Dünya ve Güneş sistemi nasıl oluştu? (Prof. Dr. Celal Şengör)

  görünümler 465,843

Teke Tek

Teke Tek

Yıl önce

Teke Tek TRshow sayfasına abone olmayı unutmayın. Videoları kaçırmamak için bildirimleri açabilirsiniz.
Dünya ve Güneş sistemi nasıl oluştu? (Prof. Dr. Celal Şengör)
Tarih: 10 Şubat 2016
Takip et 👉 TekeTekHT/
Fatih Altaylı ile Teke Tek

YORUMLAR: 2 034
Teke Tek
Teke Tek Yıl önce
Teke Tek TRshow sayfasına abone olarak yeni ve eski tüm videolara erişebilir, kaçırdığınız videoların tekrarlarına ulaşabilirsiniz. Abone Olmak İçin ➤ bit.ly/TekeTek
Ahmet Kiraz
Ahmet Kiraz 10 aylar önce
iptal
Kenan
Kenan 2 aylar önce
papatya 🌼 Ne dedin?
Kenan
Kenan 2 aylar önce
papatya insanlar yer yüzüne geldikleri andan etibaren hep bir şeylerin peşinde zaten ve simdide boyle .ben bir tek şunu biliyorumki yer su güneş hava olmadan biz yasayamayiz.ama biz olmadan her şey olur.demekki asılı olan bizleriz .o yüzden de biz hic bir şeyi tam olarak bilemeyiz .Sadece kafamızda farklı hipotezler üretebiliriz.Bu da insanları birbirleriyle rekabete ve yaşama sebebine sevk eder.her şeyin farkına gecseydik bence hayat olmazdı.Bu nedenle bize verilen becerileri doğru kullanalım ve kendimizi düşüncelerle yormadan hayatımızı tamamlayalım.
Mehmet Semih Dellal
Mehmet Semih Dellal 11 aylar önce
Yılda sadece bir kere yayınlanan ve ancak davet üzerine katkı sağlanabilen dergiye Türkiye'den de bilim insanları makaleleriyle değer katmış...harika bir başarı...Celal Şengör söylemese böyle şeylerden haberimiz olmuyor...
Canan Buffo
Canan Buffo 11 aylar önce
O zaman araştırma, merak etme yeteneğinizi kullanıp bilgi sahibi olmaya bakin.
Mehmet Semih Dellal
Mehmet Semih Dellal 11 aylar önce
@Canan Buffo tamam canan apla
Ertan Ertaş
Ertan Ertaş 2 aylar önce
​@Mehmet Semih Dellal 😂😂
Şeriat☝️☝️
Şeriat☝️☝️ 7 gün önce
cekal shonhor anlatmasa bile yinede başka birileri anlatıyor böyle bilgileri Siz öyle sanmayın ki yalnız guya Cəlal singor anlatıyor eğer o anlatmasa güya kimse anlatmaz. Müslüman adamlarda Müslüman bilim adamlarida anlatıyor böyle bilgileri
Canan Buffo
Canan Buffo Yıl önce
Her ikinize de çok çok teşekkürler, herkesin anlayacağı dilde, sade bir dille anlatilmis bilimsel konular ve çabalarınızdan dolayı. Saygılarımla.
X Y
X Y Yıl önce
SENIN BILIMSEL DEDIGINE ADAM TESADÜF DIYOR...
YouT
YouT 11 aylar önce
Büyük patlamaya gelene kadar bir süreç olmalı yokluktan patlama olmaz olmayan madde sonsuz uzayı doldurmaz. Isı için enerji lazım nereden geliyor bir anda ısınma? Tek bir maddeden büyük bir patlama olmaz ayrı ayrı elementler lazım. Elementin çoğalma özellikleri yoksa , sonsuz boşluğu dolduran devasa kütlelere nasıl dönüşmüş😁
Canan Buffo
Canan Buffo 11 aylar önce
@X YSöyledigim gibi, bilimsel konularla alakalı, bilimin de su anda açıklayamadığı bir çok şey var. Onun için tesadüf kelimesi kullanılıyor... Düşün, anlarsın ne demek istediğimi...
X Y
X Y 11 aylar önce
@Canan Buffo TESADÜF İRADE DIŞİ DEMEK OYSA ACİKLANAMIYOR DENILEBILIR....SEN ARASTIR.TESADÜF KAÇMAKTIR,KORKMAKTIR ....
antep city boy
antep city boy Yıl önce
Fatih Altaylı hangi konuda olursa olsun mğthiş sorular soran bir adam. Bu da bakıl açısının genişliğini, olaylara farklı açılardan bakabildiğini ve üstün zekalı olduğunu gösteriyor bana göre. Karşısındaki uzman hangi alanda uzman olursa olsun hepsine de çok irdeleyici, geniş perspektifte sorular soruyor. Tebrikler.
meric
meric 9 aylar önce
Bir de etkili konuşabilse.. gerçi o zaman da Barcelona'da program yapardı
Kasım Şanver
Kasım Şanver 9 aylar önce
Kulağında sürekli bir kulaklık var ,bence arka planda gerçekten zeki olan bir grup var (kendiside kurmuş olabilir grubu) onlar soruyor soruları. Bence tabi
Mert Ergün
Mert Ergün 9 aylar önce
@Kasım Şanver kanka hoca ne anlatsa her konuda bir ekleme yapıyor, bie yorum yapıyoe. Sürekli arkada birinin bir şey söylemesiyle olmaz bu. Ki yıllarca bu hocalarla program yapan biri bayağı bir birikim kazanır
Kasım Şanver
Kasım Şanver 9 aylar önce
@Mert Ergün evet şuan eskisi kadar değil, kendi yorumları var ama bi on sene önceki programlarında bariz öyleydi (velhasıl öyle de olsa akıllı adam ☺️
tayyar Kursun
tayyar Kursun 2 aylar önce
Teşekkürler hocama Fatih Altaylıya bizi bilimle buluşturduğu için.❤
Gizem Taspinar
Gizem Taspinar 2 aylar önce
Bilim.Allahtan uzaklastiriryorsa ozaman kendini sorgula
Gurban Humbetzadeh
Gurban Humbetzadeh 2 aylar önce
​@Gizem Taspinar Bir şeyi sorgularsan zaten dinden çıkıyorsun. Din, sorgulanmaz ve sorgulamaya karşı zaten
MerveNurrrr
MerveNurrrr 7 aylar önce
Bu varlık denizi nerden gelmiş bilen yok, Öyle bir inci ki bu büyük sır, delen yok, Herkes aklına eseni söylemiş durmuş; İşin kaynağına giden yolu bulan yok..
Can Şahin
Can Şahin 7 aylar önce
Nasıl oluştuğu belli zaten çelişkili şiirlere gerek yok
falso olmasın yoksa
falso olmasın yoksa 7 aylar önce
@Can Şahin oluşturan o maddeler nasıl olustuuu
Deniz Karatepe
Deniz Karatepe 7 aylar önce
@falso olmasın yoksa allah yok
İso
İso Yıl önce
Kaliteli bir öğretmen kaliteli bir öğrenci izlemesi çok keyifli.
Özkan Mallı
Özkan Mallı 11 aylar önce
KALİTELİ BİR ATEİST.😉
İso
İso 11 aylar önce
@Özkan Mallı kalitesiz bir cevap
İso
İso 10 aylar önce
@Fatih Kılıç biraz saygı lütfen 🙏 inanç dinle ilgili birşey yok bu programda evrenin eldeki bilgiler ışığında nasıl oluştuğunu anlatıyor tanrı yok demiyor. İnanç kişisel bir durum ben inanırım sen inanırsın hoca inanmaz buna saygı duymalısın.
Fatih Kılıç
Fatih Kılıç 10 aylar önce
@İso ya birader kendinizi neden kandiriyorsunuz celal hocanın dinle işi yok saygısızlık yaptığımı düşünmüyorum kendisi eğer ataist ise kaliteli bir ateist dedim bunun neresi saygısızlık elindeki bilgilere gelince tesadüf diyor hangi bilgiye göre hangi veriye göre tesadüf bu onun kanaati bir yaratıcı yaratmış olmazmi sen celal hocanın fmdaha önceki videolarını izlemedinmi asıl saygısızlığı İslami bir Arap kültürü görerek o yapıyor İslam'ın Arap kültürü ile ne alakası var saygı istiniliyirsa saygıli olun
Yasemin Saka
Yasemin Saka Yıl önce
Çok önemli konulardan bir tanesi.. Teşekkürler saygı değer Celal hocam
Firat Yildirim
Firat Yildirim Yıl önce
Ben o kadar onemli bulmuyorum.
Yaşar Emin
Yaşar Emin Yıl önce
Kim yapmış bu işleri peki
Yaşar Emin
Yaşar Emin Yıl önce
Kim yaptı la bunları
Hakan Tan
Hakan Tan Yıl önce
@Yaşar Emin muhonum hayali tanrısı , yazdıgı kitapta var
Yaşar Emin
Yaşar Emin Yıl önce
@Hakan Tan hee o yapar doğru demiş Ee o zaman onu kim yapmış
Okan Çekiç
Okan Çekiç 10 aylar önce
Abi kafa kalmadı valla. Bir tarafta Ay'a şöyle gittik böyle malzeme toparladık Dünya'ya getirdik falan diyenler, Ay'ın oluşumunu anlatanlar sizi tenzih ederim değerli Celal Hocam. Diğer yanda Ay'ın doğal bir oluşum olmadığı, yapay olarak şu an ki konumuna yerleştirildiği, aslında Ay'a hiç gidilmediği konuşuluyor. Ben hiçbir şey anlamadım bu işten. Sadece Ay ile ilgili değil genel tüm bilgileri yalanlayanlar da var acayip gerçekten. Neyin gerçek olduğu ile ilgili sıkıntılarımız her zamanki gibi devam ediyor.
