"Her Türk'ün İçinden Platon Çıkar Ama Hiçbir Türk'ün İçinden Aristoteles Çıkmaz"

  görünümler 272,606

HT Bilim Tarih Felsefe

HT Bilim Tarih Felsefe

11 aylar önce

Türkiye'nin tek gerçek bilim programı Teke Tek Özel bilim konuşmaya, aklı konuşturmaya devam ediyor.
Antik yunan felsefecilerinin hangi fikirleri bilimin ve insanlığın bugünkü noktaya ulaşmasınıa katkı sundu? İlk çağ felsefesi ve o dönemki bilim çalışmaları arasında ne gibi paralellikler vardı?
Fatih Altaylı soruyor; Akademisyenler Prof. Dr. Celal Şengör ve Prof. Dr. Ahmet Arslan Teke Tek Özel'de yanıtlıyor...

YORUMLAR: 598
Aydın Uçar
Aydın Uçar Aylar önce
İnsan her şeyin ölçüsü olamaz; kendi hayatının ölçüsünü belirlemeye çalışır. Bu çalışma sonsuza dek sürer, koşulları ile sınırlı olarak.
Aygün Hasan
Aygün Hasan 10 aylar önce
Hocalara teşekkürler. Anlatım süper.🙏🏻
Absürt İşler
Absürt İşler 6 aylar önce
Ahmet hocanın anlatımına hayranım. Çok zor konulari çok anlaşılır anlatıyor
Mustafa Köseoğlu
Mustafa Köseoğlu Aylar önce
Merhaba Hocam, sığ değerlendirmeme dayanarak bir sorum olacak; Eflâtun'un her şeyin nihaî ereği haz almaktır demesindeki maksadı fizik kanunlarına göre düşük enerji seviyesine geçmek benzeri bir şekilde tevil edilebilir mi? Mesela atomlar için soygazlara benzeyerek haz alıyorlar demek gibi.
Emirhan KOŞAR
Emirhan KOŞAR Aylar önce
@Mustafa Köseoğlu teşekkürler
Mustafa Köseoğlu
Mustafa Köseoğlu Aylar önce
@Emirhan KOŞAR Elbette, unutmazsam buradan yazarım.
Emirhan KOŞAR
Emirhan KOŞAR Aylar önce
@Mustafa Köseoğlu rica ederim. Geri dönüş sağlanırsa bildirirsen mutlu olurum
Mustafa Köseoğlu
Mustafa Köseoğlu Aylar önce
@Emirhan KOŞAR Mail atmak aklıma gelmemişti teşekkür ederim.
Emirhan KOŞAR
Emirhan KOŞAR Aylar önce
Bu soruyu hocaya mail olarak atarsan belki geri dönüş sağlayabilirsiniz hoca muhtemelen buradan dönüş yapmaz
OSMAN BERKAN AKDERE
OSMAN BERKAN AKDERE 9 aylar önce
Ülkemizde bu seviyede bir televizyon programı görmek muhteşem. Fatih Bey'e bundan dolayı saygılarımı iletiyorum.
lucky primates
lucky primates Aylar önce
Dün fetönün kullanılmış peçetezi hüseyin gülerce fatih altaylıya sallıyordu. Altaylı bu ülkede en verimli programları yapıyor.
Cem ASTI
Cem ASTI 3 aylar önce
Agir toplar gumburduyor
Teoman Mete
Teoman Mete 4 aylar önce
Ahmet hocamız gerçekten, muhteşem. Hocamızı haz ,almak için dinlemedim. Ama dinlemekten büyük haz aldım.
Sadik Serkan Ayhan
Sadik Serkan Ayhan 10 aylar önce
Celal Sengor`un , is ehlini saygi ile dinlemesi cok hosuma gitti , Ahmet Bey`in anlatimi da muazzam. 10-11 yaslarimda iken ; neden devleti bilim insanlari yonetmiyor diye dusunuyordum, en donanimli, en zeki onlar diye karar vermistim , 44 e girecegim hala O cocuk gibi dusunuyorum.
Dekorasyon Mağazası
Dekorasyon Mağazası 27 gün önce
Bilim adamlarına siyaset yap desen koltuğun hazır ülkeyi yönet desen yapmaz. Tutkusundan ayrılmak istemez
BAŞAKŞEHİRİN ÜNLÜ HOCASI M. Harun osmanoglu
BAŞAKŞEHİRİN ÜNLÜ HOCASI M. Harun osmanoglu 29 gün önce
2 dinsiz lafir
Onur Karakurt
Onur Karakurt 10 aylar önce
Ben 65-70 yaşında(Allah uzun ömürler versin) fatih beyi merak ediyorum. Adam resmen dünyanın en iyi prf. yıllarca ders aldı 😊 ne çıkar acaba 🤔😊
Gregor Samsa
Gregor Samsa 9 aylar önce
Sınıfta kalan, belge alan, okuldan atılanlar yok mu?🥹🤣🫣
Umut Şahin
Umut Şahin 9 aylar önce
Altaylı meslek hayatının kalanını bu işe adamalı. Eğer başarırsa geçmişini unutturur. Doğal kitlesinin zamanında ona ürettiği ve kendisinin de çok iyi bildiği o öfkeyi. Ara ara buralara gelip bu programları buldukça, ben de sakinleşiyorum mesela.
Mirsat mlbb
Mirsat mlbb 8 gün önce
​@BAŞAKŞEHİRİN ÜNLÜ HOCASI M. Harun osmanoglu ne?
BAŞAKŞEHİRİN ÜNLÜ HOCASI M. Harun osmanoglu
BAŞAKŞEHİRİN ÜNLÜ HOCASI M. Harun osmanoglu 29 gün önce
Unutturamaz basortu dusmani
eren gedikli
eren gedikli 9 aylar önce
Lütfen bir de bu yorum ile olayı düşünün: "Platon’un dediği gibi belleğimizde aramamız gerektiğini söylemektedir. Bir anlamda Galileo’nun bilimi ve felsefesi, Platon’a bir dönüş, Platon’un Aristoteles karşısındaki zaferi olarak görülür. Galileo, Aristoteles’in her şeyi mantıkla çözme çabasını bilimsel çalışmaların önündeki en büyük engel olarak yorumlamıştır. Galileo bilimsel olana ancak matematik yoluyla ulaşalabileceğini söylemektedir. Aslında bu durum Aristoteles geleneğini sürdüren peripatetikçilerin söylediği; “Doğa olgularında her zaman matematik yoluyla ispatlama gereğine başvurulmamalıdır” söylemine karşı çıkıştır." (Galileo’nun İki Büyük Dünya Sistemi Hakkındaki Diyalogları ve Bilime Etkisi Rıdvan KÜÇÜKALİ/Mustafa KOÇ s.123)
Hüseyin Nalkesen
Hüseyin Nalkesen 7 gün önce
Bunu bide şöyle düşün Aristo ve Platonun bildiği dünya o kadardı ve bu tanımları o dönemin şartlarına göre yaptılar. Bayrak yarışı gibi, bi düşünce diğer bir düşünceyi doğurur geliştirir veya yok eder.
