THE TROLLEY PROBLEM - What would you do if you were?

  görünümler 3,748,391

Barış Özcan

Barış Özcan

4 yıl önce

Thanks to Jan Baars and Marlou for their original music "Wrapped Up in Silence" that is used in this video. The Spotify link of the song: spoti.fi/2S58LwM
In 1967, the philosopher Philippa Foot designed a thought experiment: the trolley (tramway) problem. Imagine a traveling trolley that has bad braking and is approaching a railway switch. The switch provides a transition to a second road which leaves from the main road. On the main railway road, there are five workers who are unaware that the trolley is approaching. In addition, you are in front of a handle that can change the switch. If you pull the handle, the traveling of the trolley will be directed to the second road, so that you will save the lives of five people who are on the main road. But there is a person on the second road and when you change the switch, this person will die ...
What would you do if you were?

YORUMLAR: 21 947
EmreCanÖzbilen
EmreCanÖzbilen 4 yıl önce
TRshow'da onca saçma içerik arasından asfaltı delip yüzeye çıkan bir çiçek gibi bilginin insanlığın ve felsefenin kokusunu bize hissettirdiğin için teşekkürler.
HoriZon
HoriZon 6 aylar önce
bu cümleyi yazmak için kaç saat düşündün?
Abdullah Mehdizade
Abdullah Mehdizade 8 aylar önce
@Aziz Can it
TAKASHİMAYA KULANICISI TANITIM GÜVENLİMİ
TAKASHİMAYA KULANICISI TANITIM GÜVENLİMİ 10 aylar önce
@Just Kerim Ppp
Mehmet Çiçek
Mehmet Çiçek Yıl önce
B
Türk Genci
Türk Genci 2 yıl önce
Hikâye o kadar acı ki bunun sadece bir filmden ibaret olduğunu bilmeme rağmen ağlıyorum...
Halil Batın Bucak
Halil Batın Bucak 4 aylar önce
İnanılmaz bi duygusallıkla yorumu okuyodum sonra usulca ismine baktım 😂😂
Enes ATEŞ
Enes ATEŞ 8 aylar önce
@ne yokki ? Nasıl yani?
•Gün Batımı•#kaanflixhayatımolmuş
•Gün Batımı•#kaanflixhayatımolmuş 9 aylar önce
Evet nedense kendimi o babanın yerinde gibi hissediyorum.Video bittikden sonra kendime vakit ayırdım ve bu konuyu baya düşündüm.Ama düşündükçe daha derine batıyorum...
Smaug
Smaug 11 aylar önce
Evet
mesude timurtaş
mesude timurtaş Yıl önce
Bu bir filmden ibaret değil.
Soyadı Haklı
Soyadı Haklı 10 aylar önce
15:44 Oyuncu o kadar iyi duyguları yansıttı ki sanki film değil gerçek gibi o çaresizliği ve hüznü hissedip dakikalarca o baba için ağladım.
Secilenler
Secilenler 7 aylar önce
O kadar gerçek duruyo ki insan üzülüyor cidden çok başarılı birisiymiş takdir edilesi.
November
November 8 aylar önce
Bende aģladım of
Mihrace Doğaan
Mihrace Doğaan Yıl önce
Soruların hiçbirini cevaplayamadım. Bir insanın canına ve hayatına, sadece birkaç saniyede karar veremedim. Videodan sonra derhal köprü filmini açıp izleyeceğim. Babanın yaptığı çok cesurcaydı. Ben yapamazdım. Sanırım çaresizlik içinde, donup kalırdım. Gözyaşlarım cidden durmak bilmiyor. Barış Özcan, bu mükemmel video ve film için çok teşekkürler. Gerçekten düşüncelerimi değiştiren muazzam bir videoydu.
Dilruba Yaralı
Dilruba Yaralı Yıl önce
Net oğlumu kurtarırım, eskiden olsa bu cevabı etik algılarıma göre değerlendirir ve trendeki insanların kurtulmasına yönelik hareket ederdim ama artık şunu biliyorum; dünyada başka bir bedende daha var olamayacaksın, kimse seni kendinden çok sevmeyecek, yaptığın iyilik karşılık bulmayacak. Hiç yüzünü görmediğim insanların ölümü beni etkileyebilir ama yıllardır büyütüp, canım kadar sevdiğim evladımın ölümü beni yıkar.
mustafa mert tunalı
mustafa mert tunalı 6 aylar önce
@Cemgil Denizaşan Yanlışı tek bir kişiye yıkmak asıl yanlış olur. Sorumluluğu dışında işe burnunu sokan oğul olmasa baba tren sesini duyup köprüyü kapatmaya yetişecek. makinist erken yola çıkıp ışıkları umursamadan ilerlemiş olmasa bunlar olmayacak ancak köprü işçisi baba gemi geçtikten hemen sonra köprüyü kapatabilirdi. çocuk kendi başına uzmanlık alanı ve yetkinliği olmadığı için burnunu sokmamalıydı. Makinist erken çıkıp ışıkları umursamadan ilerlememeliydi vs vs. Kısacası yanlış tek bir kişide değil ve vicdani muhasebe hiç kolay değil
ezio 1020
ezio 1020 6 aylar önce
arkadaşlar kimse bahsetmemiş ama ölüm durumu da işin içinde çocuk ezilerek acı içinde ölecek ama diğerleri boğularak ölücek daha az acıyla bu yüzden çocuğu kurtarirdim
Cihat YAKAR
Cihat YAKAR 6 aylar önce
Baba olmadan cevap vermek çok kolay iş şu baba isen durum o kadar da basit değil!
Pınar
Pınar 7 aylar önce
@İmam Gazali bencillik gayet dogaldir ve bencilligi (yeri geldiginde) kotu bulmuyorum. Dedigi gibi bir daha gelmeyeceksin bu dunyaya
Onur Guardian
Onur Guardian 7 aylar önce
@Gülçin Şendoğan kendimi öldürürdüm, şansımı si.. diyerek :)
Kazım Şahin
Kazım Şahin 4 aylar önce
3 yıl sonra tekrardan izledim ve bizim bu adama sahip olduğumuz için çok şanslı olduğumuzun farkında olmamız lazım mış. Teşekkürler Barış Özcan
inci •
inci • 3 yıl önce
O adam insanlar için yapabileceği en büyük fedakarlığı yaptı. işin kötü yanıysa kimse acısını anlamayacak.
Sparrowhawk
Sparrowhawk Yıl önce
@MRCROW GAMİNG sen sırf tren erken çıktığında buna itiraz etmedi diye birinin ölmeye hak ettiğinimi söylüyorsun?
Zeynepp
Zeynepp Yıl önce
@Batu yolcular haber verebilirdi daha erken diye
Yılmaz Başaran
Yılmaz Başaran 2 yıl önce
Yolcuların suçu erken kalkan trene binmek. He çocuk ondan değildir bence ondan olsa treni daha önce gelmeden patlatır 😀
AIRWOLF FOXY
AIRWOLF FOXY 2 yıl önce
@Ek193 ......bende
Yüsra Minaz
Yüsra Minaz 2 yıl önce
@Ek193 buna vicdansizlik denir bencillik denir kusurs bakma da yani o insanların suçu ne onlar niye ölsün o insanlarda birileri için en değerli ve senin çocuğun onlar için bir sayidan ibaret bunu unutma
Hilal Ünal
Hilal Ünal 2 yıl önce
Tramvay problemini ilk okuduğum zamandan beri , 12 yaşındaydım , aklımda bence de çok önemli olan bir soru var.Mesela tanıdığı kişiyi kurtaran adamı ne kadar yargılayabiliriz , eğer bir makine olsaydı etik olarak doğru kabul edeni yapacaktı ama bunun en önemli sebebi bizim gibi insani duygulara ve zayıflıklara sahip olmaması.Bir insanı insan olduğu için ne kadar yargılayabiliriz ,bu kime neye göre düşüyor.Yargı sistemi bu konuyu üstlenecek kadar güçlü mü?Kendimi jüri kısmında düşündüğümde kararı veren kişi hakkında net yargılara sahip olabiliyorum çoğunluğu kurtarması gerekti diyorum ama kararı veren kişinin yerini koyduğumda ve seçmem gereken yüzlerce insan ve ailem arasında kaldığımda düşüncesi bile beni ürkütüyor.Kendime karşı dürüst olduğumda sadece tek bir an bile olsa elimin ailemi kurtarmak için haraket edebileceğini biliyorum çünkü.Tek bir an diyorum nefsime yenilip yüzlerce insanı gözümün görmeyeceği tek bir an
Ayşe Berra TAMER
Ayşe Berra TAMER 10 aylar önce
@Eylül Elif Karakuş şimdi daha mantıklı oldu
Eylül Elif Karakuş
Eylül Elif Karakuş 10 aylar önce
@Ayşe Berra TAMER O zaman hikayeyi şöyle değiştirelim Trenin ve arabanın frenleri arızalı
Ayşe Berra TAMER
Ayşe Berra TAMER Yıl önce
Neden sadece fren yapmıyoruz?
FİZİKÇİ ÇOCUK
FİZİKÇİ ÇOCUK Yıl önce
yo çoğunluk kurtarilmmamali bir şerit değiştirib adam öldür hiç bişey yapma ölsünler tabiki 2ci daha doğru bence
yiğit Pasa
yiğit Pasa Yıl önce
Thi is so sad!