Raskon Kskn
Raskon Kskn 9 aylar önce
Kur'an ın hükmüne uy aradiğın bütün cevaplar orada.
ٴٴ
ٴٴ 8 aylar önce
@Raskon Kskn Aynen kanka Celal hocamın anlattıklarına inanma Muhammed in Ay ı eliyle birleştirip geri yerine koyduğuna inan.
Firdovsi Azizov
Firdovsi Azizov 7 aylar önce
@ٴٴ Muhammedin sıradan bir insan olmadığına göre evet inanıyorum
Ayşe emel Çetin
Ayşe emel Çetin 2 aylar önce
Programda bir değil iki bilim adamı var gibi izliyorum. Maşallah Fatih Altaylı'nın bilgisi çok geniş
Ottoman SlapX
Ottoman SlapX 6 aylar önce
İkisi de hemen hemen aynı yörüngede dönmelerine rağmen Ay’da hayat olmaması çok tuhaf bir durum. Birbirine bunlara yakın mesafede bulunan iki cisimde dahi hayat kıtlığı varsa acaba diğer gezegenlerde Dünya’dakine benzer bir hayat olması ihtimali nedir? Ayrıca uzaydaki devasa mesafeler içinde küçücük sayılacak atomlar nasıl olmuş da birbirlerini bulup elementleri, elementler de birbirini bulup maddeyi oluşturmuşlar? Sanırım henüz bilmediğimiz bir çok şey var. Bu arada Büyük Patlamanın muhtemelen hiç yaşanmamış olduğu artık kabul görmeye başlandı.
Erlik Han
Erlik Han 3 aylar önce
İki gezegen birbiriyle çarpıştiklarinda çok sıcaktilar dolayısıyla yaşama elverişli değillerdi. Yaşam dünyada daha sonra oluştu. Ayda sonradan oluşmamasının sebebi gerekli şartlar yerine gelmemiş. Zaten dünyada yaşam okyanusların dibinde başladı.
Ahmet Oktar
Ahmet Oktar 2 aylar önce
Uzayın sürekli genişlediği söyleniyor belki de atomlar uzay henüz dar boyuttayken birbirini bulmuştur
Mustafa ÇIKRIK
Mustafa ÇIKRIK 6 aylar önce
"Bir köy muhtarsız olmaz. Bir iğne ustasız olmaz, sahibsiz olamaz. Bir harf kâtibsiz olamaz, biliyorsun. Nasıl oluyor ki, nihâyet derecede muntazam şu memleket (kâinat) hâkimsiz olur?" Sözler, s. 49
Arda
Arda 6 aylar önce
o zaman kâinatın hakiminin de hakiminin olması gerekmez mi?
Domatros
Domatros 3 aylar önce
@Arda Bu dediğin zaten Tanrı kavramına ters bir şey oluyor. Eğer onun da bir yaratıcısı olsaydı o zaman Tanrı olmazdı.
ımgay&homophobic
ımgay&homophobic 3 aylar önce
@Domatros yok zaten
vehbi koç
vehbi koç 2 aylar önce
@ımgay&homophobic Saçma hani yokluğu?ıspatla.... Hani varlığı? Onuda ıspatla ... Yaradan konusu bilinemez çözülünceye kadar bu soru sadece bir ? Olarak kalır .. Bu yüzden ben ne var nede yok diyebilirim...
Ahmet yalćın
Ahmet yalćın 2 aylar önce
Bilimin de açıklayacağı şeyler var.
Ahmet Bilallar
Ahmet Bilallar Yıl önce
Programın uzun bolumu Dünyanın oluşumu gelişim süreci ve yok olma aşaması 5 tekrar yaptım muhtesem
nuh taş
nuh taş 2 aylar önce
Celal hocam patlamalardan ayın ve dünyanın oluşumunu anlatıyorsunuz fakat bu patlamalar ne kadarda akıllı ve mükemmellik dünyada yaşam oluşuyor oysa patlamalar hepte yıkıcı oluyor yaratılmış olmasın ne dersin inanmak zorunda deyilsiniz emeğinize teşekürler.
Onur Söyler
Onur Söyler 11 aylar önce
Theia nın ana maddesi altın olabilir mi ? Dünyanın kenarından bir parçayı söküp fırlatması için demirden daha sağlam ve özgül ağırlığı daha fazla bir şey olması lazım. Dünyanın Kellesini fırlattıktan sonra hızla eriyen Theia nın altın parçaları alev topuna dönen dünyanın içlerine doğru erimiş altın olarak ilerlemiştir akabinde ilk çarpışmanın etkisiyle çevreye saçılan altın zerrecikleri de kendi yapısına uygun olan yine altının çok olduğu dünyaya çekilmiş ve serpilmiş olabilir.
Köl Tigin
Köl Tigin 9 aylar önce
Yok elmastan bir gezegendi. Aziz Allah ol dedi ve oldu.
Umut
Umut 4 aylar önce
Alakası yok. O kütledeki camı bile o hıza çıkarsan benzer etkiyi yapar. Ama camdan daha sert bir madde olduğu aşikar.
Bulent Carikci
Bulent Carikci Aylar önce
keyifle izledim....hocam SUPER insan🎉🎉🎉
Gönül Çalıkıran
Gönül Çalıkıran Aylar önce
Celal bey boş bir insan
Isa Saltan
Isa Saltan 3 aylar önce
Hersey kendiliğinden oluştuysa dünya neden yaşanabilir Bi yer çünkü her gezegen yaşanmaz durumda dünya neden bizim ihtiyacımiz olan herseye sahip Bi düzen var Bi kudret var mekandan münezzeh Allah cc sanatı var herseyde annemizin karnında nasıl dünyayı bilmeden geldiysek yine bilmediğimiz Bi alem var ebedi hayat var Alemlerin Rabbı olan Allah in şani ne yucedir
insan sever
insan sever 3 aylar önce
Dünya ve dünya gibi yaşanabilir gezegenler şans eseri oluştuğu için canlı popülasyonu oluşmaya başladı
Bangtan ve Blackpink seni sollladı
Bangtan ve Blackpink seni sollladı 2 aylar önce
Burası bilim yeri
B A T I N
B A T I N 2 aylar önce
Hocam ne dünyada ne de insanoğlunda herhangi bir düzen maalesef ki yok
Isa Saltan
Isa Saltan 2 aylar önce
@Bangtan ve Blackpink seni sollladı bilim icin akıl gerekli o aklıda verene şükür gerekli
Ozcan Karadag
Ozcan Karadag 4 gün önce
Kalp tam olarak mutmain olmuyor istediğin kadar anlat,hep birseyler eksik kalıyor!EL-HALİK C.C
Yankee_ 1923
Yankee_ 1923 9 aylar önce
okadar karmaşık konuyu sade bir dille anlattığı halde biz bile zor anladık teşekkürler
Hasan Yıldırım
Hasan Yıldırım 7 aylar önce
SAHİ NE ANLADINIZ GERÇEKTEN ÇOK MERAK ETTİM
Yankee_ 1923
Yankee_ 1923 7 aylar önce
@Hasan Yıldırım ben anlıcağımı anladım hocam siz iyi dinleyin
SeRhaT DUMAN
SeRhaT DUMAN 3 aylar önce
@Hasan Yıldırım faraza söylemler ile hipotezler ile acaba ne anladı ki veya anladığı hakikat mi....
YALÇIN KOÇER
YALÇIN KOÇER 8 aylar önce
3:58 niye düşmüyoruz - niye düşmüyoruz cünkü herkez birbirini çekiyor Karmaşık bir sistem var ortalıkta (açıklanamayan 😊) 13:00 🤦🏻 Demek ki tesadüfler karmaşıklık la dost değil BU DÜNYANIN BİR SAHİBİ VAR
Hasan Yıldırım
Hasan Yıldırım 7 aylar önce
Yaa sahi bir de birbirini çekemeyenler var? Onlar niye düşmüyor? 😂😂😂
Umut
Umut 4 aylar önce
Sahibi benim
YALÇIN KOÇER
YALÇIN KOÇER 4 aylar önce
@Umut gereksiz varlık
Veysel Seven
Veysel Seven Yıl önce
ALLAH ömrünü uzun kilsin hocam.sen bu ülkeye lazimsin.
Muhammed ALKIŞ
Muhammed ALKIŞ Yıl önce
Adam Allah’a tövbe haşa inanmıyor kankam 😂
Veysel Seven
Veysel Seven Yıl önce
@Muhammed ALKIŞ biliyorum kardeşim. Benimkisi sadece iyi niyet dileği.
Batur Turk
Batur Turk 11 aylar önce
@Muhammed ALKIŞ A varsa A'yı km oluşturdu. oda saçma bir düşünce.
black eagle
black eagle 9 aylar önce
@Batur Turk Saçma olan böyle bir kainatın kendi kendine oluştuğunu düşünmek.Çok net bir dış müdahale var
Sensei
Sensei 9 aylar önce
@black eagle Tanrı gibi bilinçli bir varlığın kendi kendine oluştuğunu veya hep var olduğunu düşünmek daha saçma değil mi?