Teoman Mete
Teoman Mete Aylar önce
Çok güzel yazmışsın. Ama anlamak için felsefeden ciddi anlamak ve her bir filiozofu yakınen bilmek lazim. 100 de 99 umuzda bu birikim yok. Bende 99 un icindeyim. Ama okumak hoştu.
Yasemin İakovidis
Yasemin İakovidis Aylar önce
Son zamanlardaki en kaliteli program, Reyting kaygısı taşımadan yapılan ve zevkle merakla izleten kutlarım Fatih Altay ve Celal hoca ,İlber hoca ve Ahmet hoca
Burak Bilgili
Burak Bilgili Aylar önce
Bu nasıl güzel bir bilgilendirici programdır Allah razı olsun sizlerden teşekkürler cidden.
Burak Bilgili
Burak Bilgili Aylar önce
@aksak timur bilinmekligi murat ettim bu yüzden insanı yarattım der en büyük olan .. ve bu adamlarda inanmak yerine anlamaya çalışıyor, araştırıyor ve biz gibi insanlara yardımcı oluyorlar. İnsan populasyonun %90 realitenin farkında olmadan yaşamlarını sürerken, bu insanlar araştırıyor ve benim gibi kadim bilginin yolcularına yardımları oluyor .. yüzeysel ateizmi herkes gibi anlayabilirsin ama ben ondan gerçekliğin büyük gayretini görüyorum. Bu büyük bir iş, kutsal bir görev. Belki de aziz nesinin bu milletin büyük bir çoğunluğu salaktır itirafindan yola çıkarım dikkat çekmek için bunu söylüyor. Keza nüfusun da Müslüman yazan her türlü adiligi şerefsizliği yapıyorsa bırakta onun ateizm diğerlerinden daha kutsal olsun .. neyzen Tevfik hesabı dostum.. aynı kapta değerlendirmeyi bende kabul etmezdim keza bu kadar şey bilip toplumu uyarmak büyük görev.. etikete gerek yok .. onun ateizm ateizminin sözüm ona bir değeri yok anlattiklarii önemli benim için..
aksak timur
aksak timur Aylar önce
iki ateistin anlatilarina allah razi olsun demek..iste buna ironi derim :))
İlker Mansur
İlker Mansur 10 aylar önce
Celal Şengör nasılda saygıyla dinliyor. Celal hocaya şapka çıkarıyorum.
sedat kayalar
sedat kayalar 9 aylar önce
Adamlar bilim adami. Siyaset konussalardi dinlemezdi. Ikisi de ayni anda konusurdu..;))
Englishteacher
Englishteacher 7 aylar önce
Celal Şengör sayqılı dinleyicidir ,sakince atistirmalık da yapıyor :) Doyulmayacak kadar guzel anlatdiz Ahmet hoca
cemre
cemre 4 aylar önce
😂lup lupistizm yummy yumm 👍💞😂😂
Bekir Schellenschmitt
Bekir Schellenschmitt 9 aylar önce
Ahmet Hoca'nın "Efendime söyleyelim" deyişini çok seviyorum vesselam. 😀😎
Erkan Gümüs
Erkan Gümüs 8 aylar önce
"Bilmem anlatabildim mi" de sıkça kullanıyor
K.
K. 28 gün önce
Bizim okullarda felsefe böyle anlatilsaydi mükemmel olurdu.
Speedy1978
Speedy1978 10 aylar önce
Ahmet hoca çocuğa anlatır gibi anlattığı için saygılar👏👏
Tosun İnek
Tosun İnek 8 aylar önce
@Fallenknight sesli güldüm ,😂😂😂😂
Fallenknight
Fallenknight 10 aylar önce
@BAŞAKŞEHİRİN ÜNLÜ HOCASI M. Harun osmanoglu çocuğa anlatır gibi anlatmış ama genede anlıyamamışınız. Sanırım size Müslümana anlatır gibi anlatmak lazım.
BAŞAKŞEHİRİN ÜNLÜ HOCASI M. Harun osmanoglu
BAŞAKŞEHİRİN ÜNLÜ HOCASI M. Harun osmanoglu 10 aylar önce
Dinsize alkiş
halil sarıkaya
halil sarıkaya 10 aylar önce
İnsanı sarsan bi program….
Sultan
Sultan 8 aylar önce
Yuxuların gerçekleşmesinin izahını RCA ediyorum CELAL BEY! Minnetdar olaram!
Gurcan Zarathustra
Gurcan Zarathustra 9 aylar önce
Platonun felsefi açıdan idealizmi uçuk denilebilecek bir noktada olsa da politik düşüncelerinin son derece realist ve insanın gerçeklerine uygun olduğunu düşünüyorum.
Anil Karakaya
Anil Karakaya Aylar önce
Ya o bebeklerin alınması filan skandal
Sir Alex Ferguson
Sir Alex Ferguson 2 aylar önce
Ahmet Hoca'nın anlatımı kadar titiz bir anlatım daha önce kimse de görmedim. Kitaplarını okurken de çok rahatlıkla anlayabiliyorum
YAKUP Ç.
YAKUP Ç. 10 aylar önce
ilk defa celal hoca kesmeden araya girmeden bir konuğu dinliyor.
ALTAY Bozkurt
ALTAY Bozkurt Aylar önce
ÜCÜNÜ TOOLASAN 1 MEVLANA ETMEZ !
sedat kayalar
sedat kayalar 9 aylar önce
Biliyorsan konus feyz alsinlar bilmiyorsan sus alim sansinlar..
YAKUP Ç.
YAKUP Ç. 10 aylar önce
Ertan özyiğit de aynı çok biliyorlar cidden. Ama bileni de dinlemeli.
Mehmet Arslan
Mehmet Arslan 10 aylar önce
Ahmet hocayı 35 yaşından sonra tanıdım, ya hiç tanıyamasaydım.
Yasin Aksoy
Yasin Aksoy 9 aylar önce
aşağı yukarı seninle aynı durumdayım. Ama yapacak bişey yok bro. Bu güzelliğin, bu hazzın tadını çıkartmalıyız. Birde bu insanları genç olupta arayıp bulamayacak zihniyette olanlarda var. Biz orta yaşta bile olsak en azından bulduk ve dinliyoruz güzel insanı.
Burhan SEN
Burhan SEN 9 aylar önce
@υмυт Ne mutlu size... Ben de almayı düşünüyorum...
υмυт
υмυт 10 aylar önce
Ben 17yasimda tanidim ve kitaplarini da aldim okumaya basladim :)
Cem ASTI
Cem ASTI 28 gün önce
Her izledigimde farkli bir sey ogreniyorum.
