kadar donanımlı bir altyapıya sahip olunduğunun göstergesi. Daha çok, daha sık böyle yeni videolar görmeyi umuyorum Erkcan hocanın anlatımlarıyla, ve sonsuz teşekkür ediyorum.
Kaan Öktem
Kaan Öktem Yıl önce
Bu seri hiç bitmesin. Erkcan hoca çok güzel anlatıyor.
Anonim 99
Anonim 99
Garip bi şey yaşıyorum, bi ayrılık yaşadım. Kendimi çok kötü hiss ediyordum ve kafa dağıtmak için flu tv izleyim dedim. Gerçekten çok iyi geldi ve düşüncemi video boyunca farklı bi noktaya yönlendirdi.
Eralp Alkan
Eralp Alkan
Hocam, dolanıklık ve bilgi iletimi hakkında video gelirse çok seviniriz, her anlatımınızla harikasınız, çok teşekkür ederiz.
TheMcturks
TheMcturks Yıl önce
3.Felsefi boyuta bayıldım. ‘Sürekli bir kapı var’ ne kadar umut verici bir durum. Erkcan hoca milli servetimiz.🙌🙌🙌
Eşref Şahin Evren
Eşref Şahin Evren Yıl önce
Değerli Hocam; kanalı yeni takip etmeye başladım. Geçmiş videoları ışık hızıyla izleyip yetişmeye çalışıyorum. ( ya da en azından ışık hızına yakın:)) Çok değerlisiniz gerçekten. bence video hiç uzun olmamış. Konuya ilgili birisi için su gibi akıp gidiyor. Özellikle evrenin ışık hızından daha hızlı genişlemesiyle alakalı vermiş olduğunuz balon örneği müthiş. Genel olarak verdiğiniz örneklemeler benzetmeler bence çok yerinde ve herkesin anlayabileceği nitelikte. Size, Flu TV ekibine, İlker Bey ve Serpil Hanım'a çok teşekkür ediyorum hocam.
Еsтella
Еsтella Yıl önce
Özledik erkcan hocayı daha sık bekleriz :)
adnan abay
adnan abay Yıl önce
Dolanıklık konusunu açmayacak sorumu hazırlayım diyordum ki ilerleyen sürede bu konuyu da açmış farkındalık seviyemi harika bir anlatımda bir üst dereceye tırmandırmıştır. Değerli katkılarından dolayı Sayın Prof Erkcan Özcan hocama çok teşekkür ediyorum. Sevgi ve saygılarımla.
Mustafa SEZGİNER
Mustafa SEZGİNER Yıl önce
Valla hocam ağzınıza sağlık. Gecenin 2'sinden 3'üne kadar kafamdaki kablolar yanasıya kadar izledim ve hayranı olduğum hep uğraşmak istediğim fiziğe tekrar ilgi duydurduğunuz için teşekkür ederim. Sizi dinlemeye devam edersem bir üniversitede fizik için okumam gerekecek:)
emrullah ataman
emrullah ataman
Sosyal bilim okuyan biri olarak şahane bir program olmuş bu seri hiç bitmez umarım bayıldım. Ilerde biraz okumada yapacağım bu konularda nereden başlamak lazım acaba? Hocanın belagat ise şahane umarım çoğalır hoca gibiler.
Erdem Kaptan'ın Dünyası
Erdem Kaptan'ın Dünyası Yıl önce
Hocam şimdi ben bütün bölümlerinizi sabırsızlıkla izliyorum. Ve gerçekten bu bölümde fizik adına önceki bolumlerin üzerinde bir level e geldik. Çok teşekkürler. Simdi sorumu sormak istiyorum: Eğer ışık hızı bizim içinde bulunduğumuz evrende maksimum hız ise ve en hızlı iletim yöntemi ise ( Einstein in ötesine geçmediğimiz sürece) ve EVREN sürekli genişlemeye devam ediyorsa; ışığın mutlak hızı artıyor mu azalıyor mu? Yani milyarlarca yıl sonra ışık şuankinden daha hızlı mı olacak mesafeler arttığı için sabit kalıp azalacak mi gözlemcilere göre??? ÇOK TEŞEKKÜRLER KAFA AÇIYORSUNUZ 😇
Elan ULAŞ
Elan ULAŞ
Hocam sabırla anlattığınız için çok teşekkürler. Bilmekle öğretebilmek çok farklı alanlar. Anlatıcı kendi bildiği şeyi karşı taraf da biliyormuş gibi süratlice anlatıp geçince bir süre sonra olaydan kopuyor insan. Sonra ne oluyor? "Fizikle aram hiç yok" oluyor elbette... Böyle tatlı tatlı, kendi biliyor olduğunu bir kenara koyup, dinleyicilerin bilmediğinin, hatta altyapılarının olmadığının sürekli farkındalığı ile öğretmeye çalışan emektar öğretmenlere çok şey borçluyuz.❤🌹🥀🌺🌻🍀
Nick theChopper
Nick theChopper Yıl önce
Erkcan hoca fiziği o kadar şehvetle anlatıyor ki; hepimize anlayabilecekmişiz hissi geliyor önce...bölüm bitince anlamadığımızı anlıyoruz. Hiiiç numara yapmayın olm.
MST
MST
Harika bir video , bu konuyu bu kadar anlaşılır ve net anlatabilmek cidden ayrı bir yetenek .
Zülal Maman
Zülal Maman Yıl önce
O yay bana çizgi filmlerde uçurumdan düşmesi gerektiğini görünce farkeden kahramanları hatırlattı. 😄 Çok eğlenceli bir bölümdü. Her zamanki gibi harikasınız. Teşekkürler