Özge Ekeryılmaz
Özge Ekeryılmaz Yıl önce
Baba rolünü oynayan kişi aşırı başarılıymış benim herhalde otuzuncu izleyişim ve her seferinde tüylerim diken diken oluyor. ( ben ilk izleyişimde tekne mi kurtulsun tren mi sanıyordum)
Br Stüdio Official
Br Stüdio Official Yıl önce
Ben bulamıyorum
Chinarə Bədəlzadə
Chinarə Bədəlzadə Yıl önce
@eJe 214 Most yani Köprü filmi
Doruk Gega
Doruk Gega Yıl önce
@eJe 214 most
eJe 214
eJe 214 Yıl önce
Filmin adını söyler misiniz rica etsem 🤗😁
M. missy
M. missy 24 gün önce
Barış Bey sizi çok uzun zamandır takip ediyorum ancak bu videoyla beraber bildirimleri açtım, daha önce kaçırdığım, izlemediğim tüm videolarınızı da izleyeceğim. Okullarda ders olarak okutulmalı hepsi, çok teşekkürler. Konuyla ilgili olarak ankette hiç zorlanmadan kararlarımı verdim, önceliklerim çocuklar, hamile kadınlar, gençler, suçsuz insanlar ve elbette çoğunluk olurdu, açıkçası tam bir eşitlik olması durumunda da aracın yoldan çıkmamasını tercih ederdim. Filmi izlememiştim, çok zor bir karar ve çok üzücü bir hikaye, gerçekten böyle bir durumda etik olarak doğru kararı vermek çok zor. Benim kararım, bu kararın yükünü taşımak, hatta bu yükü kendi çocuğuma da mecburen taşıtmak bile olsa, kendi evladımı kurtarmak yönünde olurdu. Soru kendi hayatın mı tramvaydaki insanların hayatı mı şeklinde olsaydı kararım kendi canımı feda etmek olurdu ama söz konusu evlat olunca, canından değerli, herkesten değerli, bu duyguyu göz ardı etmek ve etik olarak doğru kararı vermek çok zor.
Dünyanın %2'lik kısmından birisi
Dünyanın %2'lik kısmından birisi Yıl önce
Filmin sonunu öğrenmemek için ayrıldım da yorumlarınız sağ olsun. Daha sonra dayanamayıp izledim, adamın yüzü içimi parçaladı bee.😣😖
Closry Mlbb
Closry Mlbb Yıl önce
@Damla Cam videoda diyor zaten
Dünyanın %2'lik kısmından birisi
Dünyanın %2'lik kısmından birisi Yıl önce
@Damla Cam Most, Türkçe'de köprü anlamına gelir.
Damla Cam
Damla Cam Yıl önce
Filmin adı nedir?
Gandalf Valorant
Gandalf Valorant Yıl önce
Çok güzel oyunculuk gerçekten
Iba Nazaroff
Iba Nazaroff Yıl önce
İlgimi çekmiyordu video uzun zamandır, büyükşehir tren trafiği sanıyordum ama eline sağlık ağabey... insanlık dışı bir içerik olmuş... film'de olsa sonuna çok üzüldüm; bir babanın öyküsü, evlat kaybı en acısıdır hayatta!
mehmetali yılmaz
mehmetali yılmaz Yıl önce
Babanın yüzündeki o çaresizliği asla unutamıycam
Arda
Arda Yıl önce
@muhammet ceyhan 15:45
Nox
Nox Yıl önce
@SILA Sürgüvenç most videoda söylüyo
mehmetali yılmaz
mehmetali yılmaz Yıl önce
@SILA Sürgüvenç maalesef bilmiyorum
mehmetali yılmaz
mehmetali yılmaz Yıl önce
@muhammet ceyhan sonlara doğru çocuğu öldükten sonra tren geçerken çekilen yer
muhammet ceyhan
muhammet ceyhan Yıl önce
ne zamanki dakka versene
Selim Karaman
Selim Karaman Yıl önce
Bütün seçimlerim tamamen olayların gelişimine müdahale etmemek üzerine kuruluydu. Ölecek grubu seçerken sayı, yaş, cinsiyet ve fiziksel duruma bakmaksızın aracın önüne çıkan varsa onların hayatının sona ermesini aracın önünde engel varsa aractakilerin hayatının sona ermesini tercih ettim. Film sahnesindeki adam benim programima gore hareket etse kişi sayısına bakmaksızın zamansiz gelen trendeki insanların ölümüne göz yumması gerekir. Fakat film sahnesinde gördüm ki gerçekte tercih yapmak ile bilgisayar ortamındaki simülasyonlarda tercih yapmak aynı şey değil. Ben şunu anladım böyle bir ankette oy kullanma hakkına sahip değilim. Simülasyon üzerinde yapacağım basit bir tercih birileri tarafında dikkate alınıp gelecekte verilecek bir karar için veri oluşturma ihtimali beni korkuttu.
Özlem Dr
Özlem Dr 4 aylar önce
Mühendis kafasıyla söylüyorum sağa sola dönme kararı verebilen otomatik bir araç, böyle bir durumda kaldığında durma kararı da verebilir. Günümüzde araçların bir çok kısmı artık manuelden ziyade otomatik özelliklere sahip oldu. Örneğin geri geri giderken öten park sensörü, duvarla arasında daha 1 metre var diye ötmez ve sürücü gaza basar ama o araçla duvar arasındaki 1 metrelik mesafede sürücünün görmediği ve sensörün algılayamadığı bir yavru kedi, kuş, sincap olabilir ve araba geri çıkarken bu hayvanı ezebilir. O zaman biz de sensör de bir şeye karar vermiş olmuyoruz aslında. Bazı şeyler sadece şanssızlıktık, belki de kaderdir.
ibrahim taşkın
ibrahim taşkın 10 aylar önce
bravo güzel bi yorum ben bunları düşünürken sen yazmışsın.
Trimach
Trimach Yıl önce
Ben de böyle düşünüyordum şunu eklemek istiyorum belki insanlar görür de katılmaz araştırmaya diye umarak: İlerde böyle bir seçimi yapacak bir bilgisayar olacak ve bu araştırmadan yola çıkılacaksa "suçlu" bu araştırmaya katılanlar olacak. Bu yargı şansı, birinin hayatına son vermek ya da kurtarmak asla ve asla insanların elinde olmamalı. Seçimi bilgisayar yapacak olsa bile o seçimi ona öğretenler insan olacağı için hiçbir zaman sağlıklı bir sonuç çıkmaz ortaya. Daha büyük sorunlara yol açar, en önemlisi katılanlar olarak hiç gitmediğimiz, adını bile duymadığımız bir yerde tanımadığımız bir insanın veya insanların ölümüne yol açabiliriz. Bunu yargılamak ne kadar doğru? İnsanları dış görünüşüne, sesine, davranışına, cinsel tercihine veya dini inancına göre yargılamakta çok başarılı olduk da şimdi sıra insanların statüsüne, yaşına, vücut tipine göre kimin ölüp kimin hayatta kalacağını seçmekte mi? Bana göre sitedeki tek mantıklı sonuç trafik kurallarına uyuyor mu uymuyor mu buna bakılmalı. İnsanın statüsü ne olursa olsun kurallara uyup uymamak onun elinde dolayısıyla böyle bir olay sonunda birileri o şişman diye, o yaşlı diye, o ne bileyim evsiz diye ölümüne sebep olmamış, tam tersi kendisi kurala uymadığı için kaza geçirmiş olur. Hatta, birini öldürmek veya kurtarmak yerine o freni patlamış olan arabayı yavaşlatmak veya kaza yaptırmadan, kayıp vermeden durumu atlatmak üzerine kafa yorulsa, bunun için insanlardan fikir alınsa daha sağlıklı olur. Yaptıkları iş çok mantıksız bana göre.
For you #yks2022
For you #yks2022 Yıl önce
Videoyu eskiden bitirememiştim,bugün tekrar karşım çıktı. Bitirmek istedim ve yutkunamıyorum neredeyse. Ben; yks,iş, gelecek kaygısı yaşıyorum ama kim bilir insanlar neler yaşıyor? Adamın son bakışını asla unutamayacağım...
kea
kea 2 yıl önce
Şu video 3 milyon kez izlenmişse, 2 milyonunu falan ben izledim herhalde. Arada açıp izlerim. Her izleyişimde içim titrer, tüylerim diken diken olur. Zor.
Tarık
Tarık 4 aylar önce
aynen kanka bana da bi touch blue lazımdı tam da saolasın
Das Universum™
Das Universum™ 11 aylar önce
o öyle calismiyor kardes.. istedigin kadar izle, sadece bir kere sayiliyor.. yani her IP adresine bir sayi
Flame of The west
Flame of The west Yıl önce
Kerem Kolsuz olur
Kerem Kolsuz
Kerem Kolsuz Yıl önce
Hesaplayabilirim istersen?
Flame of The west
Flame of The west Yıl önce
Ziyaaa
David Sidis
David Sidis 11 aylar önce
A problem we all have experienced; and thank you for handling this problem in a wonderful way and presenting it to us.
Gdo
Gdo 3 yıl önce
Bide düşünsene o trendeki kimse onlar için oğlunu feda ettiğini bilmeyecek.