Taner Yurtbaşı
Taner Yurtbaşı Aylar önce
Ahmet Hoca'nın " Benim bilim tarihim Aydın Bey sayesinde gayet iyidir " dediği bölümdeki Aydın bey Cumhuriyetimizin yetiştirdiği en büyük dahilerden biri olan Ord.Prof.Dr.Aydın Saylı'dır.
BAŞAKŞEHİRİN ÜNLÜ HOCASI M. Harun osmanoglu
BAŞAKŞEHİRİN ÜNLÜ HOCASI M. Harun osmanoglu 29 gün önce
Etek kaldirir
Aydın Uçar
Aydın Uçar Aylar önce
Ayaklarımızın maksadı olmaz; görevi olur. Ayak da haz’a hizmet eder. Haz’ın derecesi her insanda nasıl ulaşırsa ulaşsın, aynıdır. Bir hükümdarın da , bir ayakkabıcının da…
mustafa aksoy
mustafa aksoy Aylar önce
Fatih Altaylı'dan arada ince dürtmeler çok güzel.
Zehra Zehra
Zehra Zehra Aylar önce
Programı üniversiteye çevirmişler 😁🥰
Mehmedt
Mehmedt Aylar önce
Neden emoji
Cemil Oztas
Cemil Oztas 8 aylar önce
Bildiğim tek şey bu insanların yaşayan son bilim adamları olduğu. Yeni nesilin Aristo kimmiş Proton platon neymiş kimmiş bunların felsefesi neymiş aralarında ne bağ yada fark varmış umursayıp üzerine kafa yoracağını hiç sanmıyorum.
Sinan
Sinan Aylar önce
@RIDVAN IŞIK 31
RIDVAN IŞIK
RIDVAN IŞIK 2 aylar önce
maalesef ,bu konuda kafa yoran diğer insanları tanımıyorsunuz.biz osmanlıyız;bizde çok adam bulunur-n.kemal
Ahmet ÇAKILDAK
Ahmet ÇAKILDAK 8 aylar önce
Prof. Dr. Ahmet Arslan:"-Bu cümlelerimi iyi anlayın." Müthiş ötesi bir cümle!.."Hoca"lığı öğrenciyi içi doldurulması gereken "Boş bir küp" olarak görmenin, bir yansıması,bir ifadesi..🎃
BAŞAKŞEHİRİN ÜNLÜ HOCASI M. Harun osmanoglu
BAŞAKŞEHİRİN ÜNLÜ HOCASI M. Harun osmanoglu 29 gün önce
Bos kafir
Cem ASTI
Cem ASTI 3 aylar önce
Ahmet. Sen ne dedun Simdu?
ahmet faruk Altundal
ahmet faruk Altundal Aylar önce
hala daha bilgili adamları ekranda görmek güzel. ekran seviyesi leğende slime zira tv de zaten daha da beter
Atlas Güngör
Atlas Güngör 3 aylar önce
Plato aynı zamanda communism. İle alakalı bir görüş ön sürüp materyellerin toplun sürdürülebilir olmasını sağlar ve bireyselleştirişmiş topluluğu eleştirir. Ama aynı adam nasıl olurda din kadar kişisel bir sistemi savunabilir? Bu sorulara yanıtı olan biri var ve cevaplayabilirse sevinirim.
Ali Çiftçi
Ali Çiftçi Aylar önce
Çok doğru!
Büşra Kara
Büşra Kara Aylar önce
Harika birşey seyrettim, çok uzerine konuşmaya gerek yok teşekkür ederim.
Mehmet Ali EROL
Mehmet Ali EROL 2 aylar önce
Doğduğumdan beri benim karakterim Aristoteles ile yakıştırılır...
snn snn
snn snn 10 aylar önce
9:28 önündeki kurabiye hocanın radarında, hiç şansı yok mideye inecek..
Yolcu
Yolcu Aylar önce
-Hoca; Şimdi aristotales hiç şüphesiz ki... -Celal Şengör; diimi, söze girer -Hoca şaşırır ve bön bön bakar
Onur ALP
Onur ALP Aylar önce
Yani diyor ki her Türk ün içinden "Devlet" çıkar ama her Türk ün içinden "Bilim" çıkmaz.
Sinan Hergül
Sinan Hergül 27 gün önce
2:41 mimikleri şivesi filan çok doğal ve komik. aristotelesci değildir...😁😄
vatandaş 1
vatandaş 1 11 aylar önce
Onun adı var sevgili arkadaşlar Newton'ın klasik fiziği. Newton, Eflatun'un dediğini yaptı hatta yapabilmek için bir de calculus'u icadetti. Eğer Newton, Aristo'nun dediğini yapsaydı onun gibi dünya düzdürcü olur, demir parçası pamuk parçasından hızlı düşer derdi. Ben burada nasil böyle konuştuklarını anlayamadım.
Merto Kısa
Merto Kısa 9 aylar önce
@vatandaş 1 bilmiyorsun geometrinin idealize etmenin en saf örneklerinden biri olmadığını bilmiyorsun. Geometri günlük yaşantımızda öyle desteklenir ve ispatlanabilir ki onu idealize etmemize fırsat bile tanımaz. Keza idealize etmek için verilecek en net orneklerdendir pisagor ama oklid değil. Benim asıl demek istediğim gökyüzü gözlemi değil onların bu eyleme bakış açısı ama sen yine de eyleme odaklaniyorsun. Yorumlara da inatla yazmışım olaya takılma bakış açılarına bak diye ama yazdıklarımı okumuyorsun galiba Ha ayrıca aklıma gelmişken soracağım hücreler keşfedilirken adamlar mikroskop başında matematik problemleri çözüyordu değil mi yoksa matematik olmadan bu bilim nasıl gelişecekti Ve son olarak hocaların tanrısal mi vb. tartışmalarinda senle aynı fikirdeyim tanrının ışık tutma söylemin ise gayet hoş olmuş
vatandaş 1
vatandaş 1 9 aylar önce
@Merto Kısa geometriden bahis ilginc olmuş zira Öklid 'idealize' etmenin en saf örneklerinden. Gokyüzü gözlemi mi dediniz; Newton Merkür'ü güzelce gözlemleseydi kuramı olmayacaktı çünkü Merkür klasik mekanikten sapıyor (Güneş'e yakınlığından ötürü). Newton zamanında calculus vardı, vektörler ile çalıştı, bu hassasiyet çıktı (1/ 1x10^7). Einstein zamanında tensor calculus vardı, 1/ 1x10^14 hassasiyetli gorelilik çıktı. Bu bile matematiğin belirleyici olduğunun yeterli ispatı. Pozitif bilimlerin elindeki en önemli ve kesin test/doğrulama enstrumanı matematik. Bunu söyluyorum ve halen iki prof.un böyle konuşmasının "nedir, tanrisal mı vs vs vs" şeklinde konuşmasının inanılmaz olduğunu düşünüyorum. Gerçi Şırödinger için bu mealde çizilniş bir tablo var, Şırodinger masada denklem çözerken Tanrı ışık tutuyor....