Selami Arslan
Selami Arslan 10 aylar önce
Güneşin kütlesi ayin kütles güneş sistemindeki bütün gezegenler birbirlerine uyguladıkları çakım gücü cok hassas bir denklem üzerine kuruludur gezegenlerin birbirine olan uzaklıkları bu gezegenlerin kütleleri yarı çapları birbirine olan etkileri uzaklıkları olması gerek tigi gibidir buyuk patlama bigbenk ilk saniyelerinde gunes sistemi var edildi o andan beri hic bir sey degismedi ve bu yoğun ilmin sahibi yüce allahtır
Iftar yücel
Iftar yücel 2 aylar önce
Celal hocam.masallah ayaklı kütüphanemiz..sizin dersinize girmeyi çok isterdim. Müthişsin jeyifle izliyorum
Miralay Hasan
Miralay Hasan Yıl önce
-Ay oluştuğunda sıcak mı? -Sıcak hepsi fırından yeni çıktı.
Hasan Yıldırım
Hasan Yıldırım 7 aylar önce
Sıcacık Ay çöreğiyle beraber sıcak süt iyi olurdu 😂😂😂😂😂
Mehmet Atmaca
Mehmet Atmaca 7 aylar önce
Haahhaahh😝☺☺👍👍👍👍
Talib Taqiyev
Talib Taqiyev 7 aylar önce
😂🤣
Lasha Pataridze
Lasha Pataridze Yıl önce
Bir şey merak ediyorum, patlamaya uğrayan güneş bizim güneş değildir umarim, eğer oysa bilimsel bir çelişki olmaz mı? Güneşin içine çöküp süpernova patlamasına dönüşmesi sonucu süpernovanın kalbi karadeliğe dönüşür. Buda güneş sisteminin yok olmasına sebebiyet verir. Ya ben anlamadım ya da farklı bir güneşten söz ediliyor
Sinan ultrAslan
Sinan ultrAslan Yıl önce
Güneş bildiğim kadarıyla kendi içine çöküp süpernova oluşturamayacak kadar küçük bir yıldız.
Lasha Pataridze
Lasha Pataridze Yıl önce
@Sinan ultrAslan Oda var tabi. Enteresan bir bilgi sundu nerden tutarsan tut yanlışlık var. Kastettigi ilk oluşan yıldız olabilir belki. Süpernova olsaydı, şuan ne güneş olurdu ne gezegenler olurdu. Dediğin gibi süper nova oluşturamayacak kadar küçük bir yildiz olduğu için, genişleme sonrası çökmeye girmeden soğuyup söner. 2. Konu güneş orta düzeyde bir yıldız dediği zaman da kafamı karıştırdı. Gözlemlenebilir evrende o kadar devasa yıldızlar var ki güneş onların yanında bir nokta şeklinde duruyor
Kara Mora
Kara Mora Yıl önce
Hikaye o inanmayın içine çöküp karadelik oluşuyormuş.
Safa Onur Macit
Safa Onur Macit Yıl önce
@Lasha Pataridze Küçük yıldızlar da var. O yüzden orta boy. Süpernovadan kastettiği dışarıdaki büyük yıldızlar. Bunlar patlayınca tüm evrene yayılıyor. Zaten güneş sistemi de böyle oluşuyor. Güneş diğer büyük yıldızların patlamalarıyla etrafa saçılan maddelerin bir kısmını çekimiyle etrafına topluyor. Topladıkları zamanla gezegen oluyor.
Vip Club GA
Vip Club GA 8 aylar önce
yillar gectikce bilim yenileniyor. su andaki bilgiler bu kadar ilerleyen yillarda quantumun daha da ilerlemesiyle butun teoriler ve kanunlar yerini yeni tanimlara ve teorilere birakacaklar.
burjuva
burjuva 3 aylar önce
Sonra yine yenilenecek yine . Her gelen yeni Araştırmanın birbirini yalanlaması
ahmet akyol
ahmet akyol Aylar önce
Big bang’den beri en ön koltuktan izlemiş anltırken yaşıyo resmen. Akla mantığa uymayan şeylere kendince inanmıyor. Ama big bang’den beri oluşan herşeyi yaşamış gibi anlatırken tüm kalbiyle inanıyor. Hadi buyur şimdi ama biz ona desek biz böyle olduğuna inanmıyoruz başka türlü fıttıtır 😂😂😂
Hakan Yağmur
Hakan Yağmur 11 aylar önce
güzel program teşekkürler
Betül
Betül 2 aylar önce
Ben nasıl dünyaya geldim burda anladım teşekkürler 🙏😅
Ayse Leyla Altin
Ayse Leyla Altin 11 aylar önce
Çok yararli bilim konusmasi. Günlerce dinlesem bikmam. Ne kadar dahi bir insan. Tanri.nin insanlara bir lütfü bu. Tanri.nin mucizesi işte bu gibi insanlar. Bu bu dahi insanlari Tanrı yaratiyor. Bu zekayi beyini onlara Tanri veriyor.Tanrim sana katrilyonlarca şükürler olsun.
Galip Ari
Galip Ari 11 aylar önce
Sayin yorumcu cok methettiginiz prof Allah a inanmiyor o nolcek
Ayse Leyla Altin
Ayse Leyla Altin 11 aylar önce
@Galip Ari o Tanri ile onun arasında beni ilgilendirmez.
Angry Bird
Angry Bird 11 aylar önce
Oğlum 11 yaşında ve tam bir Celal Şengör bağımlısı diyebilirim bütün videolarını ve araştırmalarını yakından takip ediyor kafa yapıları da aynı … Saygı duyuyorum
Arap Kıvılcım
Arap Kıvılcım 11 aylar önce
Oğlunuz kafırmı
Yasin Öztürk
Yasin Öztürk 11 aylar önce
@Arap Kıvılcım arap kıvılcım ? xd
mert mrt
mert mrt 11 aylar önce
@Arap Kıvılcım evet bedevî
Maksud🇦🇿
Maksud🇦🇿 10 aylar önce
@mert mrt hahahahah
Halil Basar
Halil Basar 9 aylar önce
Allahi da sevdir ogluna kafirlerden olmasin
reason
reason Yıl önce
Güneş sistemi ile aynı yaşta gibiyiz...
Raskon Kskn
Raskon Kskn 9 aylar önce
Çok kaliteli anlatmışsın hoca gezegen oluşurken oturup izlemissin resmen aynısını anlatıyorsun 😆😆 Yahu seni ciddiye alıp izleyen varmı acaba gerçekten çok merak ediyorum. Rabbim sana kaldıramayacağın yükler yüklesin inşallah azap içinde yaşa ama hemen ölme
Elnur Abdullayec
Elnur Abdullayec 9 aylar önce
Amin diyorum buna etdiyin duaya.
Fazil Isgenderov
Fazil Isgenderov 3 aylar önce
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
mustafa solumaz
mustafa solumaz 2 aylar önce
Kardeş,sen anlat ama bir cümle ile değil.yani Allah ol dedi oldu diyerek anlatma.. o zaman kambura da ,köre de topala da ol dedi oldu.depremde anne babaaa diye bağıara bağıra ağlaya ağlaya karanlıkta soğukta yara bere içinde canını veren çocuğun ölümünü de Allahın emrine bağlamış olursun unutma.... hadi bekliyorum...Sanki Ademin yaratılışını oradaymış gibi anlatma...anlat bakalım hangi cümleler ile anlatacasın..Cümlenin doğruluğunu Yüce Kitabımız Kur'an-ı Kerim deki ayetlerden referans alarak söyleyebilirsin değil mi....İşte bu saygıdeğer kişi de farklı dilleri ve bu ilim üzerinde tüm kitapları okuyup araştırıp gece gündüz vaktini zihnini buna harcamış biri olarak birşeyler ortaya koymaya çalışmış...adama intizar etmek senin inancına göre normal olabilir .Ancak benim inancımdaki Hazreti Ahmed Muhammed Mustafa (a.s) ,Yüce Allah'ın (C.C) tüm varlıkları birbirini tamamlaması için yarattığını ,gereksiz hiç bir varlığın olmadığını,yaratanın bunları neden yarattığını sorgulamaya hakları olmadığına dair veda hutbesinde bildirmiştir.Ben tüm yılan-timsah-börtü -böcek-mikrop her ne varsa şeytan da dahil olmak üzere gerekli olduğu için yaratıldığına inanan bir inancım vardır... YÜCE ALLAH (C.C),DÜNYA DA BİRBİRİNDEN ZIR MEVCUDATLAR YARATMIŞKEN NORMAL OLUYOR DA SENDEN FARKLI DÜŞÜNEN AMA BUNU ARAŞTIRMAYA ÇALIŞAN SENİN GİB BİLİMDEN UZAK OTURDUĞU YERDEN KENDİ İNANCINI BİLE ARAŞTIRMAYAN BİRİNİN SORGULAMASI BEDDUA ETMESİ KADAR ÇELİŞKİLİ BİR DURUM YOKTUR.. HZ MUHAMMED HİÇ BİRŞEY YAPMAYAN ADAMA SELAM VERMEDEN GEÇMİŞ,AYNI YOLDAN GERİ DÖNDÜĞÜNDE BİRŞEY YAPMAYAN ADAMI ELİNDE BİR DAL PARÇASIYLA OTURDUĞU YERDE TOPRAKTA BİRŞEYLER ÇİZMEYE ÇALIŞTIĞINI GÖRÜNCE SELAM VERDİĞİNİ GÖRMÜŞLER...ONA BUNUN NEDENİNİ SORMUŞLAR NEDEN ÖNCE SELAMVERMEDİNİZ ...SONRA SELAM VERDİNİZ.. İŞTE SEN SELAM BİLE VERİLMEYECEKLERDENSİN..SADECE BEDDUA EDERSİN...RABBİM SENİ ISLAH ETSİN..ALLAH YAR VE YARDIMCIN OLSUN ,HİDAYETE ERDİRSİ KARDEŞİM..... İKRA.......