Resim
Resim Yıl önce
Yapma gözünü seveyim ya zaten bitmişiz 😀😀
Sercan Doğan
Sercan Doğan Yıl önce
Allah bilsin yeter
Salih SANCAK
Salih SANCAK Yıl önce
@Bemyaz sen Allah mısın ki kimilerinin ölüp kimilerinin yaşayacağına karar veriyorsun?
Alanur Yaşar #Turkeyisburning #ZiyaSelçukGeriGel
Alanur Yaşar #Turkeyisburning #ZiyaSelçukGeriGel Yıl önce
Çok acıklı bir film
Alanur Yaşar #Turkeyisburning #ZiyaSelçukGeriGel
Alanur Yaşar #Turkeyisburning #ZiyaSelçukGeriGel Yıl önce
@SILA SürgüvençFilmin Adı 'Most'
Pofidik Tombik
Pofidik Tombik Yıl önce
+yaşlılar ömrünü tamamlamış. +hamile kadın iki canlı, daha ömrünü yaşayamamış bir bebek. +şişman insanlar farklı ve değersiz görülmemeli. +iş adamları ve doktorlar ülke geleceği için önemli. +çocuklar yetişkinler için feda edilemez. +ve adalet robotların veremiyceği kadar hassas. (Gelde çık bu işin içinden...)
Nur Es
Nur Es 5 aylar önce
o yaşlının yaşayacak 20 yılı daha olabilir ve belki de bir bilim adamıdır, doğmamış bebek belki de ölü doğacak ya da bir seri katil olacaktır. Yani böyle durumları siyah-beyaz diye ayıramazsınız. Oldukça gridir.
Pofidik Tombik
Pofidik Tombik 7 aylar önce
@rah1d kim neyi seçmiş boş yapma
Pofidik Tombik
Pofidik Tombik 8 aylar önce
@uhey lala ne
Burcu Arifoğlu
Burcu Arifoğlu 2 yıl önce
Kaç kere izlesem yinede içimin paramparça olucağı bir video... Hemde üstünden 2 yıl geçmiş.. Kaç defa izledim hatırlamıyorum bile, her defasında bakış açım değişiyor...
U.G.E
U.G.E 14 gün önce
Kurgu Sunum ve unutulmuyacak bir Final ...Tebrik ediyorum Baris Hocam farkliliğiniz ve farkindaliğiniz ile hergecen gun sayica çoğaliyoruz , abone kardeslerimizin sayisi buyuyor ne mutlu. Ben sorulara etik cevaplar verdim 1 cevabim B şıkkı diğerleri A oldu.. Son soru ise cevap veremedim bilmiyorum kimsede yasamasin boyle bir sinavla sinanmayi...Ama insanoğlu bencil olduğu icindirmidir nedir hep ve herzaman sevdiklerimiz soz konusu olunca aklimiz tatile cikar ve duygusal davraniriz ,yaradilisdan dolayida olabilir bu ozelliğimiz..Ama. Soylede diyebiliriz O karar anı basimiza geldiğinde Yasantimiza ve Insanlığa dair En doğru ve En Iyi kararlari verebilmeyi ve herzaman Vicdanen rahat ve huzurlu olmayı diliyorum Tum dostlarima ve kardeslerime....
Nisanur REMİL
Nisanur REMİL 2 yıl önce
Çocuğun o çarklar arasında dönmesi gözümün önünden gitmiyo.Allah kimseyi bu duruma düşürmesin.inş
Halise Okudan
Halise Okudan Yıl önce
Bu videoyu atildiktan 2sene sonra izledim. Gercekten cok farkli bi sonu vardi beklemiyordum. Hayatimin degisik bir zamanina denk geldi farkli bi motivasyon da verdi aslinda. O trende en aci ceken ve en talihsiz kisinin biz olmadigini hatirlatti..
Cihan KUMRU
Cihan KUMRU 4 yıl önce
O babanın sessiz haykırışlarını kalbimin derinliklerinde hissettim. Ben olsam oğlumu seçerdim. Barış Özcan videolarıyla yine büyülendiğimi dile getirmek isterim ve aynı milletin üyesi olduğumdam gurur duyuyorum.
Çizimhane (Drawing House)
Çizimhane (Drawing House) 2 yıl önce
@Empire of Sealand oğlu çarklar arasında sıkışıp kalırsa kurtulma şansı yok ama tren suya düşerse ki okyanus falan değil insanlar kurtulabilir
Fhffjvv Djdgmbv
Fhffjvv Djdgmbv 2 yıl önce
Ella Shepherd fikrime güveniyorum , gorulmesini ve benim bakış açımdan bakılmasını istedim ayrıca BSSHBSNESJSBBSHSNA
Fhffjvv Djdgmbv
Fhffjvv Djdgmbv 2 yıl önce
@tatlı fatmanur oradaki insanlar ahlaki ve zeka açısından yeterli seviyede insanlar olmayabilir belki gelecekteki bir seri katili kurtardın belki de bir pedofil senin sayende hayatta oğlunun ahlakını sen yonlendirirsin ama oradaki insanlar hakkında en ufak bir fikrin yok belki de bu bir fedakarlık değil kotuluktur geleceğe yapılan bir kötülük
Fhffjvv Djdgmbv
Fhffjvv Djdgmbv 2 yıl önce
@Koray oradaki insanlar ahlaki ve zeka açısından yeterli seviyede insanlar olmayabilir belki gelecekteki bir seri katili kurtardın belki de bir pedofil senin sayende hayatta oğlunun ahlakını sen yonlendirirsin ama oradaki insanlar hakkında en ufak bir fikrin yok belki de bu bir fedakarlık değil kotuluktur geleceğe yapılan bir kötülük
Fhffjvv Djdgmbv
Fhffjvv Djdgmbv 2 yıl önce
@Alper Karaca oradaki insanlar ahlaki ve zeka açısından yeterli seviyede insanlar olmayabilir belki gelecekteki bir seri katili kurtardın belki de bir pedofil senin sayende hayatta oğlunun ahlakını sen yonlendirirsin ama oradaki insanlar hakkında en ufak bir fikrin yok belki de bu bir fedakarlık değil kotuluktur geleceğe yapılan bir kötülük
Fetrax
Fetrax 2 yıl önce
15:46 'daki babanın anlayışına bakın neden bu hayat secim yapmak çok zor Allah hiç kimseye böyle seçimler vermesin babaya üzüldüm babanın tek mutlu eden kişisi oğlu
Closry Mlbb
Closry Mlbb Yıl önce
@Netrax çünkü isim
Netrax
Netrax Yıl önce
Adımız neden benziyo
Kıvanç Yıldız
Kıvanç Yıldız Yıl önce
Bir kaç sene önce ilk kez sizden öğrendiğim bu videoyu hiç görmemek, o filmden hiç haberdar olmamak isterdim, Barış bey. Ancak bu videoyu defalarca izledim. Bugün de olduğu gibi... Ayrıca bir çok kişiyle de paylaşarak sanırım iyilik te yapmadım.
elif
elif 6 aylar önce
@Kıvanç YıldızBenim icin Five Feet Apart cok özel izledigim halde defalarca tekrardan izledim, kitabini okudum ama hala izlemek istiyorum... Ayrica özür dilerim hatirlatmak istemezdim:) Bende sonunu burdan izlemiştim sonra filmini izlemeye gittim. Babasinin ifadesini unutamıyorum :(
Kıvanç Yıldız
Kıvanç Yıldız 6 aylar önce
@elif: Tesadüf eseri buradaydım. Barış bey 14:53'te uyarmasına rağmen videodan ayrılmamıştım. Üstüne bu saatte Five Feet Apart'ı hatırlamk da hiç iyi olmadı.😔
elif
elif 6 aylar önce
Hala burda misin bilmiyorum ama bende defalarca izlemeye geldim neden bilmiyorum ama Barış abinin en başta konusmasiyla sondaki konusmasini açıp duruyorum. Ve şimdide aynisini yaptım:)
Lunar
Lunar Yıl önce
Geleceğin mühendisleri, gelecekteki meslektaşlarım ne kadar ağır bir taşın altına elimizi koymuşuz. Sorumluluğumuz büyük ve yapılacak çok iş var anlıyor musunuz?
simanurr
simanurr 2 yıl önce
Bu videoyu asla aklımdan çıkaramayacağım... Ağlamayan var mı acaba? Ben asla karar veremem ya asla
Devil_Pm • 30 yıl önce • 30 yıl önce
Devil_Pm • 30 yıl önce • 30 yıl önce Yıl önce
@SILA Sürgüvenç most
Quixet
Quixet Yıl önce
@Eheğ bende
Eheğ
Eheğ Yıl önce
Ben bilmiyorum galiba duygusuzum ağlamadım.
Cem
Cem Yıl önce
@Flame of The west zekice ama ben duygusuzum o yüzden hepsini yapabilirim
simanurr
simanurr Yıl önce
@Flame of The west ama o diğer insanların da bir suçu yokki. Ama sanırım haklısın
Nurcan Doğan
Nurcan Doğan 6 aylar önce
Ara ara dönüp izliyorum. Her defasında tüylerim diken ve gözlerim yaşlı.