Merto Kısa
Merto Kısa 9 aylar önce
@vatandaş 1 anladım sen sayıların soyutluğuna dayanarak matematiği benimsemişsin ve sayılardan da platona bir geçiş yapmışsın,ki bu geçiş gayet mantıklı, ama aristoyu öyle bir yere koymuşsun ki sanki aristonunki hiç iş görmuyor. Ben de aristoyu geometri ile bagdaştırıp newtonun optik çalışmalarına aristonun önemini gözetmek gerekliliğini görüyorum. Ayrıca newtonun principiasında da net şekilde görülüyor ki geometrik yöntemler kullanılmakta. Ancak tartışmaya buradan bakınca matematik mi geometri mi tartışmasına dönmüş oluyor. Buradan çıkalım çünkü asıl mevzu bu değil çünkü sen hala ayrıntılara takılıyorsun onların bilime olan bakış açılarına değil kısaca örnek veriyorum ve sorunu ortadan kaldırmak istiyorum. Misal eğer gök cisimlerini incelemek istiyorsak Aristo bakış açısıyla onları gözlemleyerek bilgilerine ulaşmamız gerek. Ama platonun bakiş açısına göre onları kafamızda ideal olarak düşünüp kusursuzca yaratabiliriz böylece tamamen yuvarlak olurdu gök cisimleri ama değiller . BİLİME OLAN BAKIŞ AÇILARINI İNCELE
vatandaş 1
vatandaş 1 9 aylar önce
@Fessiz Popcorn hocam, Newton matematikçi. Eserinin adı "Philosophiae Naturalis Principia Mathematica" yani "Doğa Felsefesinin Matematiksel İlkeleri" Daha fazlasına gerek yok.
Kudret Bayraktar
Kudret Bayraktar 10 aylar önce
Ahmet hoca yaşayan efsane muhteşem bilgiler🧿👍🙏🇹🇷
Soner Songül
Soner Songül 10 aylar önce
Bilgelerin bilemeyecekleri en önemli şey bilginleri anlamak olurdu herhalde.
Atlas Güngör
Atlas Güngör 3 aylar önce
Bir sorum var. Plato deniliyor ki tüm buluşlarını matematik ve geometriye dayandırı ve duyguları yanıltıcı bulur aynı adam nasıl olurda din üzerinden yürütülecek bir sistemi savunur?
Speedy1978
Speedy1978 10 aylar önce
Ahmet hoca ben şahsen ikna oldum bundan sonra bende Aristoteles,ciyim 😊
Fessiz Popcorn
Fessiz Popcorn 9 aylar önce
@Siyah Ekran Evet takım.
BTK Mareşal
BTK Mareşal 10 aylar önce
@Speedy1978 oha ya bu tavrın platon'un ki gibiydi. (SOKRAT VE PLATON'A ARISTO'DAN DAHA SAYGI DUYARIM)
Speedy1978
Speedy1978 10 aylar önce
@Siyah Ekran niye sen tutmuyormuşum?yürü git işine….
Siyah Ekran
Siyah Ekran 10 aylar önce
Takımmı bu tutuyorsun
irfanimp
irfanimp 2 aylar önce
Ulan düşünüyorum!!!bu oldukça bilimsel bir yaklaşımdı!.7:29 heyt be kurban olurum bilimde nasıl bize yakışıyor!!! heyt beee!!!.
Umut Akon
Umut Akon 10 aylar önce
Fatih bey o tatlıları Celal hocanın önünden alın, hoca daha çok lazım bize
Ahmet Yilmaz
Ahmet Yilmaz 8 aylar önce
Fıstık degilmi. Yahu o yedikleri
Şule
Şule Aylar önce
👏👏👏
sᴇᴅᴀᴛ
sᴇᴅᴀᴛ 10 aylar önce
plato okuduğunu anlıyor ve öyle inanıyordu! bizim inançlıların çoğu neye inandığını bilmiyor. kimsenin içinden plato çıkmaz.
gülay öztaş
gülay öztaş 9 aylar önce
Güzel tespit 👍
hamza tepe
hamza tepe 10 aylar önce
Mükemmel bir soruna değindiniz. Tebrikler👍
Attila Türkoğlu
Attila Türkoğlu 10 aylar önce
Hocam, ıstaka yerine laser pointer kullansanız.!
Berkant Elgin
Berkant Elgin Aylar önce
Aristo haklıdır ve Platon haksizdir demek de yanlıştır kanımca. İkisi de farklı ekol. İkisini faydalı olan kısımlarını almak lazım.
Mixed and Fixed
Mixed and Fixed Aylar önce
Ahmet hoca ayrı, Celal hoca ayrı bilgili ve sempatik insanlar. İyi ki varsınız.
ibrahim yergök
ibrahim yergök Aylar önce
🙏🙏🙏🇹🇷🌹🌹🌹
Duygu Kondakçı
Duygu Kondakçı 4 aylar önce
Muhteşemsiniz
sedat kayalar
sedat kayalar 9 aylar önce
Evren ve evrendeki Her sey matematikten ibarettir..
ingilizce speaking a1
ingilizce speaking a1 2 aylar önce
Sıfır ile 1 arasında sonsuz sayıda 1 vardır. Çünkü sıfır hiçbir zaman yoktur çünkü 1 her zaman her yerde var olandır. Bütün rakamlar 1 den oluşmuştur . Sıfır yani yokluk, hiçlik aslında yoktur. 1 ise vardır, hep vardı ve hep var olacaktır. "Yok yok ise vardır". Yani varlık(1) asla yok(sıfır) olamaz ama yokluğunun da bir ismi olmalıdır.O isim sıfırdır.Bu varsayımın matematiksel değeri sıfırdır yani değersizdir çünkü yoktur. Sıfır ise bazı insanların aklı veya düşüncesi 1in sonsuzluğunu ve büyüklüğünü kavrayamadıkları veya kavradıkları halde inkâr ettikleri zaman 1in yerine koydukları şeydir yani şizofrenik,halüsinasyonik, paleontolojik ve aneljezik bir safsatatır. 1'i kabul etmeyen sıfırı kabul etmiştir yani herşeyi , sonsuzluğu, tek gerçeği reddedip hiçliği ve yok olmayı kabul etmiş(haketmiş)tir. Sıfıra(1'in yani herşeyi yaratan bir Yaradanın olmadığına) inanmak geri zekalı olduğunu iddia etmektir yani şuurları 0,0⁰⁰⁰⁰⁰⁰⁰⁰⁰⁰⁰⁰¹ olanların bir iddiasıdır. Çünkü yoku var saymaktır, varı yok saymaktır yani büyük bir reddetmedir, gerçeğe karşı bir isyandır, büyük CAHİLLİKTİR. . 1 hiç bir zaman sıfır olamayacağına göre her zaman var(1) olmuştur ve hep var olacaktır . Şükürler olsun 1 olana , ezelî ve ebedî olana. Kendini akıllı veya zeki sanıp ta insanları (sonsuzluğun sahibi) Hak'tan,hakikatten ayırmaya çalışan,daha bir ve sıfırı bile anlayamayan insan kılıklı cahillerden 1 olana sığınırım.