Ali Yaman
Ali Yaman 6 aylar önce
BEN KARİZMATİK, YAKIŞIKLI , GÜZEL BİRİYİM , BANA KARŞI HERKES HOŞGÖRÜ ALANINDA KALIYORLAR , MUTLUYUM , ZENGİN ADAYIYIM. HERKESE TEŞEKÜR EDERİM, ŞAĞ OLSUNLAR.
İlker Karabulak
İlker Karabulak 6 aylar önce
“Celal Hocamız Sanki Kainat Yaratılırken Ordaymış Gibi Anlatmış Helal Olsun Allah Cc Şüphesiz Kusursuz Bir Döngü Yaratmış Ve Onu Bırakın Bilim Adamlarını Enstein Bile Kavrayamaz SuphanAllah Tüm Noksanlıklardan Nezih Olandır Ol Deyince Olduran Alemlerin Rabbi Olan Allah Cc Hamdü Senalar Olsun”
jose
jose 6 aylar önce
Aynen allah kainatı yaratırken sen oradaydın aynen.
Taner Yaman
Taner Yaman 6 aylar önce
sen de bağlamışsın allaha o da meçhul sen nerden biliyon
OldSchool
OldSchool 5 aylar önce
​@nuhtemel3852 Senin Tanrın nasıl oluştu kendiliğinden mi? Kimse dünyanın kendiliğinden oluştuğunu düşünmüyor bir sebepler dizesi mevcut. Ama size göre allah dediğiniz şey hep vardı ve yaratılmaya ihtiyacı yoktuysa, Evren nedir herşeyin içinde olduğu mekan, Mekanı allahın yarattığına inanıyorsan mekandan önce neredeydi bu allahın? Eğer herşey bir yaratıcı elinden geldiyse yaratıcı nereden geldi onu yaratan başka tanrılar mı var yoksa? Haha.
Armağan Burcu
Armağan Burcu Yıl önce
Celal şengör’ün bilgisi ve bilimselliğinden konuşmayacağım, onun en hayran olduğum yönü, bu cahil ve cüretkar coğrafyanın hadsizliğine olan sınırsız sabrı.
Haluk Keten
Haluk Keten Yıl önce
Kesinlikle öyle.. Ben bu video altındaki yorumları okuyunca sabrım tükeniyor. Celal hocayı tebrik ediyorum
zeynal musayev
zeynal musayev Yıl önce
👏👏👏
YKS PARÇALAYICI
YKS PARÇALAYICI 11 aylar önce
👏👏
Markus Maakus
Markus Maakus 11 aylar önce
Tam en iyi. Yerinde kesilmiş bir. Video ☝️
Ceylan Şan
Ceylan Şan 7 aylar önce
Çok güzel masallar bunlar,zamanında ben de çok anlattım,hatta büyülendim. Şimdi gülüp geçiyorum....
Emin Cabbarlı
Emin Cabbarlı 7 aylar önce
İslam gibi diymi
Turan Şimşek
Turan Şimşek 4 aylar önce
öle mi
Elif Şentürk
Elif Şentürk 4 aylar önce
nasıl yani??
beşyüzyetmişbiraltıyüzotuziki13
beşyüzyetmişbiraltıyüzotuziki13 11 aylar önce
Çok mantıklı
Murat Emin
Murat Emin 2 aylar önce
3 günlük dünya hayatı,sonra toprağın altı!gerçekleri öyrenelim! orada ne var acaba?sonrasında ne var acaba?geriye dönüş yoktur.
SRDR57
SRDR57 8 aylar önce
Peki dünyaya çarpınca diğer gök cismi dünya yaralandı, sonra nasıl tekrar böyle kusursuz bir top şeklini aldı bu çarpmanın izlerini dünyada gozlemleme bulma şansımız yokmu?
Hüseyin Yenigün
Hüseyin Yenigün Yıl önce
Bu konulara merakınız varsa National geographic in uzay belgesellerini izlemenizi tavsiye ederim anlatılan şeyler hemen hemen aynı
Murat Dereli
Murat Dereli Yıl önce
Celal hocam sizi saygıyla selamlıyorum.
Ahmet Tatar
Ahmet Tatar Yıl önce
Celal Şengör'ü dinleyince imanım arttı, düşünen bir toplumun anlaması gereken Allah varlığını kendine inanmayan biriyle bile farkına varmadan anlattırıyor... Allah'ın ilmi ne kadarda sınırsız, Elhamdülillah müslümanız çok şükür ya🤲
Tümay Music
Tümay Music Yıl önce
😁😁😁😁😁😁
Sedat Gunay
Sedat Gunay 9 aylar önce
اَفَحَسِبْتُمْ اَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَاَنَّكُمْ اِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ 115 115 . “Yoksa sizi, boşu boşuna/amaçsız yarattığımızı ve bize döndürülmeyeceğinizi mi sandınız?” (23/Mü'minûn, 115)
Mavi Mavi
Mavi Mavi 7 aylar önce
🤮🤮🤮🤮🤮
Nolinga
Nolinga 7 aylar önce
Yav hehe
Rmzn T
Rmzn T 11 aylar önce
“Ben gizli bir hazine idim; bilinmek istedim, mahlukatı yarattım.” 132) “...Oysa göklerin ve yerin hazineleri Allah'ındır. Ancak münafıklar kavramıyorlar!..”
Talib Taqiyev
Talib Taqiyev 7 aylar önce
Hangi sure hangi Aietde?
Hüseyin Geles
Hüseyin Geles 9 aylar önce
Tesadufen olamaz huc birsey kadın erkek siyah beyaz kötü iyi güçlü zayif zengin fakir denklem pilan üzerine vardır hersey buda net bir yaratıcıları götürür bizi Allah varlığı veya bir yaratıcı nedir akil gözüyle bakarsanız saygılar güzel program olmuş
erdoğ celik
erdoğ celik 10 aylar önce
Milyon yıl öncesini görmek; gözünün önünü, heran yaratılış halini, kendini görememek; Bir su parçasından meni'den, dişili erkekli, akıllı fikirli, yüzü ve parmak ucu farklı ve sanatlı şekilden şekile girip insan olmayı bilememe, üzerine birde tesadüfe verme...
Hayrettin Doğal
Hayrettin Doğal 3 aylar önce
Bir düşünce deneyi : Fatih Altaylı ağır bir yemek ve aşırı yorgunluktan dolayı Celal Şengör konuşurken uyuyup rüya görmeye başladı. Rüyasında o ana kadar anlatılanların etkisi ile kendini boyutsuz bir nokta olarak gördü. O sırada Şengör gözlüğünü çıkardı. Altaylı başladı Şengör'ün gözüne yaklaşmaya. Yaklaştı, yaklaştı, yaklaştı. Mercekti, damardı derken daha da yaklaştı. 120 milyon çomak, 6 milyon konik hücre saydı. O yaklaştıkça Şengör gördüklerinin nasıl çalıştığını anlatıyor, nokta(Altaylı) bu olağanüstü mekanizmaya hayran kalıyordu. Şengör'ün gözüne gelen ışığı beynine taşıyan mekanizmayı bir süre hayran hayran izledikten sonra çok vakit kaybettim hızlanayım diyen nokta önce molekülleri, sonra atomları görecek kadar yaklaştı. Nokta gördü ki, farklı sayıda bir araya gelmiş protonlar, onları bir arada tutmak için yanlarına gelen arabulucu nötronlar ve bu öbeğin etrafında çılgınca dönen proton ve nötrona göre çok cılız kalan elektronlar. Cılız amma, elektronun elektrik yükü protonunki kadar. Ne ki bu elektrik, anlamama imkan yok diyen nokta bakıyor ki, bazı terazilerin tartamayacağı kadar bir kütleye sahip ve ağzı iyi laf yapan insan aslında proton, nötron ve elektron yığını. Şimdi elimde bir makine olsa, bu proton, nötron ve elektronları bir araya toplasam ne olur diye düşünüyor nokta. 120 kilodan fazla madde yine 120 kilodan fazla olarak sadece geometrik yapısı bozulacak, dönenler biraz dinlenecek. Sonra tekrar yerine koysam diyor. Ancak bu arada elektronlara hakim olamıyor. Hepsi bir başka atomun etrafında ancak başka bir elektronuna yerine geçtikleri için Şengör yine konuşmaya devam ediyor. Hem de kaldığı yerden hiç aksam olmadan. Nokta bu kadar anlamsız şeyin nasıl olur da bu kadar anlamlı bir yapı oluşturarak, gören, duyan, biraz aşırıya kaçsa da beslenen bir organizmaya dönüştüğünü görerek bütün bunlar tesadüfen olabilir mi acaba diyor ve tam o sırada uyanıyor. Deneyi ben başlattım. Siz devam edin.
Hamzat Tekivi
Hamzat Tekivi 2 aylar önce
Doyunca güldüm, teşekkür ederim )))
Fatih Karabulut
Fatih Karabulut 10 aylar önce
dünya nin ve evrenin nasil oluştuğunu anlıyorum..acaba benim anladığımı bilim adamları anlıyor mu?
Gülşah Özgel
Gülşah Özgel 2 aylar önce
Allah kâinatı okadar mükemmel bir düzen içerisinde yaratmıştır ki böyle saatlerce tam anlamıyla bile anlatilamiyor dünyanın en zeki donanımlı insanlari gelse bile bu sırrı çözmeye ne siz nede sizin gibiler erişemez.