Fahri Çevik
Fahri Çevik 3 yıl önce
Umarım hiç kimse böyle seçimler yapmak zorunda kalmaz.🙏
Yassin Bbb
Yassin Bbb 2 yıl önce
Bu🙏 christian pray emoji
Bemyaz
Bemyaz 2 yıl önce
@djdbbsjd bdjevdhe babamın yanında babam annemin yanında annem derim :D
Umut
Umut 2 yıl önce
Ne gerek var sadece frene basmasi gerektigini soylemelisin.
Derman Metin
Derman Metin 2 yıl önce
@Batuhan Kalkan knk adam kimi kurtardı ben anlamadım :)
Batuhan Kalkan
Batuhan Kalkan 2 yıl önce
Amin
Res Nullius
Res Nullius Yıl önce
Soruları direkt kurallara uyan ve uymayanlar olarak ayırarak cevapladım nedense. Bir tarafta kurallara uyup yeşil ışıkta karşıya geçen bilinçli insanlar diğer tarafta kırmızı ışıkta karşıya geçmeye çalışan bilinçsiz insanlar... Şimdi, kırmızıda karşıya geçmeye çalışan insanlar yüzünden kurallara uymak isteyen insanların ölümü mü daha ağır? Yoksa kırmızı ışıkta karşıya geçmeye çalışanların ölümü mü daha ağır? Bence sorgulanması gereken nokta şoförün seçimi olmamalı, ölen kişinin ne sebeple öldüğü olmalı...
Niman Nuriyev
Niman Nuriyev 3 aylar önce
Peki ya çocuklar
Şahmeran
Şahmeran Yıl önce
tren çarptığında mutlak olarak içeride kalan çocuğun yaşaması garanti değil patlama olabilir, daha kötüsü çocukta dahil herkes ölebilir bu yüzden bir şansı net görüyorsak ve bizim elimize bir seçenek verildiyse merhametli yanımızı kullanmalıyız. aynısını yapardım sanırım.
lila night
lila night 9 aylar önce
@Ninja burda suçlu yok yani sadece senin dusucen ve vicdanina yargilama sistemine göre gelişiyor çünkü bir sürü olasilik var amaç senin ne dusunecegin ve ne yapacagin
Ninja
Ninja 11 aylar önce
Bence çocuk kurtarılmalı sonuçta tren erken gelmiş dediğin gibi tren patlaması kaçınıkmaz ama tren hem suya düşecek hemde cocuk köprünün içinde olduğu için ölmeyebilir ama çocukta da suç var bi yandan köprüyü açmaya gitmeseydi herkes yaşayabilirdi ama sonuçta o bir çocuk trendeki insanları düşünerek köprüye gitti.
Black
Black Yıl önce
@Serkan Akkan Kendi çocuğunu seçmek bencilliktir her ne kadar kabul etmesen de.
Swazen
Swazen Yıl önce
dostum trenin hatası erken gelen o çocuğun suçu değil orda olmak. ve ben 1 adam yerine 5 adamı öldürmeyi tercih ederdim, sebebi ise o 5 adamın orda durmaması lzm zaten eğer ben müdahele ederek o 1 kişiyi öldüreceksem öldürmem daha iyi yani anlatmak istediğim şu, suç orda duran 5 adamın yani müdahele etmeden o 5 kişinin ölmesini tercih ederim zaten durmamaları lzm o 1 kişinin bi suçu yok.
pınar melinda
pınar melinda Yıl önce
Benim bu videoyu izlerken aklıma sadece şu geldi “eşitlik her zaman adalet demek değildir.”Yani aslında sayılara göre değilde hata yapanlara göre seçimlerimi yaptım. Örneğin kırmızıda geçenleri değil yeşil de geçenlerin yaşamasını tercih ederdim. Veya trenin geçmediği yolda duran kişinin ölmesini değil o trenin geçtiği yolda duranların ölmesini tercih ederdim çünkü onların dikkatsizliği yüzünden hiç suçu olmayan birinin ölmesi hiç adil değil.
Reyhan Bayraktar
Reyhan Bayraktar 7 aylar önce
Buradaki olay hata değil treni süren kişi evet geçmemesi lazımdı ama seçim yapman gereken o 100 kişi süren kişi değil böyle düşün
Leyla Özer
Leyla Özer 9 aylar önce
Kırmızıda geçenler bilinçli bir şekilde mi geçiyor? Belkide o ana kadar görüp görebileceğimz kurallara en iyi uyan insanlr. bir dalgınlık yüzünden onları ezmeyi seçmek mantıklı mı? Bence yüzeysel olarak bakmamalıyız
Sado Yilmaz
Sado Yilmaz 5 aylar önce
Burda daha yaşanmamış olaylar üzerinden üzülürken ve kaçınılmaz istemedende olsa gerçekleşecek olan yerine savaşları insan katliamını bilerek ve isteyerek gerçekleştirdiğimiz ölümleri düşünsek insan olarak hangi tepkiyi koyabiliyoruz hangisini engelleyebiliyorsun insan hiçbir zaman samimi değil ve herşeye açık bir varlık bazı şeylerin cevabı yok acizliğimiz buradan geliyor
Ali Koyuncu
Ali Koyuncu 3 aylar önce
Son derece tehlikeli bir “what if” senaryosu. Sadece herhangi bir olayın sorumluluğunu bireye yıkmakla kalmıyor, “çoğunluk faydası” veya. “Bireysellik” kapsamında kişiyi de baskılıyor. Faşizmin ideolojisi de bu ikilemde bireyi programlamaya dayanır. Çok sinsice formüle edilmiş bir durumdur. En doğru yaklaşım; böyle “insanlık dışı” bir sorunun öznesi olmayı ret etmektir.
Ridvan Saman
Ridvan Saman 2 yıl önce
Babanın yüzündeki ifadeyi kelimeler ifade edemez. Hani durduk yere insan hüzünlenir ya işte o sahneden sonra içimi bi hüzün kapladı. Rabbim kimseye kaldıramayacağı yükü vermesin. Başkaları hakkında karar vermek kolayken kendi sevdiklerimiz söz konusu olunca bunun ne kadar zor olduğunu biliyoruz.
Hasan Ağa Evi
Hasan Ağa Evi 2 yıl önce
Aynen .
Ayşe DEMİRELLİ
Ayşe DEMİRELLİ 2 yıl önce
Haklısın
Utku
Utku 2 yıl önce
Melihciğim okudum ve beğendim yorumunu 😊
Melih Çiftçi
Melih Çiftçi 2 yıl önce
Amin gardasim eline saglik guzel yazmissin bana bi yardim et hele oku benim yorumumu
hasan hüseyin kirtik
hasan hüseyin kirtik Yıl önce
Bir insan ne kadar çaresiz bırakılabilir veya asla seçemeyeceği iki seçim arasında nasıl bırakılır? harika anlatım. İnsanın ciğerini deliyor, yırtıp geçiyor. Allah kimseyi bu durumun yakınından bile geçirmesin.
Levent Canyurt
Levent Canyurt Yıl önce
Bu dünyada insanlara olan kaybettiğimiz güvenimizi ,inancımızı bize tekrar sorgulatan insanlar vardır; onlardan birisini keşfettim bir süre önce...bu video, o keşif anımı daha değerli hale getirdi...emeğinize sağlık...
Ella
Ella 4 aylar önce
Helal olsun. Başka bir şey demiyorum ve şu an gece yarısı çok duygulandım, ağlıyorum. Gerçekten bir bilim aşığı olarak sizi takip ediyorum ve çok değişik içerikler üretiyorsunuz. Takdir ediyorum.
Berfin Taş
Berfin Taş Yıl önce
Dünya her geçen gün daha kötü bi yer olucak. Çünkü oğlunu bile feda edebilicek kadar koca yürekli insanlar değil , ruhsuz yapay zekalar olucak hayatımızda...
Games with Munir
Games with Munir Yıl önce
Kurallar olan yerde merhemet değil kurallar işlemeli. Araba ile giden zaman yeşil ışık yanır yol sənin, yol üzərində insanlar olsa belə sonra ölse bile, digər milyonlarla insan bu haberi eşidecek anlayacağı ki, kuralları yapmiyanların sonu kötü olur ve kurallara dikkat etmek lazım. Her kes çocuklarını da kuralları yapacak şekilde yetışdirmeli.
Furkan A.
Furkan A. 4 yıl önce
*Babanın o yüz ifadesi içimi parçaladı*
ÖZTÜRK VEDAT
ÖZTÜRK VEDAT Yıl önce
Benim de😭😭
Arda
Arda Yıl önce
Benimde
Furkan A.
Furkan A. Yıl önce
@Süheda Yilmaz Di mi ya
Süheda Yilmaz
Süheda Yilmaz Yıl önce
Böyle bir Karar vermek cok zor
R Y
R Y Yıl önce
bunun cevabı o kadar zor değil. iç güdüsel olarak herkes çocuğunu kurtarır canını bile feda edebileceğin bir varlığı kendi ellerinle öldürmek için bayağı aşmış olmak gerekli. heleki okadar kısıtlı bir sürede bu kararı mümkün değil veremezsin.