Enis Turan
Enis Turan 4 aylar önce
Aydan yukarısı başka bir dünya, bizim bildiğimiz dünyadan başka bir fizik var! BUNU NEYE GÖRE, HANGİ VERİLERE GÖRE DÜŞÜNÜP YORUMLUYOR!?
Selman Aşkın
Selman Aşkın 4 aylar önce
Bilim değerlidir ama herşey değildir. Bilimle doğayı tanırız. Ama onu anlamlandırmak bilimle yapılacak bir iş değildir.
Cem ASTI
Cem ASTI 3 aylar önce
Ruhban sinifinami ihtiyacimiz olacak? Buda yeni bir rantier sinifin ortaya cikmasi demektir.
BOYUT GEZGİNİ
BOYUT GEZGİNİ Aylar önce
1:29 da Prof.Dr Ahmet Arslan ın kafasının arkasında resmen Voldemord un yüzünü gördüm!Aynen Tom Marvoldo Riddle nın kafasının arkasındaki Voldemort gibi 😁😁😁😁😁😁
Leave me Alone
Leave me Alone Aylar önce
Aristoteles: “Bir duyuyu kaybeden bir dünyayı kaybeder’’. Mexican tetra (Astyanax mexicanus) Blind cave fish compensate for their lack of sight by having a more sensitive lateral line system which detects vibrations or changes in pressure in the water. The lateral line is a specialized sensory organ found in fish.(Denver zoo).Bir duyuyu kaybeden gayet yepyeni bir dünya kazanabiliyor demek ki.
Leave me Alone
Leave me Alone Aylar önce
Duyulara yüzde yüz güven descartes’ın evin demon’ını da yoksayıyor.
Leave me Alone
Leave me Alone Aylar önce
Zaten bu duyguların hiçbiri bizim yanılgıya maruz kalmaya prone duygular dışında varoluşu kanıtlanabilecek şeyler değil. Matrix de takılmadığınızı kanıtlamadıkça, Platoya karşı çıkmak absurd kalıyor.
MT
MT 4 aylar önce
15:22 Hukuğun ölçüsü nedir, neye göredir o zaman? Bir yerden bir başlangıç noktası gerekiyor mutlaka...
Cem ASTI
Cem ASTI 3 aylar önce
Bir yerde Herseyi Merkez I insandir. Diyor.
Murat Murat
Murat Murat 10 aylar önce
İnanılmaz
Leyla Bür
Leyla Bür 10 aylar önce
Haz, asıl amacın, fiilin, faaliyetin, işin Görevin vs. sonucu olarak ortaya çıkar.
Fessiz Popcorn
Fessiz Popcorn 9 aylar önce
Adam kaç yıl önce yaşamasına rağmen bu söylediği şey günümüzde bile hala geçerli.
Vusal Zeyn
Vusal Zeyn 10 aylar önce
Ödüldür.
CrazySedat Crazy
CrazySedat Crazy 11 aylar önce
Programın devamını bilen varsa yoruma yazmasını rica etcem.
Yunus Emre AKIN
Yunus Emre AKIN 10 aylar önce
Celal Şengör ile Ahmet Arslan, Bilim Tarihi
Aydın Uçar
Aydın Uçar Aylar önce
Sonuç yine haz’a ulaşmaktır. Araç ne olursa olsun.
gökyüzüm sen
gökyüzüm sen 27 gün önce
Amin maalouf, Ortadoğu insanlarını şöyle tanımlar; "Herşeye üzülen fakat hiçbir şey yapmayan insanlar."
Selanik34
Selanik34 25 gün önce
Ben orta dogu degilim asyaliyim
Ahmet Usman
Ahmet Usman 10 aylar önce
Cogu insanalar bilgisini cogaltmiyor, fakat servetini cogaltmak istiyor,
Bilal Sedef
Bilal Sedef 4 aylar önce
Bu programı ileride çocuklarıma anlatacağım. Bu bilgisizliğin ve cehaletin övüldüğü, teşvik edildiği, pik yaptığı dönemde bu program çamura düşmüş bir elmas gibi parlıyor.
Cem ASTI
Cem ASTI 3 aylar önce
Zaten elmas ta oyle Yerden cikiyor.
Ali Dok
Ali Dok Aylar önce
Videodan baya haz aldım😂
CAN
CAN 8 aylar önce
Ahmet Arslan Platonu sadece akla ve matematiğe dayandığı İÇİN eleştiriyor. Fakat Einstein’ın hiç bir gözleme dayanmadan, matematiğe dayalı evren modeli daha sonra deneylerle kanıtlanmıştır.
Anka
Anka Aylar önce
Celâl abi arada ekler tatlı yiyor😄👏
Kağan Boz
Kağan Boz 11 aylar önce
Bu videolari podcast halinde Spotify'da da bulundurabilirseniz cok guzel olur.
Mabel Pines
Mabel Pines 27 gün önce
Güzel fikir sen yapsana
D.DEMİRKOL
D.DEMİRKOL Aylar önce
TRshow premium candır
zamazingo
zamazingo 4 aylar önce
indir, mp3'e çevir..
İSMAİL ÇINAR
İSMAİL ÇINAR 10 aylar önce
cımbıza gerek yok zaman ayırıp izleyin bu bile yetersiz tamamı daha verimli
Burak Burak
Burak Burak 10 aylar önce
Muazzam olur hemde
sedat kayalar
sedat kayalar 9 aylar önce
Platon belki de resuldur.. Sinoplu diyojen de resul olabilir..