AYDIN LORE
AYDIN LORE 3 aylar önce
Hocam sizin anlattiginiza bakılırsa gezegenler çok zeki bilim adamı değilde bilim gezegeni varmış gibi🤔🤔🤔🤔🤔
beşyüzyetmişbiraltıyüzotuziki13
beşyüzyetmişbiraltıyüzotuziki13 11 aylar önce
Çok mantıklı celal hocanın görüşlerine saygı duyalım
Harun Bolu
Harun Bolu 7 aylar önce
dayım yaşamiş gibi anlatıyor helal olsun
Mehmet Yiğit
Mehmet Yiğit Yıl önce
SİZDEN RİCA EDİYORUM BENİMLE TEKE TEK PROGRAM...ÜLKENİN SİYASİ AKIŞINA YÖN VERELİM...
Yusuf Altindal
Yusuf Altindal 3 aylar önce
İzledikçe Allah'ın sanatını daha iyi öğreniyoruz, teşekkürler
kemal özgür
kemal özgür 3 aylar önce
siz iflah olmazsiniz 😅
Mücahit Selçuk
Mücahit Selçuk 2 aylar önce
@kemal özgür sen asıl hiç iflah olmassın Sana bi gerçeği açıklayımmı senın yorumu yazdığın telefon yada pc kendi kendine oluştu haberin varmı :D
kemal özgür
kemal özgür 2 aylar önce
@Mücahit Selçuk hicbir sey yoktan var olamaz 😅
Mücahit Selçuk
Mücahit Selçuk 2 aylar önce
@kemal özgür tmm işte yaratıcı.olması lazım kendi kendini itiraf ettin.
Kubilay Bayraktar
Kubilay Bayraktar Yıl önce
O zaman bir soru: Dünyada neden krater yok? Ay'da Mars'ta devasa irili ufaklı kraterler var iken Dünya'da neden yok, eskiden vardıysa bile o kadar büyük bir krater kendiliğinden yok olmayacağına insanoğulu neden nasıl yok etsin? Dünya'ya hayatı boyunca hiçbir krater yıldız çarpmamış sonucunu çıkaramaz mıyız buradan??
LİMİGAMERSTV
LİMİGAMERSTV Yıl önce
Hayır dünyada kayıtlı yüzlerce krater var araştırmanı öneririm ve ayrıca dünyada aydaki gibi kraterleri göremezsin sonucta bir eko sistem var sen bir cöpü bile attığında yüz sene sonra onu orada üstü bitkilerle örülmüş şekilde bulabilirsin bu kadar basit
Kubilay Bayraktar
Kubilay Bayraktar Yıl önce
@LİMİGAMERSTV 188 adet krater varmış. Ancak boyutları diğer gezegenlere oranla çok çok küçük. Şimdi Marsta hayat başlasa oradaki 10km çapındaki krater zamanla yok mu olacak, ya da küçülecek mi? Yani Marsta çıplak gözle görülebilen bir krater olurken Dünya'da böyle bir şeyin olmaması düşündürücü..
Kubilay Bayraktar
Kubilay Bayraktar Yıl önce
@LİMİGAMERSTV Evet, okyanusları düşünmemiştim, suları kaldırırsak muhtemelen Mars'a benzer bir yapı çıkabilir.
Khyber
Khyber Yıl önce
@Kubilay Bayraktar yok olmayacak üstü bitki örtüsüyle cartla curtla kaplanacak
KARA_M4MBA
KARA_M4MBA Yıl önce
Yayın tarihi 2016. Keşke Celal bey sürekli olarak ekranlarda olsa.
Ediz
Ediz 11 aylar önce
Gerçek bir klasik, old laik days. RIP
ibo
ibo 9 aylar önce
Mantıklı konuşuyorsun hocam saygılar
mustafa solumaz
mustafa solumaz 2 aylar önce
Hocam...kuşun dilinden kuş ,puştun dilinden puşt anlarmış...Sizin anlattıklarınız o kadar mükemmel ki,inancınız ne olursa olsun,ki o hiç kimseyi bağlamaz(benim inancıma göre) ,siz Kur'an-ı Kerim'de bahsedilen ilk ayeti resmen yerine getiren oku kelimesini yaşayan bir bilim adamısınız..İronik olarak sizin zannınızdaki inandığınız Allaha inanmıyorum demekle de son derece haklısınız..Zorla kimse kimseyi buna inandıramaz..zaten adı üstünde inanç..inanmak ..o ona bu buna inanır..inanmıyor diye sana hakeret edenlerin zaten islami ahlak ile yakında uzaktan alakası yoktur..Sen niye inanıyorsun zorla buna inan diyormusun...60 yılını bu yola harcamış birine hayatında kopuk bir ceryan fişini tamir etmesini ,bile bilmeyen biri ,hele hele VEDA HUTBESİNDEN Bİ HABER OLAN BİR KİŞİ sizi eleştiriyorsa vay ki vay.....
Hüseyin Güneş
Hüseyin Güneş Yıl önce
Genel bir fizik kuralı hiçbirşey yoktan var olamaz var olan yok olamaz. Peki soru şu bigbang patlaması için oluşan hidrojen elementi ve oluşan bu enerji bu kainata nereden ve nasıl geliyor? Soru bu kadar teşekkür ederim..
Berke Kaya
Berke Kaya Yıl önce
evet bende onu merak ediyorum hidrojen nasıl oluştu
glowandglitter
glowandglitter 11 aylar önce
Enerjiden
Serdar Şenli
Serdar Şenli 10 aylar önce
Hep okuyup ezberlemişler hep aynı teraneyi anlatıyorlar peki bu olan sebep olan maddelerin özü ilki nerden geldi nereden geldi.
serhat adıgüzel
serhat adıgüzel 4 aylar önce
Yine Biz, [size] içinde hem çok korkunç bir güç hem de insanlar için birçok yarar bulunan demiri indirdik ﺪﻳﺪﳊﺍ ﺎﻨﻟﺰﻧﺍ . [Bütün bunlar] Allah'ın görmedikleri halde, kendisine ve elçile- rine yardım edenleri ortaya çıkarması içindir. Allah, kuşkusuz çok kuvvetli, çok güçlü olandır. [el-Hadid, 57/25].
Tural jakDanils
Tural jakDanils 11 aylar önce
Celal bey herşeyi anlatıyor detayına kadar ama insan evladı ve canlıların hangi maddeden nasıl yarandığını anlatamadı gitti.
Bolkonsky
Bolkonsky 11 aylar önce
Bu programda anlatıyor zaten. Karbon moleküllerinden aminoasitlere, ardından proteinlere, ardından güneş ve elektrik enerjisiyle tek hücreli canlıya, sonrasında da çevre değişimleriyle tetiklenen evrim sonucu daha karmaşık organizmalara... Grönland'da bulunan karbon bazlı kayaçlarla da kanıtlanıyor bu. Sen bi' baştan sona algılarını açarak dinle bence.