G. Mert Vader
G. Mert Vader 2 yıl önce
Çocuğumun feci bir durumda can verdiğini parçalada ayrıldığını görmektense 100 kişiyi seçerim. İçim kan ağlar bu tercihi yaptıktan sonra fakat erken gelmesi makinistin sorumluluğunda gerçekleşiyor. Ve tanımadığım insanların ölümüne çocuğum kadar üzülmem açıkcası senden bir parça kopuyor çünkü
Hakan Kılıç
Hakan Kılıç Yıl önce
Tüylerim diken diken oldu çok öğretici bir kişisel gelişim videosu oldu benim için ayrıca düşündürücü ve korkutucuydu. Video başı ortası sonu çok iyi kurgulanmış . Filmin sonunda ben olsaydım köprü açık kalırdı ilk bunu düşündüm ...
Özvan Yıldırımçakar
Özvan Yıldırımçakar Yıl önce
Olayın en iyimser tarafından bakarak tramvay vb. ulaşım araçlarının canlı ölümlerini en aza indirecek şekilde tasarlanması daha mantıklı bu tür durumlarda bir tercih ve yasa gibi olaylara ihtiyacımız kalmaz günümüz teknolojisi buna el verişli ve başarı oranı yüksek vicdan ve merhamet duygusu insanlarda bile yok olmaya başlamışken bu duyguları robotlara yüklememiz duygularımızın öldüğü anlamına geliyor. Saygılar 🙏
cngz 3558
cngz 3558 8 aylar önce
Olasılıklar, ihtimaller değerlendirildiğinde insan kaynaklı hatalar her geçen gün kendini geliştirebilen yapay zekayı zorunlu kılıyor. Orda babanın verdiği karar dünyanın en zor ama yine de en etik kararı olsa da bu tercihi yapmak zorunda bırakılması yine insan tercihi sonucu oldu. Dolayısıyla duygusal tabanlı olmayan zekanın yönettiği bir dünyada bu tip ihtimallerin asgari seviyeye düşmesi kaçınılmaz bir sonuç olacaktır...bu yüzden yapay zeka olgusu bence komplo teorisyenlerinin değerlendirmesine terkedilmemeli, filmlerde ya da hikayelerde anlatıldığı gibi canavarlaşmış insan toplumunun bir yansıması olarak düşünülmemeli.
_i.amthatbitch
_i.amthatbitch 2 yıl önce
Allah'ım nolur hiçbir zaman böyle bir seçim yapmak zorunda kalmayalım 🥺🙏🏻😭
HHK MEDYA
HHK MEDYA 3 aylar önce
inş
ismet eminov
ismet eminov 8 aylar önce
İnşallah
Ahmet Reyiz
Ahmet Reyiz 8 aylar önce
Amin
Nado Oyunda
Nado Oyunda 8 aylar önce
10000000000000000000000 kere amin
Zeynep'in
Zeynep'in 9 aylar önce
Geriye git bitter
yasin avcı
yasin avcı 2 yıl önce
Muhteşem bir paylaşım olmuş Barış bey.sizi tebrik ederim.Allah size ve ailenize özellikle biricik evladiniza hayırlı bir ömür nasip etsin.baska biri için edilen dua kabul olurmuş derler.Allah sizi ve ailenizi korusun.amin.
sibel
sibel 2 yıl önce
Ağlayarak izledim çünkü rahmetli babamı trafik kazasında böyle bir tercih yüzünden kaybettim. Filmdeki baba çocuğunu feda etti ama babamın katili kendi karısı ve çocuğu ölmesin diye 4 kişinin canını aldı. (Sürdüğü kamyonla babamın olduğu arabayı altına alıp ezmiş, çünkü frene basarsa önde oturan hamile karısına bir şey olurmuş.) Allah'a havale ediyorum 23 yaşındayım babamın sesini bile bilmiyorum ben ve asla öğrenemeyeceğim. Kendisi bikaç ay hapiste yatıp çıkmış. Karısıyla çocuğuyla mutlu bir hayat sürerken bizi babasızlığa mahkum etti. Allah kimseye yaşatmasın annemi de başımızdan eksik etmesin.
Dilan
Dilan 3 aylar önce
Başın sağ olsun
sibel
sibel 2 yıl önce
@Buse İrem amin teşekkür ederim
Buse İrem
Buse İrem 2 yıl önce
Başın sağolsun
Ceyhun Adashvic
Ceyhun Adashvic Yıl önce
Baris, you are a great storyteller and an intellectual person. Never stop creating beautiful videos because we need creative thinkers to enlighten people (especially in Turkey).
Wasi Nayil
Wasi Nayil Yıl önce
Teşekkürler bu vedio bir çok şeyi farkında olmamı sağladı. Herkes kendi acısını büyük sanır ama bilmezler ki ondan daha büyük leri var öyle ki o acıyı yaşamak bir kenarda dursun sadece onu düşünmek bile insanin canını fazlasıyla yakar. Bazen kendimizi kandırarak baze şeyleri yapmak zorunda olduğumuzu söylememiz gerek.
Elif Yağmur.
Elif Yağmur. 8 aylar önce
Felsefe hocamızın ahlak felsefesi konusunu bize anlatırken soruduğu bu soru bu adam bu soruları nerden buluyor yada üretiyor diye düşünürken 3 sene sonra bu video karşıma çıktı :)
Mustafa Batıray
Mustafa Batıray 4 yıl önce
Çatır çatır A,B diye işaretleyip böyle bir sonla donakalmak...
Farklı Fikir
Farklı Fikir 5 aylar önce
@Erhan Dökmener yes A A A
SananeBroo
SananeBroo 6 aylar önce
Böyle bi videodan sonra senin yorumunu gördüm. Ahh sen ağlıyorum şuan
SananeBroo
SananeBroo 6 aylar önce
@Nihat Zeynalov o 1 kişi çocuğun olsa bile mi
Ufuk Tunay Yıldız
Ufuk Tunay Yıldız 9 aylar önce
@kralarmerlin kralarmerlin bbc merlin fanı bulduk.
Nisanur REMİL
Nisanur REMİL 2 yıl önce
O sahneleri her izlediğimde ağlıyorum inş hiç kimse böyle bir dikkatsizlik yapmaz
MR TAKIM
MR TAKIM Yıl önce
Ağlama 😭😭😭🤣🤣
esperanza
esperanza Yıl önce
Video'nun sonunda içim parçalandı. Baba'nın çaresiz ve hüzün dolu suratını hiç unutamayacağım.
Umut Atalay
Umut Atalay 7 aylar önce
Çocuğu iş yerine getirirken, araci yola cikartirken olası bütün durumları kabul ediyoruz. Dolayısıyla hayatin akışını bozacak seylere en başında müdahale ediyoruz ve sonuçlarına katlanmak zorundayiz.
Bilgi Güçtür
Bilgi Güçtür Yıl önce
Abi bir cümleyle ansiklopedi anlatıyorsun o trende giderken ezdigimiz kisiler umursanmayan hatırlanmayan kişiler verilen acılar tek kendimizde sandığımız acılar çok teşekkür ederim abi iyiki varsin
rose_cool#ythesabıkapatma
rose_cool#ythesabıkapatma 10 aylar önce
sen nasıl bır insansın...bu denlı sanatsal bı ruha sahıpsın... senınle gurur duyuyoruz .
Fahrettin KONUK
Fahrettin KONUK 4 yıl önce
Evdeyken sorun değil de bugün simit tezgahımın başında unutmuşum ve kotamı bitirdiniz.Sizi yeni gördüm,aboneniz oldum...evde de İşi gücü bırakıp eski yeni farketmeden izliyorum. Gerçi öğrenmenin yaşı yoktur da insan gene de bi keşke çekiyor...boş işlerle uğraşan gençlerin bir an evvel sizi bulmasıdır dileğim... Başarılar Barış Bey,teşekkürler...
İfaket Büyükkal
İfaket Büyükkal 3 yıl önce
Yav sen hiç bişe izelimiyonmu internetmi bitirmek yoksa videodaki gibimi
kimtae_vjk
kimtae_vjk 11 aylar önce
O soruları çat çat diye işaretledim yaşlıları , normal insanları , kiloluları , evsizleri feda ettim ama o son.... erken gelen bi tren , içindeki kendi alanında yetenekleri olan insanlar, geleceğimizi aydınlatan çocuklar ve benim tek varlığım sanırım o an asla karar veremezdim barış abi sadece dedikleri i dinledim filmi izlemedim daha önce hiç görmedim sadece dinledim ve o boşluk şu an içimde giderek genişliyor yolu indirdim çocuğum ölürdü tek varlığım o olduğu için bende intihar ederdim.....
hatice yıldız
hatice yıldız 5 aylar önce
Hayatımda gördüğüm en cesur baba 👏🏻 Yüzündeki çeresizliği hiçbir zaman unutamayacağım…
Rıdvan
Rıdvan Yıl önce
Bu videoyu izlerken Sully filmi aklıma geldi Tom Hanksin başrolünde . Motor yüzünden uçağı sağ nehire indirmek zorunda olan bir pilotun hikayesini anlatıyordu . Yolcuları sağ salim indirmesine rağmen similasyon ile pilot suçlu bulundu . Ama sonradan pilot 'bunun yanlış olduğu bizim makineler gibi düşünemeyeceğimiz gibi ' çok etkileyici bir savunma yaparak herkesi etkileyip suçunu aklamıştı .
deniz
deniz 10 aylar önce
Ne di10
Orkan BULUT
Orkan BULUT Yıl önce
Tekrar tekrar izliyorum, tekrar tekrar ağlıyorum. Bu çaresizlik her koşulda beni ağlatır.
umustafa aydemir
umustafa aydemir 10 aylar önce
Bu kadar teknik ve raştırmacı olmaya gerek yok abi, her ne seçim yapılırsa yapılsın baştakiler o yazılımı değiştirecektir, bizim partiden olanlar ve zenginler olarak revize edilecektir, diğerlerinin önemi olmadığı realitedir.