Seyhmus Artuc
Seyhmus Artuc 2 aylar önce
" Şüphesiz ki, Allâh katında canlıların en şerlisi, İlâhi gerçekleri düşünmeyen ve anlamayan, anlamamakta ısrar eden o sağırlar ve dilsizlerdir ! " " Eğer Allâh, onlarda bir hayır olduğunu bilseydi, Elbette onlara duyururdu. Fakat duyuracak bile olsa, onlar yine haktan yüz çevirir, dönüp giderler. " KURÂN'I HAKÎM/ Enfâl Sûresi : 22 - 23. Âyetler Onlar ( kâfirler ) ağızlarıyla ( dînî eğriymiş gibi gösterip çamur attıkları yalancı sözleriyle! ) Allâh'ın nûrunu ( islâmı ) söndürmek istiyor, Oysa Allâh, nûrunu tamamlayacak, kâfirler hoşlanmasa da ( ve rahatsız olsa da ! ) " SAF SÛRESİ : 8. Âyet "Her kim O'na ibâdetten kaçar ve kibirlenirse, Bilsinki, O, yarın hepsini huzurunda toplayacaktır." NİSÂ SÛRESİ : 172. Âyet " ... Şüphesiz ki Rabbin, Herşeyi hakkıyla bilen, Her işi ve hükmü hikmetli ve sağlam olandır. " KURÂN'I HAKÎM/ Yusuf Sûresi : 6. Âyet Onlar ( kâfirler ) ağızlarıyla ( dînî eğriymiş gibi gösterip çamur attıkları yalancı sözleriyle! ) Allâh'ın nûrunu ( islâmı ) söndürmek istiyor, Oysa Allâh, nûrunu tamamlayacak, kâfirler hoşlanmasa da ( ve rahatsız olsa da ! ) " SAF SÛRESİ : 8. Âyet "Her kim O'na ibâdetten kaçar ve kibirlenirse, Bilsinki, O, yarın hepsini huzurunda toplayacaktır." NİSÂ SÛRESİ : 172. Âyet
HasanHuseyin Tamam
HasanHuseyin Tamam Aylar önce
Bende şöyle söyleyeyim aristo kafası evrenin sırrını çözemez. (Matematik değil duyuları merkez aldığı için) Çünkü akıl ve duyular bizi yanıltıyor. Bu yanılgı öyle büyükki, sadece izafiyet teorisinde bile odaklanmayı mümkünsüz kılıyor. Kuantum fiziği ile izafiyeti birleştirecek ve sentezleştirerek yeniden kuracak teori ancak matematik ile mümkün olacaktır. Peki matematik algımızı bir kenara koyarak tamamen duyularımızdan arınmış bir matematiğe ulaşmak nasıl mümkün olabilir? Bence yapay zeka bu işin üstesinden gelecektir.
ΝΙΚΟΣ ΟΞΟΥΖΟΓΛΟΥ
ΝΙΚΟΣ ΟΞΟΥΖΟΓΛΟΥ 4 aylar önce
hayranim tessekurler
Yasemin İakovidis
Yasemin İakovidis Aylar önce
İnanamıyorum; Türk televizyonlarında bu kadar sığ programlardan sonra bu derece kaliteli bir program olduğuna
Yasemin İakovidis
Yasemin İakovidis Aylar önce
@La Toupe yurt dışındayım pek tv izlemiyorum keşke TRshow üzerinden program yapsalar
La Toupe
La Toupe Aylar önce
Bu yeni bir şey değil. 15 senedir yapıyor bunu.
numan kayali
numan kayali Aylar önce
celal şengör zevkten ölecek :D
barbaros andiç
barbaros andiç 5 aylar önce
Bacaklar yürümek için yapılmış ama boş yere yürümek için değil. Yürüyerek besin kaynağına ulaşmak için. Besin kaynağına ulaşıp, karnını doyurduğunda da haz alırısın.
@Göktürk
@Göktürk 10 aylar önce
13.05 -13.13 : ✔👍 Hayata yeni başlayanlar Aristo'culuğu seçer, Hayatın tamamına yaklaşanlar Platon'culuğu seçer. "Başlangıç -Sonuç" diyalektik doğası.
Fessiz Popcorn
Fessiz Popcorn 9 aylar önce
@@Göktürk Değilsin gibi duruyor.
@Göktürk
@Göktürk 9 aylar önce
@Fessiz Popcorn Prof.Arslan'ın savının farkındayım !
Fessiz Popcorn
Fessiz Popcorn 9 aylar önce
Aslında tam tersini söylüyor orada ama yine de sen bilirsin.
@Göktürk
@Göktürk 10 aylar önce
@Korkusuz Korkak 👍
Korkusuz Korkak
Korkusuz Korkak 10 aylar önce
yani biri pozıtıf bılımı dıgerı de pozıtıf dini mi secer
Hakan Ozdemir
Hakan Ozdemir 10 aylar önce
celal hocam afiyet olsun:)
raving_someone
raving_someone 3 aylar önce
Çok ön yargılı bir yorum ve çok iddalı bunun bir araştırmasını yapmışmı hoca merak ettim doğrusu türkler olmasaymış dünyada türkler kimle uğraşacakmış çok merak ediyorum hoca bu paradoksu açıklamak zorunda😊
Seyhmus Artuc
Seyhmus Artuc 2 aylar önce
,, O, hanginizin daha güzel amel edeceğini çıkarmak için ölümü ve hayâtı yarattı. ,, ,, Dünya hayâtı sizi aldatmasın! ,, ,, Dünya hayâtı ahiretin yanında çok azdır Keşke bilselerdi! ,, KURÂN Bütün hayâtının devâmı için gereken atomlarından gülümsemene, Yürümenden, uyuyup güzel dinlenmene, Tükürük bezlerinden binlerce şeffaf duygularının verilmesine ve dengeli oturman için eklemlerine kadar milyarlarca hayat döngüsünü sana vereni unutur, ve hayâtının merkezine koyup yaşaman için gönderdiği Kuranı hayatına sokmaz ve arkana atarsan , Seni kimse kurtaramaz o zaman ..! Ne ailen kurtarabilir ne şımardığın ve Allâh'ın yolunda onu harcamadığın emanet malın , Ve ne de , Adil olan Allâh'ın önüne geçirdiğin önderin m. kamal ...! Hâin ve Yunan hizmetçisi ve piyonu olan e. imamoglu da kurtaramaz ...! ESAS HAYAT AHİRETTE DİR BURDA TATTTIRDIKLARININ ESAS KAYNAĞI VE MENBAĞI ORASIDIR. . KUR'ÂNI ve PEYGAMBERİ hayatına rehber edin ve istikàmet üzere yaşa , Allâh'a yaslan, Yükünü alsın ve rahatla . Âhiret nimetleri de seni bekler .. Yoksa , geçmişin korkuları, geleceğin endişeleriyle , Mutsuz , huzursuz ve korkulu bir hayatla dünya da , Ve kaçılmaz son olan ölümden sonraki hayatta , sinirlere işleyen alevli bir cehenneme sokacaktır seni ve söz vermiştir Allah .. ÇIKARSIZ, BİR BEKLENTİ GÖZETMEDEN . VE SADECE ALLAH'IN EMİRLERİNİ AKTARDIM SANA ŞÂHİT OLARAK ALLÂH YETER ... O'NA SIRTINI DÖNEREK KISA HAYÂTININ, MÜSLÜMANLARA ALDIĞIN TAVRININ ÇOK YAKINDA HABERİNİ VERECEKTİR SANA. Dinle bak ne söylüyor habersiz ve gâfil olduğun KURÂN ; " Yarattığım o şahsı ( cezâlandırmak üzere ) tek başına bana bırak! " " Kendisine geniş bir servet ve gözü önünde duran oğullar ( ve çocuklar ) verdiğim. " " Önune nîmetleri serdikçe serdiğim, arkasından daha fazla vermemi bekleyen kişiyi ! " " Hayır! Umduğu gibi olmayacak ! Çünkü o, âyetlerimize karşı inatla direnmektedir. " Bende onu sarp bir yokuşa süreceğim." " O, düşündü taşındı, ölçtü biçti." " Kahrolası ne biçim ölçtü biçti. " " Sonra kahrolası ne biçim ölçtü biçti. " " Sonra baktı. Sonra kaşlarını çattı, suratını astı. " " En sonunda sırtını dönüp gitti ve kibrine yenildi. " " Bu " dedi " Olsa olsa eskilerden kalma bir sihir ( ve geçmişlerin masalı ! ) " Bu insan sözünden başka bir şey değildir." " Ben onu sekara ( cehenneme ) sokacağım." " Sen bilir misin sekar nedir ? " " Et, sinir yakar bitirir, yine de yok olmaya rahat bırakmaz. " " İnsanı kavurur. Ora da ondokuz görevli vardır. " KURÂN/ Müddessir Sûresi : 11 ... 30. Âyetler
Ahmet ÇAKILDAK
Ahmet ÇAKILDAK 8 aylar önce
Bütün konuşulanlar bir yana; Prof. Dr. Ahmet Arslan'ın başlığa da yansıtılan sözü önyargı yüklü ve takıntılı bir zihinden çıkabilecek derecede dogmatik.Bu kadar.🧿
Nimet Nimet
Nimet Nimet 10 aylar önce
Ekürüler birbirini bulmuş
Oguz M.