Bolkonsky
Bolkonsky 10 aylar önce
@bilal çtp allah mı kaldı kardeşim bu devirde artık
Maksud🇦🇿
Maksud🇦🇿 10 aylar önce
@bilal çtp atayiz ahahahaha
Maksud🇦🇿
Maksud🇦🇿 10 aylar önce
Dindar insanlar gibi , size bir hikaye anlatmak istiyorum. Ne de olsa anlatım dinlemeye alışıksın ve bu seni çok iyi etkiliyor. Bunun için bir gün Ebû Tâlib, Ebû Cehl ile Muhammed'i ikincisine çağırdı ve şöyle dedi: "Ey kardeşimin oğlu, bunlar ümmetin (cemaat, kabile, kabile) en saygın kimseleriydi. Seninle konuşmak istiyorlar." Muhammed de ne istediklerini sorar. Ebu Cehilgil diyor ki: "Bizi ve ilâhlarımızı (putlarımızı) terk edin, biz de seni ve tanrını rahat bırakalım." Buna cevaben Muhammed onlara şöyle cevap verdi: "Size Size bir kelime söylersem, onu kabul ettiğinizde, tüm Araplara hakim olma fırsatına sahip olacaksınız ve eğer acem (Arapların Arap olmayanlara verdiği isim) ise ve özellikle İranlılar) sana boyun eğiyor, hoşuna gitmez mi?" Ebu Cehil heyecanla: "Ey kardeşimin oğlu söyle, sen söyle biz on defa söyleyelim" der. Muhammed bu sözleri işiterek yürekten dedi ki: "La ilahe illallah deyin ve Allah'tan başka taptığınız şeyleri kırın ve atın." Bunu duyanlar Muhammed'den yüz çevirdiler ve şöyle dediler: "Ey Muhammed, bütün ilahları bir tek ilah yapmak ister misin? Ne harika bir şeydi! Yani bildiğiniz gibi o dönemde Arabistan'da birçok putperest tanrı vardı. Şimdi Ebu Cehl, Muhammed'e, şimdiye kadar taptığımız tüm tanrıları reddettiğini ve ondan ay tanrısı "İlah"ı alıp kendini tanrı yaptığını söylemek istiyor. Bu normal değil. Evet, Ay tanrısından bahsediyoruz. AyAy tanrısına geçmeden önce, Ebu Cehilgil'in bu cevabının Muhammed tarafından Sad Suresi'nin dördüncü ve beşinci ayetlerinde dikkate alındığını belirtelim: O ayette şöyle deniyor: Büyücü! bütün ilahları tek ilah yapar mı? Doğrusu bu harika bir şey." Her neyse, şimdi ay tanrısından bahsedelim. Arap toplumu İslam'dan önce Kabe'de 360 ​​puta inanmış, onlara sığınmış, bunların en güçlüsü olarak kabul etmiş ve ay tanrısı Al-İlah'ı (Al-İlah) yüceltmiştir. O zaman Araplara göre Al-İlah dünyayı yaratan, gökten yağmur yağdıran, baş tanrı, tanrıların tanrısı, yaratıcı tanrı, rızık veren tanrı, yeryüzünü yaratan tanrıydı. ve gökyüzü. Her şeye muktedirdi. Kabe'ye saygı gösteren biriydi. Ayrıca Mekke'nin tanrısı olan Al-Magah adında bir ay tanrısı vardı ve Mekke adını bu Al-Magah'tan (Mekke) almıştır. Mekke denilince ister istemez ay tanrısı Al-Maqah'ın (Al-Mukah) adını anmış oluyorsunuz.Göklerin ve yerin yaratıcısı tanrıların tanrısı Al-İlah'ın 3 kızı vardı: Al-Lat, Al-Uzza ve Al-Manat. Bunlardan hangisi Kuran-ı Kerim'in Necm Suresi 18-20 ayetlerinde geçmektedir: 18. Yemin ederim ki (Peygamber) Rabbinin kudretinin en büyük mucizelerinden (mucizelerinden) bazılarını gerçekleştirdi (Beitul-mamuru, Sidratül- Müntahan, Cennet, Cihanna, Rafrafi, Cebrail'in altı yüz kanatlı gerçek suretini gördüler ve ia). 19. (Ey müşrikler!) Lat ve Uzza'nın (sizin taptığınız) neler yapabileceğini görelim mi?! 20. Diğer üçüncü (idol) Manat da mı?! Şunu da belirteyim ki, o devirde putlara, bilhassa Al-İlah ve kızlarına o kadar hürmet edilirdi ki, insanlar çocuklarının isimlerini kendi isimlerine bağladılar. Çocuklarına put tanrılarından birinin adı verilirse, daha mutlu ve dokunulmaz olacağını düşündüler. Aynı şimdiki gibi. Yani günümüzde yaşadığımız masalanlatıcıları, çocuklarına Ali, Resul, Hüseyin, Muhammed, Zehra, Ayşe, Zeyneb vb. adlarını vererek, çocuklarının hayatlarını garanti altına aldıklarını ve çocuklarının her türlü kötülükten güvende olacaklarını zannederler. hatalar ve mutlu olacak. İsimlerinden dolayı saygı gösterecekler ve cennete gitmelerine izin verecekler. Zaman değişse de düşünce değişmedi. Örneğin, Bildiğiniz gibi Muhammed'in dedesinin adı Abdullah'tı. Ailesi, ay tanrısı İLAH'ın onuruna çocuğa Abdul-LAH adını verdi. Başka bir örneğe bakalım. Muhammed'in amcası Ebu Leheb'in asıl adı Abduluzza'dır (Abdul-UZZA). Ay tanrısı Al-Ilah'ın kızı Al-Uzza'nın onuruna Abduluzza adını verdiler. Bunlar lah ve uzza tanrıçalarıdır. Kısacası günümüzde olduğu gibi o devirde de insanlar çocuklarına kutsal (putlar) ve yaratıcı gördükleri putların adlarını vermişlerdir. Ay tanrısı Al-Ilah ve Al-Maqah o kadar kutsal kabul edildi ki, ay Mekke'nin sembolü haline geldi. Mekke'nin sembolü Ay'dır. Ay, İslam'ın ilk ayı değildi. Zamanla Ay'ı İslam'ın sembolü haline getirirler. Ayrıca bazı İslami sembollerde Al-ilah'ın kızlarının (Al-lat, Al-Uzzat, Al-Manat) isimleri 3 yıldız şeklinde sembolize edilmiştir. Ayrıca "Kur'an"da Ay'ın kutsallığı korunur ve üzerine yemin edilir. Örneğin Muddessir-32 Suresi'ne bakalım: "Hayır! (İş bu müşriklerin zannettiği gibi değildir). Ay tarafından; Kendini Müslüman zannedenler ve günlük hayatlarında her cümlenin başında bismillah, wallah, billah, maşallah, elhamdülillah, Abdullah, Seyfullah gibi binlerce isim kullananlar bilmelidir ki, "LAH" üç kelimeden oluşmaktadır. Bu kelimenin sonundaki harfler ay tanrısı İlah'ın adıdır. Ayrıca çoğunuz muhtemelen güneştanrısının "RA" olduğunu biliyorsunuzdur. Ancak (iddiaya göre) "Rab", "Rabim", "Ya Rab" diyerek Allah'a hitap ettiğiniz kelimelerin güneş tanrısı "RA" kelimesinden türediğini bilmiyorsunuz. Bu arada farklı Arap kabilelerinin bu ay tanrısına farklı isimler verdiğini de belirtelim. Örneğin Ay tanrısının "Sin" ve "Hubal" gibi isimleri de vardı. Ancak Kureyş kabilesindeki adı Al-İlah idi. Muhammed ayrıca 360 putun en güçlüsü sayılan ay tanrısı Al-İlah'ın adını alarak bir tanrı yaratır ve "Al-İlah'tan başka ilah yoktur" der. Böylece Muhammed Al-İlah'ı tek ilah olarak ilan etmekte ve diğer putlara tapmayı yasaklamaktadır. Ve Müslümanların artık kutsal bir yer olarak gördükleri ve hacca dolaştıkları Kabe, MÖ 800'de ay tanrısı Al-İlah'ın eviydi. Arapların önemli kelimelerin başına "ya" ve "al" ibaresini eklediklerini bilenler bilirler. Örneğin Ya Muhammed, Ya Rab, Al-İlah, Ya Sin vb. Ay tanrısının isimlerinden biri olan "SIN" ile ilgili "Kur'an" da Yasin Suresi de vardır. Bazı kaynaklarda ay tanrısı hakkında yazılanlara dikkat edelim. - Kabe'deki siyah taşın yanında Tanrı'ya ibadet edildi. (Dünya Dinlerinin Arkeolojisi, Jack Finegan, 1952, s482-485, 492) - Arapça'da tanrı kelimesinin anlamı tam olarak "tanrı" idi. (İslam Ansiklopedisi, Yeni Baskı, Düzenleyen B. Lewis, VL Menage, Ch. Pellat And J. Schacht, 1971, ALLAH, sayfa 406) - İslam'dan önce bile bazı putperestlerin ilginç gelenekleri vardı, bunlardan biri Ramazan ayında bir ay oruç tutmak, Mekke'ye hacca gitmek ve Kabe'yi 7 kez dolaşmak. onu kutsal saydılar, onu öptüler, günde 4-5 defa dua ettiler ve şeytanı taşladılar. Elbette bunlar Kuran'da da geçer. (Allah, İncil'in Tanrısı ile aynı Tanrı mı?, MJ Afshari, s. 6, 8-9, İslam, İnançlar ve Kutlamalar, Caesar E. Farah,)Eski Arapların abdest alma adetleri vardı. Putların önüne geldiklerinde burunlarına su çeker, dirseklerine kadar ellerini yıkarlardı. Eldeki delillere göre Kâbe, Hz. İbrahim tarafından inşa edilmemiştir. 800 yıllarında inşa edilmiştir. Ve Kabe, Yahudiler ve Hıristiyanlar tarafından hiçbir zaman kutsal sayılmamıştır. (Kur'an-ı Kerim Faruq Sherif, Reading, 1995, s. 21-22., Müslim'in içeriğine dair bir rehber) - Muhammed döneminde ve ondan önceki 5-6 yıllık süreçte putperest Mekkeliler, tek tanrılı dini Hıristiyanlardan öğrenmeye çalışmışlar ve Hıristiyanlarla temas halinde olmuşlardır. (Muhammeds Mecca, W. Montgomery Watt, Bölüm 3: İslam Öncesi Arabistan'da Din, s.26-45) Son olarak Müslümanların aya taptığını söylemiyorum. Ben sadece Muhammed'in Arapların "Sin", "Hubal" ve "Al-İlah" şeklinde taptıkları şeyi bir tanrı haline getirip adını Allah koyduğunu söylüyorum. Aynı zamanda bunu yaparken Arap paganlarının inançlarından derinden etkilenmiştir. Onların çeşitli ibadetlerini yeni dini olan İslam'a çağırdı. Aç gözlerini kendine gel. Size tanıtılan putlaştırılmış İslam'a tükürün. Ya da bir dine inanmak zorunda hissediyorsanız, en azından köklerinize dönün ve Gök Teizmine sığının.
Blue Hawaii
Blue Hawaii Yıl önce
İyi ki işkembemiz var!