Alper özkan Yigit
Alper özkan Yigit 4 yıl önce
''Hiçbir şey karar verme yeteneğine sahip olmak kadar zor ve onun kadar kıymetli değildir.''
Mr. Alhazen
Mr. Alhazen 4 yıl önce
Güzel bir söz. Genele uyarlayacak olsak "karar verme" kelimeleri yerine irade yazsak bence daha iyi olur "irade yeteneği".
Siyam
Siyam 4 yıl önce
Muhammed Enes Gündoğan güzel bi cümleymiş. Bir cümlede ben yazayım en kötü karar kararsızlıktan iyidir
Günnur YEŞİLYURT
Günnur YEŞİLYURT Yıl önce
Matematiksel olarak düşündüğümüzde 1 kişi yerine 100 kişiyi kurtarmak daha mantıklı olabilir. Diğer taraftan o bir kişi diğer 100 kişiye bedel olacak, belki dünyanın seyrini değiştirecek bir kahraman da olabilir.
[Gacha•Meme•Studio]
[Gacha•Meme•Studio] 5 aylar önce
ama o 1 kişi sadece "kişi" değil işte senin için.
ı
ı 6 aylar önce
ama burda kişinin senin üzerindeki değerinin meselesi var kişinin dünyaya kattığı güzellikler değil
e-ticaret ALİPOL
e-ticaret ALİPOL 10 aylar önce
7 Ay aradan sonra videoyu yeniden izledim. Mantık yaşlılar karşısında gençleri erkekler karşısında bayanları, çok kişişnin yerine az kişinin ölümünü tercih etse de bu na gerek yok. Seçim yaparsan ölümLERİN sorumlusu sen olursun. Ama seçmek zorundaysam ki öyleyim, sınırsız olasılıklar evreninde sınırlı seçimler yapmak hiç hoşuma gitmiyor. Bir oyun var ve kurallar değişiyor. Sabit hiç birşey yok.
Murat Yildirim
Murat Yildirim Yıl önce
Çok ama çok zorlandığım bir an, babanın çocuğuyla yolcular arasında tercih yapmasıni anladığım an. Rabbım kimseye taşıyamayacağı yükü vermez. Koca yürekli adam insanlığı tercih etmiş.
Alper Yıldırım
Alper Yıldırım 2 yıl önce
hayatımızda yaptığımız küçük ve yersiz seçimler başka birisinin hayatına son verebilir. tren makinistinin 1 saat önceden çıkması gibi. sadece bir kişinin ufak bir seçimi adamın hayatını kararttı
°Dört Kız Arkadaş°
°Dört Kız Arkadaş° 9 aylar önce
Bu seçim benim için de çok zor olurdu fakat (hikayeye göre) oğlum yerine binlerce insanın hayatını kurtardığım anda hayatımdaki en değerli varlığım gözlerimin önünde ölecek ve en kötüsü benim hiç bir şey yapamıyor olacağımdır. O olmadığı zaman tamamen yalnız kalıcam ve zamanla yaşama isteğim kalmayacak. Tam tersine trendeki insanları kurtarırsam bu da kötü bir karar ve bencillik olurdu. Yinede kim ne derse desin oğlumu seçerdim. O zamanın şartlarını bilmiyorum ama trendekileri kurtarmaya gelenler sayesinde kurtulanlar da çıkabilirdi belkide.Bu olayda bir suçum olmazdı, trenin geldiğini bilmiyordum sonuçta( hikayeye göre). Umarım kimse hayatında tarz seçimler yapmak zorunda kalmaz.
Ömer ÇELEBİ
Ömer ÇELEBİ 4 yıl önce
Pencereden baktığınızda güneşi esirgemiyorsa gökyüzü, birileri yaşadığınız günlerin bedelini ödediği içindir. -Vicdan Sahibi İnsanlar
Gokhan Tas
Gokhan Tas 4 yıl önce
Köprüyü acip kapatan adam gibi bir seçim yaptılar trendekileri yaşatarak.
Ali Kar
Ali Kar 4 yıl önce
Ömer ÇELEBİ tam yeriydi bu sözün 👍🏽
Yalçın Kav
Yalçın Kav Yıl önce
Yazılımcıyım, kod yazarken en çok yapmayı sevdiğim şey Barış abinin videolarının içinden ufkumu genişletecek şeyleri dinlemektir. Gece gece bu videoya denk geldim. Belki bir gün bu algoritmaları bende geliştirebilirim diye düşünürken videonun sonu yapmayı hayal ettiğim ve bildiğim sandığım her şeyi unutturdu.
senolhamza35
senolhamza35 2 yıl önce
neşem yerindeydi videoyu izledim ruhum daraldi resmen yaaaaa.
Yusuf Ziya
Yusuf Ziya Yıl önce
Çocuğum yokken izlemiştim hangini seçeceğimi düşünmüştüm.Şimdi oğlum var seçim bile yapamadım oğlumu seçtim..Otonom araçların yazılımını yazan adamın vicdanına bırakılmaz bu iş.çünkü zaman gelir hayatı değişir ve o bile yazdığı şeyden pişman olur.
Buket YAVUZ GÜNGÖR
Buket YAVUZ GÜNGÖR Yıl önce
Sanırım daha önce bu kadar etkilendigim birşey izlememiş olabilirim.. Barış bey siz iyi ki varsınız 🙏
Yeryüzü Gezgini
Yeryüzü Gezgini Yıl önce
Otonom araçlar yoldaki şeritlere göre hareket etmekteyse yaya geçitlerine karşı da duyarlı olacak biçimde kodlanabilir. Aracın seçim yapılması istenen bölgeye gelmeden önce gerekli tüm olasılıkları devreye sokup bölgeden öyle geçirilmesi de olabilir
Best whishes Cioler
Best whishes Cioler 4 yıl önce
Anketleri cevaplarken kolay geldi: düşünüp bir tercih yaptım. Olay birden en başa dönünce, tercihe konu olan kendi evladın olunca bütün o adalet, erdem kavramları aklımdan uçup gitti sanki. Kendimi adamın yerine koymaya cesaret bile edemedim. Telefonu bıraktım ağlamaya başladım. Bir kez daha anladım ki yaşanmamış acılar üzerine konuşmak, tercih yapmak ne kadar kolay geliyor yaşamayana.
Orkun Özsoy
Orkun Özsoy 2 yıl önce
Kesinlikle öyle Allah kimseye yaşatmasın böle seçimler. Bende bu sorular kararlar verdim ama tahminde ettim arkasından fena bir konuya değeneciğini ama bu hayatta böle durumlar oluyorda da Devletler hükümetler bu bunun gibi kararlarla sınandığı dönemler oldu Krallıklar Padişahlar dada ve bunlar kendi ailelerini bile kendi menfatleri veya düsen için feda ettikleri oldu.
WARFRAME ONLINE YOU OFFLINE
WARFRAME ONLINE YOU OFFLINE 3 yıl önce
ben çocugumu feda ederdim.
JustRYD
JustRYD 3 yıl önce
luna li idamın geri dönüşü affı yok diyorsunda o ölen masum insanları kim geri getirecek söylermisin
luna li
luna li 3 yıl önce
DMG - JustRYD peki eğer sen intikam ateşine susamış bir şekilde aileni öldürdüğünü sandığın kişinin idamını isteyip, bu isteğin yerine geldikten sonra o kişinin aslında suçsuz olduğunu öğrendiğinde ne yaparsın? ben olsam vicdanımdan ölürüm. idam cezasındaki sorunda bu işte. türkiye gibi yasaları yarım yamalak işleyen bir ülkeye idam getirmek bir hata olur, kim bilir kaç tane suçsuz insan idam edilir... hapis cezasından farkı ise, idamın bir geri dönüşü, affı olmaması...
JustRYD
JustRYD 3 yıl önce
Senin anneni babanı veya çocuğunu her kimse artık sevdiğin kendinden çok değer verdiğin birinin bir katil tarafından öldürülmesi ve bunun sonucunda hapishanede çoğu fakir insandan daha rahat günde 3 öğün yemek yiyerek yaşaması sence adaletlimi?
İbrahim Deniz
İbrahim Deniz 2 yıl önce
Neredeyse bütün videoları tekrar tekrar, defaatle seyretmeme rağmen bu videoya sadece bir kez bakabildim. Gerçekten insanüstü bir irade lazım😢😢
Âmine Yolcu
Âmine Yolcu Yıl önce
Her insan değerlidir .. Kimsenin keyfi, menfaati, huzuru için feda edilemez !
Mehmet Atasoy
Mehmet Atasoy Yıl önce
Kolay bir durum degil. Allah kimseyi böyle bir durumda bırakmasın.Çünkü aile ve sevgi bağları kararlarda daha ağır basar.Gercek hayatta yaşanmış bir cinayet canlandırmasında izlemiştim.Kiz ve kocası kızın annesini öldürmeyi planlarken kız kocasını diyor ki annemi öldürecegin zaman ellerimi ve ayaklarımı bağla ki içimdeki evlat ve annelik bağından dolayı sana engel olabilirim(Ne kadar annelik bağı varsa tabi o ayrı konu)Diye kocasına söylüyor.