Oguz M. 19 gün önce
tesekkürler
Ankara Rüzgarı
Ankara Rüzgarı 10 aylar önce
Celal hoca yine nasıl gevrekleşmiş konuları iyi bilen biri olunca karşısında böyle olur kendileri
Fessiz Popcorn
Fessiz Popcorn 9 aylar önce
@Gamer Motherf Arkadaş daha genç galiba. Ortada bir tartışma olduğunu sanıyor.
Gamer Motherf
Gamer Motherf 10 aylar önce
Ne demek istedin?
Tarik Yalcin
Tarik Yalcin 5 aylar önce
O da Aristoteles'in ayıbıdır işte.
Gokhan Demir
Gokhan Demir 10 aylar önce
Selamlar aristotales hakkında araştırma yapmadan hüküm verebiliyoruz. Aristotalesin olimposta kız okulu vardı Bir antik metinde aristotales çam ağacı halkını yönetiyordu /bodrum tapınağının Takma ismi/bu yüzden hristiyan hacılar Noel Baba ve çam ağacını dünyaya yaydilar.susledikleri çam ağacı bodrum tapinagini sembolize eder.
Gokhan Demir
Gokhan Demir 10 aylar önce
@Kadir Akar selam bize öğretilen Şey şuydu Malazgirt de anadoluya girdik Anadolu'yu turklestirdik ve islamlastirdik Bunun karşı reaksiyonu bizde helenlstik. Helen ile helası karıştırmamak gerekir Türk soluda türk milliyetciligide helenizm Sembolleri içinde kıvranıyor.
Gökhan Kızgın
Gökhan Kızgın 10 aylar önce
@Gokhan Demir şirk der islam buna
Gokhan Demir
Gokhan Demir 10 aylar önce
@Gökhan Kızgın teşekürler benim bildiğim kadarı ile üçleme inancı kiliseler Arası dogmatik tartışmadan türedi. Şimdi soru şu Hz İsa'nın tanrısal varligi İçindemiydi.yoksa sonradan mı ilave edildi.
Spartakus
Spartakus 4 aylar önce
Celal hocam afiyet olsun, aslan hocanin tabagi dolu, degistirin
harktu
harktu 10 aylar önce
bu formule gore ben elendim...
Dogru
Dogru Aylar önce
Celal hocanin surekli kurupasta yemesinden dolayi olayi dinleyemedim
Ahmet Kayadır
Ahmet Kayadır 10 aylar önce
Platon ve Aristoteles diye birileri gerçekten yaşadı mı?
Fessiz Popcorn
Fessiz Popcorn 8 aylar önce
@Ahmet Kayadır Evwt.
Ahmet Kayadır
Ahmet Kayadır 8 aylar önce
@Fessiz Popcorn gayet net bir soru, yaşadılar mı?
Fessiz Popcorn
Fessiz Popcorn 9 aylar önce
Bu nasıl soru?
Besim Durden
Besim Durden 9 aylar önce
@Ahmet Kayadır evet
Ahmet Kayadır
Ahmet Kayadır 10 aylar önce
@Ege Sonmaz gerçekten mi? :)
Metehan Uluocak
Metehan Uluocak 9 aylar önce
Ahmet arslana saygım büyük ancak bazı sözleri çelişiyor. bir yerde Türkler bak batıda ne işler yapıyor diyor, kendi haline bırakılsa o da yunan felsefecileri veya batılı bilim adamları gibi iyi işler yapar zira bilmeyi istemek doğal diyor. hatta beyin kitabının baskısına şaşırıp bu kitap bu kadar kişi tarafından okunuyor deyip hayret ediyor. hatta kendi kitaplarının baskılarını bile memnuniyetle karşıladığını veya bilim programlarına ilginin arttığını söylüyor. öte yandan her Türkün içinde platon var deyip düşünce yerine sezgisel yaşamın varlığını, bozuk kültürü v.b. gibi şeyleri öne sürüp yergisel konuşuyor. hocam karar ver, bu toplum ne istiyor, ne buluyor, ne ile meşgul oluyor? Bir sosyolog gözüyle bakılacak konulara felsefenin ön ayak olsa da kendi başına tek bir adım atamayacağı da sizin felsefenin rollerini anlatışınızdan çıkarılabilir. matematiğin dil olduğunu ve bilime uygun olmadığını ileri sürüyorsunuz ama matematikten daha nesnesel olarak aklı geliştiren ne var tanrı adına? felfese ile ahlak kurallarını ortaya koymaya çalışarak aklı aktif etmek ile bir sudokuyu çözerken aklı aktif etmek bir midir? bir diğer konu, Türkler derken anadoluyu kastettiğinizi düşünüyorum, zira dünyada bir çok yerde türk vardır. ben felsefeyi üst görüyorum ancak morpheusun neo ya ; vurmayı düşünmeyi bırak, vur demesi gibi düşünmeyi düşünmeyi bırakıp düşüncenin ürünleri için icraate geçilmelidir. programın bir kısmında, araba yapacak adamlar yapmamışlar deniliyor. Ama şimdi yapıldı ve felsefe elit kesimden çıktı artık. romanın hukuk düşünmesine gerek yok artık, ingilterenin siyaseti düşünmesine gerek yok çünkü siyaset zaten kendini götürmekte v.s. bir çok konu var ama yazmayacağım daha fazla. Saygılar hocamıza..