Kemal Mutlu
Kemal Mutlu 10 aylar önce
Hocaaaaaaaaaamm tesadüf demeyi unuttunuz okadar düzenli sisteme farketmeyecegiz sandınız hemen kaptım hocam Bir ara çalışmaya gitmicem hesabıma para yatmismi bakacam
serdar kuşdil
serdar kuşdil Yıl önce
ALLAH bu kadar nimetten sonra sadece inkar edenleri affetmemesi çok normal
HumanBeing
HumanBeing Yıl önce
Aynen sonrada af beklerler
Ozan Maraz
Ozan Maraz Yıl önce
Allah onun adına konuşanları da affetmiyor yalnız. Peygamberler de dahil. Dikkat et!
serdar kuşdil
serdar kuşdil Yıl önce
@Ozan Maraz Al-i İmran Suresi, 56. ayet: "İnkar edenleri ise, dünyada ve ahirette şiddetli bir azapla azaplandıracağım. Onların hiç yardımcıları yoktur." Al-i İmran Suresi, 141. ayet: (Yine bu) Allah'ın, iman edenleri arındırması ve inkar edenleri yok etmesi içindir. Al-i İmran Suresi, 149. ayet: Ey iman edenler, eğer inkar edenlere itaat ederseniz, sizi topuklarınız üzerinde gerisin-geri çevirirler, böylece büyük hüsrana uğrayanlara dönersiniz. Nisa Suresi, 51. ayet: Kendilerine kitaptan bir pay verilenleri görmedin mi? Onlar, tağuta ve cibt'e inanıyorlar ve diğer inkar edenler için: "Bunlar, iman edenlerden daha doğru bir yoldadır" diyorlar.
hasan hasan
hasan hasan Yıl önce
@serdar kuşdil kısacası insanların gerçekleri görebilmesi için önce fedakarlık yapması gerekiyor mesela ALLLAH ın emir ve yasaklarına uyması gerekiyor ondan sonra gerçekleri görebiliyor
M. Berke Tanza
M. Berke Tanza Yıl önce
@hasan hasan nedir mesela o gerçekler? Bilim ile (insan icadı evreni anlama yöntemidir) açıklayıp kanıtlayabilir misiniz? Yoksa inanca bağlayıp dine göre (insan icadı korkusuz yaşama yoludur) bunlar doğrudur mu dersiniz?
Bulent Carikci
Bulent Carikci Aylar önce
2 muhtesem insan🎉🎉
BİRLİK VAKTİ
BİRLİK VAKTİ Yıl önce
3:33 ...en akıllı gezegen dünyamız desenize! Yer çekimi, okyanuslar, denizler, toprak....yetmemiş insanoğlu, yetmemiş hayvanlar, yetmemiş bitkiler. Bu da yetmemiş tesadüfen profesör programa katılmış ve dünyaya tüm gerçekleri anlatmış. Dünya, üzgünüm lâkin sen evlatlıksın, psikolojin bozulmasın diye senden sakladık! Kardeşlerin gerçeği biliyor! 😅
BİRLİK VAKTİ
BİRLİK VAKTİ Yıl önce
@Sevim Duranoğlu ... Alem 7 günde yaratıldı, Gökyüzü 7 kat, yer altı 7 kat ve dünya bu katların ortasında yaratıldı, Yıldızlar yeryüzünün kandilleri olarak yaratıldı, Dünyadan diğer âlemlere açılan kapılar yaratıldı, Herşeyin ilmî olduğu gibi gökyüzü (yıldız) ilmide yaratıldı, Alemin yaradılışı müsaade edilen tüm bilgiler (Erzurumlu İbrahim Hakkı hz.)' nin kitabında yazılıdır. Tesadüf, Cenab-ı Hakkı inkâr etmek demektir. Yaratılan herşey (kurudan-yaşa ) Kuran-ı Kerim'de mevcuttur. Aciz insan tesadüfe inanır ve saçmalar.
Sevim Duranoğlu
Sevim Duranoğlu Yıl önce
@BİRLİK VAKTİ En Baştan Çakıldın Arkadaş! Hani Yaratıcı Ol Deyince Oluveriyordu? 7 Gün Gibi Bi Süreyi Koskoca Yaratıcıya Nasıl Yakıştırdın? 🤗Allahın Gücü Yetmedi mi Bir Gün Değil İki değil Yahu Tam 7 Gün!😂😂😂Yorulmuş Arada Yaratırken Dinlenmeye Çekildi Ellammm 😁😁😁Hem Hangi 7 Gün Dünya Saatimi? Güneş Saatimi? Venüse Göre mi? Evrene Göremi? Kurandaki Mühendisiniz Açıklamamış mı? 😂😂 Gök Te Yedi Kat Değil Sadece Atmosfer 6 Kat O bile Yanlış! Gök İle Atmosferin Ayrı Şeyler Olduğunu Biliyorsunuz Umarım. 😁KandiDemiş Yıldızlar İçin Ama O Kandillerin Patladığından Yok Olduğundln Yeni yenilerinin Oluştuğundan Hiç Bahsetmemiş! Onları Neden Yarattığını Hiç Anlatmamış Hani Ne Kimya var Ne Fizik Allahınızın Bilgi Dağarcığında!🤗
Sevim Duranoğlu
Sevim Duranoğlu Yıl önce
@BİRLİK VAKTİ Tesadüfe İnanmıyorsanız Kadere İnanıyorsunuzdur Doğru mu?🤗 KainatınEn ufak Detayına Kadar Allahın yarattığına inanıp size Özgür İrade Verdiğini de İdda Edersiniz Tabi! Alın Size Paradox Allah Hiçbişeyi Bırakmaz Ama Baa da Karışmaz Keni Kararımı Kendim Veririm de Diyebiliyorsunuz? İyi ki Allahtan Çok Korkuyorsunuz Az Biraz Korksanız Allah Benim De Diyebileceksiniz!😁
sema
sema 9 aylar önce
Allah bin kere razı olsun Celal hocam sayenizde en iyi Ateistlerden biriyim artık
Cuneyt Elveren
Cuneyt Elveren 9 aylar önce
🤣🤣🤣🤣 Ahhhhh insan ah şu cümleleri düşünmeden sarf eden zavallı
Ali Şahin
Ali Şahin 9 aylar önce
Hem Allaha inanmayan birine allah razı olsun diyorsun hem ateistim diyorsun Nasıl oluyor bu sizin bu sözleriniz bile Allahın var olduğunun ispatıdır delilidir
sema
sema 9 aylar önce
@Ali Şahin ne anlatıyon abi
Ali Şahin
Ali Şahin 9 aylar önce
@semacelal şengör Allaha inanmıyor siz İnanmayan birine Allah Razı olsun diyorsunuz kendiniz Allahı anıyorsunuz sonrada ataistim diyorsunuz
sema
sema 9 aylar önce
@Ali Şahin ironi abicim ironi bak isine
Doğan Can Ocak
Doğan Can Ocak Yıl önce
Vay be bilmedigimiz neler neler var su dunyada kim bilir
Ahmet Öztürk
Ahmet Öztürk 9 aylar önce
böyle bir muazzam düzene nasıl olur da tesadüf şöyle böyle diyorlar anlamış değilim Allah hidayet versin inşAllah...
Mehmet Türedi
Mehmet Türedi Aylar önce
Herşeyi varsayım ama gerçekmiş gibi anlatıyor 😂😂😂
Serdar Adlığ
Serdar Adlığ 11 aylar önce
Elma ağacıda aynen böyle birgün canı sıkılmıştı dallarımdan tatlı meyve çıkarayımda insanlar sevinsin yesin dedi ve bu durum çok hoşuna gittiğinden alışkanlık haline getirdi😂🤣😂🤣😂
Arda Korkmaz
Arda Korkmaz 8 aylar önce
Evrimi çürüttün kardeşim tebrik ediyorum
KARA
KARA 5 aylar önce
Metaforlara takılmayın derim daha geniş düşünmeye davet ediyorum akılla değil tek bir varlık olarak düşünün çünkü hersey tek bir şey saygılar
ımgay&homophobic
ımgay&homophobic 3 aylar önce
Meyveler ağacın devamı içindir evrimi çürüten arkadaşkm
Naida Mansouri
Naida Mansouri 3 aylar önce
@ımgay&homophobic o zaman meyvesiz ağaçların devam etmemesi lazım değil mi?
ımgay&homophobic
ımgay&homophobic 3 aylar önce
@Naida Mansouri meyvesiz ağaç derken :d? Çekirdeği olan besinler meyvedir dostum bunu bilmiyo olabilirsin fakat palmiye gibi ağaçlar çekirdeklerini direk döker
Tamer BASARSLAN
Tamer BASARSLAN 7 aylar önce
Hoca ..dünyadaki mumutazam stmosferi evrendeki mükrmmel disiplini nasıl izah edeceksin..
emre demir
emre demir 3 aylar önce
Sürekli tesadüf, varsayım, çat çarptı 😂😂😂😂😂😂
Emre Er
Emre Er 11 aylar önce
Allaha olan imanım tazelendi tsk ederim imanım art ne mutlu Müslümanım
Anathe
Anathe 8 aylar önce
yok kanka arap masalı
Yılmaz Çelik
Yılmaz Çelik 8 aylar önce
Ne mutlu sana kardeşim kulakları sağırdır duymaz gözleri kördür görmez nasip işidir bu
efe
efe Yıl önce
Ne kadar karmaşık ve tesadüfler içinde yaşıyoruz. Hepsi TESADÜF, RASTGELE.
Fırtına
Fırtına 11 aylar önce
evreni bu surec ile yaratmak allah'in bile aklina gelmemistir haci. Ben allah olsam evreni yaratirken "ol" derdim evren oluverirdi valla ugrasmazdim
Awalanche
Awalanche 11 aylar önce
Bu tesadüflük ile canlilarin özellilkle insanın oluşması ve bilinçin oluşması .. Bu kadar tesadüfilik imkansız bu yüzden bir yaratıcının olduğuna inanıyorum.
Fırtına
Fırtına 11 aylar önce
@YouT aynı soruyu tanrının nasıl var olduğuna da sorabilir miyiz
Gürkan oker
Gürkan oker Yıl önce
Ben de bir bilim adamı değil de sıradan bir vatandaş olarak minimum 10 teori öne sürebilirim
Suat Ustel
Suat Ustel Yıl önce
Duyalim neymis o teoriler?