Emrah Korkmaz
Emrah Korkmaz 9 aylar önce
İlk problem makası değiştirme 5 kişiye gitsin, tehlikeyi en azından biri veya birkaçı farkedip ötekilerine haber eder, hepsinin kurtulma ihtimali büyüktür. Öteki soruların ilkinde fit adama sür, şişman kaçamaz ama fit olanı kaçabilir belki. doktor olan seçimlerde grupta doktor olmayanlara çarpsın. Tıbbi müdahale yaptığında belki öteki gruba ölüm sayısı daha düşük kalacaktır. Hamile kadın ve köpek seçiminde, tosla duvara... Yıllar önce gördüğüm bir video aklıma geldi. Freni patlayan kamyon son sürat kırmızı ışıkta bekleyen araçları biçti geçti. Sonuç 10a yakın ölü! Halbuki bariyerlere doğru aniden kırsa muhtemelen takla atar kendi dahil kimse ölmezdi. Son söz, adrenalin seviyesi normal sakin haldeyken böyle soruları doğru cevaplayabiliriz. Ama kriz anlarında soğukkanlı davranıp doğru kararlar alabilmemiz daha güç olacaktır. Yapılan bir yanlışın travması uzun yıllar sürecektir. Misal yıllar önce evimizde bir sıra gecesi düzenlenir. Salon dolup taştığından diğer odalara da kadınlı çocuklu doluşmuşlar. O kadar insana ev zaten küçük. Sırf bu yüzden ben evden kaçmıştım. Ve hala pişmanım. Neden derseniz benim oda da oturanlardan 55 yaşlarında olan bir kadın tanıdığımız rahatsızlanır. Göğsünde bir sıkışma olduğunu söyler. Buram buram da terlemektedir. Salonda iki tane de doktor var! Bir baksınlar istersen demişler, rahatsız etmeyeyim şimdi onları düzelir birazdan diye geçiştirmiş. Sıra gecesi sonrası rahatsızlığı artar, kalp krizi geçirdiğini anlayana kadar iş işten geçer ve kadıncağız rahmetli olur. Diyeceksin sen niye orda olmak istedin, doktor musun sanki? Durdukları oda benim odam, illaki birşey almak için o odama uğrar, onu da tanıyıp sevdiğim için selam verirdim. Onu aşırı terler halini görünce işi riske atamazdım. Çok değil 1 2 ay evveli bizim kayınvalidenin annesi de benzer şekilde vefat etmişti. Yanında değildim olsam belki çözemezdim ama onunda aşırı terlediğini söylediklerinden bu ikincisinde de aynı semptom olduğundan herkesi alarm durumuna geçirirdim. Hani derler ya ecel teri diye, biz lafta sanıyoruz, gerçekmiş. Kalbi besleyen koroner damarlar tıkanınca kalp dokusu yavaş yavaş ölmeye başlar. Kalp atım hızı artar, vücutta aşırı terleme meydana gelir. Kolda sırtta veya göğüste ağrılar da buna eşlik eder. Bu belirtiler başladığı andan itibaren en az 1 en çok 2 saat vakit vardır. Hastanın kurtulma ihtimali büyüktür. Bunları yazdım belki çevrenizde şahit olursunuz da benim çektiğim pişmanlığı yaşamazsınız. Yaşamımıza dair, insanlığa dair hep iyi ve doğru kararlar vermemiz dileğiyle...
Mustafa K
Mustafa K Yıl önce
İzlerken öyle hayranlıkla bakıyordum ki ekrana, üzerime yemeği dökmüşüm. O kadar güzel ve akıcıydı ki üstümün kirlenmesiyle ilgilenmeyip videoya devam etmem çok da zor olmadı.
Kardelen Depe
Kardelen Depe 4 yıl önce
Aslında söylenmek istenen kimsenin dikkatini çekmemiş. Hepimizin ölüleri var. Kendi ölülerimizin farkındayız, acılarımızın farkındayız ya farkında olmadıklarımız. Geçtiğimiz köprünün inşaatında kaç kişi öldüğünü umursamıyoruz. Bu topraklarda kaç kişinin öldüğünü düşünmüyoruz bile. Altında binlerce kefensiz yatanı anmıyoruz. Zengine karşı fakiri feda ediyoruz ve yine de dünyadaki en büyük acı bizimki gibi davranıyoruz. Biz insanlar bile henüz duygusal yönden bu kararları alacak yapıya sahip degilken bir yapay zekaya nasıl teslim edebiliriz?
Mülteci sıken
Mülteci sıken 4 yıl önce
Yapay zeka bizden 500000 kat daha iyidir
Koray emren Tasdelen
Koray emren Tasdelen 4 yıl önce
Kardelen Depe insanoğlu çiğ süt emmiştir. Çabuk unuturuz bazı şeyleri ve ateşte düştüğü yeri yakar bu ülkede farkındalık yaratmak deveye hendek atlatmaktan zordur. Daha da kötüsü farkında olduğumuz şeyleri bile unutur hale geldik hem başta bahsettiğim insan çabuk unutur bazı şeyleri yüzünden hemde bize bazı şeyleri unutmazı sağlayan şartlar yüzünden. Ayrıca videonun sonunda ki sorunun cevabı burdan düşünmek zor o anı yaşarken daha da zor mümkün değil o kadar kısa süre içersinde bir insanın oğlunu feda etmesi. şartlar önemli kısaca bu şartlarıda yapay zeka analiz eder ve mantıklı olanı seçer ama biz edemeyiz biz duygusal varlıklarız çünkü
Ali Dadı
Ali Dadı 4 yıl önce
Süper özetlemişsiniz 👏🏻
Melih
Melih 4 yıl önce
@Efe Koç Zırvalıyosun çünkü
Melih
Melih 4 yıl önce
@Efe Koç Ne olduğum seni neden ilgilendiriyor? İyiliği ve kötülüğü müslümanlığa özgü bişeymiş gibi görmekten vazgeçin.
Esther
Esther Yıl önce
Bir anne olarak kesinlikle çocuğumu kurtarırdım. Etik değerler umrumda olmazdı. Evladım herşeyden önemli... Herkesten...
Muhammed Ali Cantürk
Muhammed Ali Cantürk Yıl önce
sesinizin güzelliği, emeğiniz için teşekkürler Barış bey.
Yüksel Köse
Yüksel Köse Yıl önce
Biz tabii ki yaptığımız tercihlerden sorumluyuz, ama sonuçları her zaman bizim tercihlerimiz belirlemez. İlahi planda tesadüf diye bir şey yoktur, vadesi dolan ruh bu alemden ayrılır. Eğer baba çocuğunu feda etmeyi tercih ederse ve fakat çocuğun yaşayıp yolcuların ölmesi mukadder ise bir sebeple makas çalışmaz, baba tercihini yapmış ama ilahi takdir gerçekleşmiş olur.