Burhan SEN
Burhan SEN 9 aylar önce
1 ve 0 matığı ile düşünmezseniz kafanız karışmaz. Ülkemizde ve dahi dünyada her tip insan vardır. İşte çoğunluğun zaman içinde adeta kendi kendini yontmasıyla gelinen seviye uygarlık/medeniyet oluyor. Bu nedenle her çağda çağının çok ilerisinde insanlar olduğu gibi çağının çok gerisinde olan insanlar da vardır. Bu karışım normald,ir ve hep böyle olacaktır. Kainatta hiç bir zaman mutlak homojenlik olmaz olamaz...
Tony Soprano
Tony Soprano 10 aylar önce
Ne Platon ne Aristotales.Esas bilgeliğe erişmiş kişi Kinikler ve özellikle Sinoplu Diyojen'dir.
H.E. PEKERSON
H.E. PEKERSON Aylar önce
Sana katiliyorum
Volkan Polat
Volkan Polat 10 aylar önce
İdris i unuttun, birde beni
Orkun Sevinç
Orkun Sevinç 8 aylar önce
"Her" ve "hiçbir" çok iddialı sözcükler. Bir bilim insanı daha temkinli olmalı ve istatistiki düşünebilmeli.
Ahmet Salman
Ahmet Salman 10 aylar önce
Hocalarım maalesef Aristo ve Platonu o kadar yuzeysel ezberlemissiniz ki, lütfen inceler misiniz 🤗
Fessiz Popcorn
Fessiz Popcorn 9 aylar önce
Felsefe profesörüne de bunu söylemezsin ya.
Efe Alca
Efe Alca 10 aylar önce
@Şerif Gökçe Hatası var vs. demekle hatasını göstermiş olmuyorsun ki. Hatası yanlışı neyse söyle biz de öğrenelim. Yoksa boş yere ukalalık yapmış oluyorsunuz.
Şerif Gökçe
Şerif Gökçe 10 aylar önce
​@Soledad Adamın hatası olamaz mı kardeşim?
mzdmr
mzdmr 10 aylar önce
Eflatun duyulara gereksiz demez, aldatıcı der..
Kadir Kurtdemir
Kadir Kurtdemir Aylar önce
Bir Türk olarak benim içim dışım Aristoteles. Bu yüzden bizim milletle anlaşamıyorum. Türkçemi ancak böyle kitaplarla, sosyal medya paylaşımlarıyla geliştiriyorum. Mümkün değil bizim milletle anlaşamıyorum. O vıcık vıcık Arabesk tavırları, ağlaklıkları, durmadan şikayetlenmeleri, ama buna karşı hiçbir şey yapmamaları, bencillikleri. Muazzam bir bencillikleri var. O kadar ikiyüzlü ve münafıklar ki, misafirperverlikleri dahi ikiyüzlülükten geçilmez. Örgütlenemezler. Hep haklı çıkmaya çalışırlar, vaz geçersin, haklısın sensin doğrusun dersin, umutsuz vaka oldukları için dalga geçtiğini anlamazlar salak gibi de haklı olduklarına inanırlar. Demogoji yaparlar. Hiç anlaşamam. Platoncular insanlığa yüktür. Kendilerini taşıtmayı severler. Farkındaysanız Türkiye'nin ve Türk toplumunun AB'ye girme politikası tepeden tırnağa kendini Avrupa'ya taşıtma beklentisi üzerine kuruludur; Avrupa bizi alsın, sorunlarımızı onlar çözsün, biz nargilemizi çeke çeke karı kız s...lim. Avrupalı bunu bilir, bu yüzden köpek kadar değer vermez, her fırsatta aşağılarlar, ama gene anlamazlar. Lidercidirler, istilacıdırlar, sığdırlar. Bununla da övünecek kadar kuru kasık salaktırlar.
HOT
HOT Aylar önce
​@daydream baya ağir ama çok doğru
daydream
daydream Aylar önce
Biraz ağır olmakla birlikte sosyolojik olarak cok haklı tespitler var
Necdet Çağıl
Necdet Çağıl 9 aylar önce
Elhamdülillah ben Türk oğlu Türküm ve Aristocuyumdur. Asla Eflatuncu değilim. Aristo'nun matematiği sevmediği sözü tam bir safsatadır. Zira Aristo kıyasçıdır ve kıyasın temelinde matematik vardır. Keza Aristo zamanı hareketin ölçüsü olarak gördüğü için hareket de mesafe ile ölçülebildiği için ezeli olan mutlak zaman ile mutlak hareketin ilişkisi temelde matematiğe dayanır. Aristo'ya göre cüz'ün bilgisi yoktur, küllün bilgisi vardır. Zira cüz'i bilgiler duyu organlarınca üretilir ve yalnız sahibini bağlar. Külli bilgilerse aklın ürünü olduğu için herkesi bağlar. Dikkat ederseniz ikisinin de yaptığı hasılı tahsilden ibarettir. Eski hasılatın ve ezberlerin tekrarıdır. Pratiğe hiçbir katkısı yoktur. Kendileri hiçbir ekstra bilgi üretmiyorlar; üretilmişlerin nakliyesini yapıyorlar diyecem de maalesef onu da tam beceremiyorlar. Edille-i Erbaa'nın dördüncüsü olan "Kıyas-ı Fukaha" asıl itibariyle Aristo'nun Eşkâl-i Erbaa'sına dayanır. Bu yüzden İslam kelamcıları ve filozofları Aristocudur. Sadece zaman ve mekan konusunda bazıları (Razi gibi) kısmen Platoncudurlar.
NF
NF 10 aylar önce
Bilgi insanı özgürleştirir.
Fessiz Popcorn
Fessiz Popcorn 9 aylar önce
@Mehmet İnci Allah yok.
Mehmet İnci
Mehmet İnci 9 aylar önce
@Fessiz Popcorn Sen NEDEN VARSIN !? O zaman ???
Fessiz Popcorn
Fessiz Popcorn 9 aylar önce
@Mehmet İnci Allah yok.
세상에서 가장 큰 써클렌즈
0:31
승비니 Seungbini
görünümler 44 Mn
Felsefe - Din Çatışması - 1+1=1 | 19.04.2022
1:46:33
Atatürk'ü Vahdettin mi gönderdi? | Teke Tek
1:48:33
Habertürk TV
görünümler 376 B
Felsefeye Göre Tanrı İnancı
37:00
HT Bilim Tarih Felsefe
görünümler 299 B
speed running YouTube shorts #79
0:54
Adib
görünümler 2 Mn
YENİLİKTEN YENİLGİYE | BAŞARAMAYANLAR: LG MOBILE
12:00
Muhammet Enes Cansız
görünümler 62 B
YENİLİKTEN YENİLGİYE | BAŞARAMAYANLAR: LG MOBILE
12:00
Muhammet Enes Cansız
görünümler 62 B