Saco'o
Saco'o Yıl önce
Sür dinliyoruz
Gürkan oker
Gürkan oker Yıl önce
@Saco'o konuşma bile bir teori değil mi mantık deyince mangalda kül bırakmıyorsunuz
Saco'o
Saco'o Yıl önce
@Gürkan oker diğer 9u bekliyoruz
Cuneyt Ak
Cuneyt Ak 2 aylar önce
HERSEY KENDI KENDINE OLUVERDI! FERRARIDE KENDILIGINDEN OLUVERDI! MONA LISA RESMI KENDILIGINDEN OLDU, CIN SEDDI KENDILIGINDEN OLDU!! ALLAH KIMSEYI BOYLE KOMIK DURUMA DUSURMESIN ! Amin!😊 OKUMUS CAHIL😢
Emine Ertugrul
Emine Ertugrul Yıl önce
Çok güzel bir ders çok teşekkürler, keşke Fatih Altaylı dersi kaynatmasa.
cgr N
cgr N Yıl önce
:D
Cahit Ceylan
Cahit Ceylan Yıl önce
Aynen meloş bilim adamından bahsediyor adam melahattan mı geliyor diye soruyor celal hoca da yok olur mu ya diyor orda koptum Puffffff patladı
İbrahim Sarı
İbrahim Sarı 8 aylar önce
3:55 mükemmel 😀
kemal baran
kemal baran Yıl önce
Hocam Allah tutuyor de her seyi de kurtul
Yiğit Kaplan
Yiğit Kaplan Yıl önce
Knk her şeyi tutan yaratan allah nasıl yaratıldı peki, sen bana bunu tesadüf dışı bir şeyle anlat bizde kurtulalım ne dersin
Hastar Kedzog
Hastar Kedzog Yıl önce
@Yiğit Kaplan oyle olsa bunun sonu ne zaman bitcek
Yiğit Kaplan
Yiğit Kaplan Yıl önce
@Hastar Kedzog knk işte sonu olması için başı olması lazım o yüzden bir yaratıcı olması zor ihtimal çünkü bunun sonu gelmez yaratıcıyı ispatlasan onu kim yarattı sorusu karşına çıkar bu yüzden kimse kimseyi yaratmaz herkes evrimsel süreç ile kendi kendine olur
Labor.185
Labor.185 2 aylar önce
Celal hocam kabirde herşeyin tesadüf olmadini anlayacak siniz.sizin deyiminiz izle karmaşık bir sistem atmosfer olmadığını daha iyi kavrayacak siniz.
Xan Bal
Xan Bal 7 aylar önce
Hocam heçbirşey öz özüne yaranmayıb sənət varsa deməkki sənətkarı var. Ağıllı insanlar bunu çox yaxşı görür və bilir
Isgender Mahmudov
Isgender Mahmudov 3 aylar önce
Bəli.Ətrafda gördüyümüz hər şeydə Allahın varlığının sübutu var.Allah hər zaman gerçəkləri görmək üçün bəsirət gözümüzü açıq etsin.
Area
Area Yıl önce
Lütfen Zafer Partisi Genel Başkanı Prof.dr. Ümit Özdağ'ı da programa davet ediniz.
İbrahim Özaslan
İbrahim Özaslan Yıl önce
Herşeyi tesadüfe bağladi yine güzel Celal hoca
Selman Yiğit
Selman Yiğit Yıl önce
Öyle çünkü
İbrahim Özaslan
İbrahim Özaslan Yıl önce
@Selman Yiğit "öyle çünkü" yazmak isterken bile kelimeleri düzene soktun değil mi tesadüfen "öyle çünkü"yazılamaz
WardonX
WardonX Yıl önce
@İbrahim Özaslan yeterli zaman ve yeterli entropi ile her şey tesadüfi bir şekilde olabilir tabii ki de. Senin dediğin hızla alakalı, 10 saniyede de yazılabilir 4,5 milyar yılda da
İbrahim Özaslan
İbrahim Özaslan Yıl önce
@WardonX 4 buçuk milyar yil acayip büyük bir sayı bir yazı yazmak için neden bu kadar tesadüfün bir araya gelmesini bekleyelim
WardonX
WardonX Yıl önce
@İbrahim Özaslan çünkü rastgelilikten dolayı kesin bir zaman skalası yok nasıl yani 4 milyar yıl olmaması için bir neden var mı
Erdogan Peken
Erdogan Peken 2 aylar önce
Muazzam dengeyi sağlayan Allah Teala dan niye bahsetmiyorsun
ŞIVAN ERDAL PRODUCTION
ŞIVAN ERDAL PRODUCTION 4 aylar önce
Sönmeyen güneşin sobasini Yaratan Allaha şükürler olsun
illegal life
illegal life 3 aylar önce
5 milyar yıl sonra sönecek olan güneş: 🗿
erman kurtuldu
erman kurtuldu 7 aylar önce
Hocama bak nasıl aşkla anlatıyor celal baba !!!
Naida Mansouri
Naida Mansouri 3 aylar önce
3:55 aynen öyle olmuş. Teori tam da bu. Bilimde kesin olan hiç bir şey yok. Bu kadar detal vermek. Mantıksız.
Berat dogan
Berat dogan Yıl önce
Peki normal şartlarda 🎑 Ay in şuan olduğu konumda olmaması lazım, yani bilimsel araştırmalar Ay'ın dünyaya çarpması lazım, peki nasıl çarpmıyor, ay dünya güneş ve bütün gezegenlerden daha eski.. Orda ne arıyor. Yoksa ay dünyayı ve güneş sistemini simule ettiği için yani idare ettigi için orda olmasın
Emin Quliyev
Emin Quliyev 10 aylar önce
Daha eski değil? 4 büyükler daha eski 0
Berat dogan
Berat dogan 10 aylar önce
@Emin Quliyev var mı bilimsel bir verin makale örnek, dediğim bilimsel verilerin doğruluğu bir sürü bilim çevresi tarafından bilimsel tez olarak girildiği sabit.. Biraz araştırma ile bulabilirsin
Emre
Emre 9 aylar önce
Ay'ın niye Dünya'ya çarpması lazım? Ay, Dünya'dan çok çok uzakta. İkisi arasına güneş sistemindeki bütün gezegenler sığabilir.
Murat
Murat Yıl önce
Bilgili insani dinlemek guzel ve yararli oluyor. Cahillik en buyuk canavar. Kurtulus sadece cagdas egitim ile olur
Makara Tukara
Makara Tukara Yıl önce
Ya bilgili sandığın adam sadece teorilerden oluşan masalları anlatıyorsa...
Alperen BARUT
Alperen BARUT 8 aylar önce
Kuran da masalsa
Hasan Aykuş
Hasan Aykuş 4 aylar önce
@Alperen BARUT Ya değilse!
Yağmur Demir
Yağmur Demir 2 aylar önce
@Alperen BARUT kuran masal olsaydı ardındaki izler nasıl doğru olabilirdiki?
Alperen BARUT
Alperen BARUT 2 aylar önce
Kuranı Çok zeki bir insan zaten ona lafım yok asırlarca insanları nası bi inanışa sokmuşsa hâlâ devam ediyor çok akıllı zeki birisi kesinlikle yanlış şeyler çıkabiliyor fakat o da insan olduğundan yanlışları da oluyor dostum hatasız kul olmaz
name last
name last Aylar önce
prof Celal Sengol Supernova cok guzel anlatiniz, size bir soru soracam umit ederimki bunuda ceavbini ilerdeki yayinlarinizda gorum? Maluminizdir Bizim Glaximizin disinda ATMOSFERDE Milyonlarca GLAX vardir bunu sebe nedir? bunlarin hepsi boylemi oldu? neden obur Glaxlilerde GUNES sistemi daha bulunmadi? bulundum? bu konu ilen ilgili bilgileriniz dort gozlen bekliyorum saygilarimlan
Uğur Ç
Uğur Ç Yıl önce
Bu adamı izleyince aydınlandığımı hissediyorum
Muhammed Erdem
Muhammed Erdem Yıl önce
Bende
SmokinSexyStyle
SmokinSexyStyle Yıl önce
Dediklerini aklımda tutmaya çalışıyorum ama unutuyorum diğer gün ne yapmamı önerirsin
Uğur Ç
Uğur Ç Yıl önce
@YAKUB CEMİL validenin fotoğrafını bulamadığım için bunu koydum kanka Kusura bakma. Gerçi var fotoğrafı da çok uygunsuz :)
erdoğ celik
erdoğ celik 2 aylar önce
Adam helvanın yapılışını anlatıyor; yapanın ellerinden hiç bahsetmiyor..
düşüncast
düşüncast 11 aylar önce
13:33 wholesome moment
Alattin Demir
Alattin Demir 2 aylar önce
😂😂😂 kendide inanmıyor anlatıklarında akılyok şuuryok bizi tanımaz ay güneş yıldız hava demir su demeki bizi tanıyan bilen seven birisi buişleri yapıyor oda Allah tan başkası olamaz 😊❤
29TL vs. 930TL EV YEMEKLERİ! (#SonradanGörme)
14:35
Orkun Işıtmak
görünümler 836 B
5.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2.Dönem 2.Yazılı
12:15
YAZILIYA HAZIR MISIN ?
görünümler 62 B
CUSTOM Nintendo Switch in 53 seconds!
0:53
Mrwhosetheboss
görünümler 4,8 Mn
We Put China's Dual Sim Mod In This iPhone.. #Shorts
0:55
Phone Repair Guru
görünümler 1,2 Mn
3d printed fan vs real
0:36
Michael Pick
görünümler 12 Mn
EN İLGİNÇ 3 AKILLI SAAT🤫
0:39
Enes Özen
görünümler 99 B
Snapchat My AI Caught In 4K 💀
0:13
Secret
görünümler 1,8 Mn