- Umutbeyinhesabi
- Umutbeyinhesabi Yıl önce
*TRAMVAY OLAYINDAN YOLA CIKIYORUM* Rabbim hayırlısı ne ise onu yaşamasını nefes alan her canlıya nasip etsin inşAllah konuya şöyle başlamak istiyorum öncelikle bir yanda aileniz veya bir aile bireyiniz olduğunu varsayalım çoğunluğun verdiği karar aile bireyini yada ailesini kurtarmakmış fakat en doğru karar hesabını gönlünüz ak kalbiniz temiz şekilde verebileceğiniz karardır sizin sevmediğiniz duygu beslemediğiniz hatta belkide gözünüzün önünde öleceğini bilseniz dokunmayacağız biri dahi olsa karşınızdaki insan yada insanlar unutmayın ki onlarında bir ailesi var veya onlarında bir sevdiği var kimi kimsesi olmayan hayatta hala yaşayan akrabası bile olmayan bir insan yada insanlar dahi olsalar belkide nefes alan yada bir şekilde varolan başka bir canlıya sevgileri değerleri saygıları ilgileri aşkları tutkuları var olabilir. *Tramvay olayı gibi bir an yaşayacak olsaydım eğerki. benim vereceğim karar şöyle olurdu bir dinleyin benden.* Sevdiğim değer verdiğim bu Annem Babam Kardeşim Veya Ailemden biri yada eşim veya bir arkadaşım kim olduğunun bir önemi olmazdı o anda vereceğim karar aynı olurdu Tabikide 20 kişinin hayatına son verip birde bu dünyada arkasında bırakacakları cevresindeki ailesinde vb olan insanlarında bu dünyada göz yaşı dökmelerindense azap çekmelerinden hatta kin beslemelerinden se en kötüsüde 20 kişinin ailelerinin gözünün içine bakıp onlara ne söyleyeceğimi düşünmektense *Bir kişiyi feda etmeyi tercih ederim NEDEN Mİ ? Lütfen okuyun* Bir kişi kaybedeceğim belkide hayatımın sonuna kadar bunu bilerek yaşayacağım azap çekeceğim Ama son nefesimi verdikten sonrasında Rabbim huzurunda hesap verirken Gözlerinin içine bakacak olmasını istediğim bir kişi olsun derdim bin kişi değil o İNSANADA yada Allah korusun Annem olsaydı o kişi şunu diyebilirdim Ben vesilen ile Binlerce kişiyi mutlu ettim ve onlara hayat verdim Hakkını helal et ve ondan eminimki Sen doğru olanı yaptın Aferin cevabını alırdım. Yine söylüyorum O anda kişilerin ölümüne sebep olmak o insanların arkasında bıraktıklarının neden sorusuna Cevap olmaktansa her birinin kahroluşunu yıpranışını görmektense Vazgeçmeyi seçerdim. insanlar yüzüme tüküreceğine zevkin ve sevgin uğruna kaç aile ocağına ateşle düşürdün kavurdun kaç ahı aldın diyeceğine benim fedakarlığımı görüp Rabbim mekanını cennet eylesin başın sağolsun varolsun bir ihtiyacın varmı demeşerimi isterdim. *O AN ŞUNU DÜŞÜNÜN PEKİ BU OLAYIN SİZİ YIPRATIP NEFES ALDIGINIZ HER BİR GÜN KAHROLMANIZA ÖLMEK İSTEMENİZE SEBEP OLMAK DISINDA KAZANCI NE OLURDU.* Ömrünüzün sonuna kadar Hepsinin olmasada bir kaçının size psikolojik, maddi manevi destek olacağını unutmayın o bir kaçının kendileride Annelerinin çocuklarının eşlerininde onlar için feda ettiğiniz bir insan olduğunu bileceğinden sizlere hayır duası feda ettiğinize ise Rahmet duası edeceğinden emin olun. ŞUNU UNUTMAYIN DÜŞÜNMEK ÇOK ÖNEMLİDİR NE NİYETLE DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ ÇOK ÇOK ÖNEMLİDİR RABBİM ZİHNİMİZDEN GEÇECEK BİR DÜŞÜNCENİN BİLE HESABINI SORACAKTIR PEKİ YA ÜZECEĞİNİZ ONLARCA İNSANIN KADERİNİ BİR ANDA DEĞİŞTİRECEĞİNİZ İNSANLARIN HESABINI SORMAZMI ? SİZE O SINAVI YAŞATANDA RABBİMDİR SİZE NEFES ALANDA O AN BİR KİŞİYİ SEÇMENİN EN DOĞRU KARAR OLACAĞINI EMİN OLUN Kİ HESABINI VERMENİZ BİLE SİZİ CENNETLİK EDECEKTİR
Ağalı Zeynəb
Ağalı Zeynəb 19 gün önce
Çok duygusal hakiketende a,b diye işarelemek çok kolayken böyle bir duruma düşmüş biri olmak çok zor "Sebepsiz yere bir hüzne kapıldığın oldumu? Aslında onun da bir sebebi var"
Umut Tufan
Umut Tufan 4 yıl önce
Barış Abi sen ne yaptın yaa!?? Bu video ile bir kez daha anladım ki TRshow'da en kaliteli içerik üretici kesinlikle sensin. Hergün milyonlarca video yükleniyor buraya ve hepsi sıradan'dan öteye gidemiyor. Çünkü ne bir anlam barındırıyor içinde, ne bir mesaj. Senin videoların ise kesinlikle sıradan birer youtube videosu değiller. Her birinde bir anlam, ve onun da da ötesinde insanlığı iyiye doğruya götürecek bir mesaj var. Senin üstlendiğin bu ulvi görev için seni kutluyor ve sana çok teşekkür ediyorum. Bu arada sorduğun sorularda genellikle masum ve hatasız olanları kurtarmak üzerine yapmıştım tercihlerimi, fakat bu filmden gösterdiğin tercih sahnesinde makinist her ne kadar kırmızıda geçerek hata yapmış olsa da trendeki insanlar da masum, çocuk da masum. Karar vermek hiç de kolay değil gerçekten. Peki senin o sahneyi derleyiş biçimine ne demeli? Bir youtube videosunda ağlar mı insan be Barış abi? Adamsın...
Tuncay
Tuncay 4 yıl önce
gerçektende ağlattı
GANGFRES
GANGFRES Yıl önce
İnsanlar bazen kapalı bir dünyada seslerini içerdekilere duyurmak için çaba verir ancak aradaki duvarı kurabilmek için erdem sahibi olmak gerekir. Ölene dek cevabını veremeyeceğiniz sorular öldükten sonra cevap vermek zorunda olduğunuz soruların aynasıdır.
Arda
Arda 2 yıl önce
Bence herkes bu iki durumdan birine düşmemesi için daha iyi ürünler üretmek için çalışmalı
Sedat öksüz
Sedat öksüz Yıl önce
Araba fiyatlarından dolayı böyle bir problemimiz kalmadı abi
zbydebst
zbydebst 11 aylar önce
Bu videoyu izleyene kadar "şişman" zihnimde herkesle aynı yerdeydi fakat videoyu izledikten sonra sanki ayrıştırmam gerekiyormus gibi algı oluştu beynimde. :( çok yazık bu algıyı istemeden de olsa oluşturanlara. Son olarak, bencillik olabilir ama ben çocuğumu seçerdim trendekilerin hayatta kalma şansı da vardı aynı zamanda ama çocuğumun paramparça vücudunu o sistemin içerisinden toplamak kadar acı vermezdi hiçbir şey.
Black 2
Black 2 4 aylar önce
Açıkçası ben hiç düşünmeden A derdim. Benim için sevdiğim bir insanın işini doğru yapmayan bir insan yüzünden ölmesi ve kimsenin benim acımı bilememesi yine işini doğru yapmayan bir insan yüzünden belki yüzlerce kişinin ölmesinden daha kötüdür. Benzer bir durumu anlatan Life is Strange oyununda da buna benzer bir kararı vermiştim zaten.
K. Kadir ÖZKARAKAŞ
K. Kadir ÖZKARAKAŞ 2 yıl önce
Altı yaşındaki oğlumla izledik. Babayla oğlun hikayesi diye başlayınca gülümseyip birbirimize sarıldık. Sonunu anlamama ve videoyu kapatmam gerektiğini bilmeme rağmen bir hata yakarak kapatmadım ve beraber seyrettik. Sonunda oğlum çok etkilendi ve ağlamaya başladı. Kimse çocukları düşünmüyor herkes genç ve yaşlıları düşünüyor. Baba iyiki tren istasyonunda çalışmıyorsun dedi. :(
şule erdoğmuş
şule erdoğmuş Yıl önce
Biz de 9 yaşındaki oğlumla izledik ve ben en başından itibaren tabi ki oğlumu kurtarmayı sececegimi defalarca belirttiğim için çocuğun psikolojisi sağlam kaldı. Çok şükür.
Mustafa Kelgökmen
Mustafa Kelgökmen 2 yıl önce
Filmin adı MOST yani çek dilinde tren gibi birşeydi sanırım
Demon Slayer dostum aynen
Demon Slayer dostum aynen 2 yıl önce
K. Kadir ÖZKARAKAŞ aga beeee 😓😓
BAY Taner
BAY Taner 2 yıl önce
@zBatman yo o çocuk sen olsayin yada baba olsaydin
mylifenglish
mylifenglish Yıl önce
bu videoyu her aklıma geldiğinde izliyorum ve her seferinde aynı şekilde etkileniyorum youtube tarihin en iyi videosudur
Müştak yıldırım
Müştak yıldırım Yıl önce
bu videoyu ilk senden izledim bu videoyu 4. kez izliyorum her izlediğimde içim ürperiyor kafam karışıyor şimdi galiba 5 elarenden izledim yine içim ürperdi algılayamadığım tek bir konu var o videoyu izledim ilk gün şu kelime karşıma çıktı Hayatı sen ne zaman kolaylaştırmaya çalıssan her gün yeni problemler ve yeni zorluklar açılır çünkü hayat hiçbir zaman çözülemez. ardından bunu google da tüm programlarda araştırdım hiç bulamadım bu yorum TRAMVAY PROBLEMİ - Siz olsanız ne yapardınız? üzerine yazıılmıştır.
serkan balı
serkan balı Yıl önce
her izlediğimde sebebsiz yere gözlerim doluyor ve ağlıyorum çok mu duygusalım anlayamıyorum.
süleyman öztürk
süleyman öztürk 2 yıl önce
Harika bir video emeğine anlatımına yüreğine sağlık sayın Barış Özcan teşekkürler 👍
The World's deepest hole is being drilled!
12:27
Barış Özcan
görünümler 1,9 Mn
I Paid A Real Assassin To Try To Kill Me
12:17
YOLUNDA BABA
2:28
ElMusto - Topic
görünümler 136 B
EN İYİ ÇİZEN KAZANIR !? w/@merteren1 @aysudeornek
18:18
MYSTERY OF 42
13:33
Barış Özcan
görünümler 3,5 Mn
The World's first DESIGNED BABIES were born!
16:04
Barış Özcan
görünümler 3,1 Mn
So, who is this Elon Musk guy?
15:39
Barış Özcan
görünümler 9 Mn
1001 (W)agonlu Tren: SNOWPIERCER
18:51
Barış Özcan
görünümler 2,1 Mn
I swear that I was thinking about it before!
15:22
Barış Özcan
görünümler 2,1 Mn
What's in the deepest point in the world?
11:41
Barış Özcan
görünümler 4,3 Mn
I Paid A Real Assassin To Try To Kill Me
12:17